Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr GPF (Gasoline Particulate Filter albo inaczej Ottopartikelfilter) znalazł swoje miejsce w samochodach z silnikiem benzynowym z wtryskiem bezpośrednim, ponieważ zauważono, że produkują one więcej sadzy niż w autach z wtryskiem pośrednim. Ten rodzaj filtra nie różni się w swoim działaniu od filtra cząstek stałych DPF i FAP, oprócz tego, że tamte używa się do aut z silnikiem wysokoprężnym. Pomysł na skonstruowanie GPF wziął się po wprowadzeniu normy emisji spalin EURO 6 i 6d – temp, zatem producenci stanęli przed trudnym zadaniem, ponieważ musieli znaleźć rozwiązanie, które pomoże zniwelować zbyt dużą emisję sadzy, utrzymując przy tym niski limit emisyjności dwutlenku węgla. Dla ciekawych – tego typu filtra cząstek stałych nie mają silniki Skyactiv-G (Mazda).
Filtr GPF w samochodzie benzynowym — czym jest i jak działa? - GPF - od kiedy obecny w benzyniakach?
Filtr cząstek stałych GPF pracuje tak samo, jak filtr DPF / FAP, czyli spaliny są poddawane filtracji z toksycznych cząstek PM, w których znajdują się m.in. tlenki węgla, metali, węglowodory woda i resztki oleju. Po raz pierwszy pojawił się on w ramach testowych w samochodach marki Mercedes w 2014 i z racji tego, że test przebiegł pomyślnie, zdecydowano się rozpocząć masowy i obowiązkowy montaż tego filtra we wszystkich benzyniakach wyprodukowanych po 2018 roku. Aby nie było żadnych wątpliwości – posiadanie go w aucie jest konieczne, więc nie wolno się go pozbyć, bo poniesiesz prawne konsekwencje.
Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku - GPF - cena
Zacznijmy od tego, że filtr cząstek stałych GPF nie jest tani i na pewno tańszy nie będzie, dlatego można się spodziewać, że w przypadku poważnej awarii (co raczej na ten moment nie jest przewidywane), koszt zakupu oraz robocizny również może wynieść kilka tysięcy złotych, jak w przypadku nowych filtrów DPF / FAP. GPF, o tyle jest łatwiejszy w eksploatacji, że wypala się podczas jazdy i nawet kierowca nie zdaje sobie czasami z tego sprawy.
Czy pojawią się problemy z GPF, po co istnieje i kiedy zacząć się martwić? - GPF w benzynie
GPF powstał po to, aby chronić nasze środowisko przed szkodliwymi cząstkami stałymi, które są w spalinach. Proszę nam wierzyć, że odnotowano większe zalety z posiadania tego właśnie filtra cząstek stałych, gdyż jego praca jest zdecydowanie łatwiejsza i mniej skomplikowana niż w przypadku filtrów DPF i FAP. Napisaliśmy wyżej o tym, że sadza wypala się naturalnie i często użytkownicy swoich aut, nawet nie wiedzą, kiedy to następuje. Również w tym filtrze nie jest potrzebne podanie dodatkowej dawki paliwa, która podnosi temperaturę spalin, ponieważ, gdy tylko będzie trzeba zwiększyć temperaturę spalin, to mieszanka paliwowo – powietrzna zostaje zubożana. Producenci niektórych pojazdów nawet nie wymagają od właścicieli stosowania olejów LOW SAPS. Pamiętaj, że w razie wystąpienia jakiegoś problemu, zdiagnozuj stan filtra w serwisie, bo może się zdarzyć, że przez ciągłe przerywanie wypalania sadzy (bo kierowca nawet nie wie, że GPF wszedł w tryb oczyszczania), podzespół ten może się całkowicie zniszczyć.
Filtr GPF - czym się różni od DPF? - Jakie samochody benzynowe nie mają filtra cząstek stałych?
GPF-ów może nie być w autach wyprodukowanych przed 2018 rokiem. Jeśli chodzi o różnice między DPF a GPF, to są one najbardziej zauważalne w samooczyszczaniu, czyli wypalaniu.
Przede wszystkim benzyniaki nie potrzebują tak często się regenerować, bo spaliny same w sobie mają wysoką temperaturę, a dodatkowo sama procedura trwa szybciej i nie są wymagane jakieś specjalne kroki, które należy wykonać. Bądź pewny, że eksploatacja DPF jest o wiele trudniejsza niż GPF.
Komentarze