Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Przy odpowiedniej eksploatacji pojazdu wyposażonego w filtr cząstek stałych może on naprawdę długo wytrzymać, bo aż do 250 tysięcy kilometrów. Warunkiem jest jednak rzetelne przestrzeganie zaleceń od producenta Twojej marki samochodu. Jeśli jeszcze się z nimi nie zaznajomiłeś, to powinieneś pamiętać o utrzymaniu w nienagannej kondycji pozostałych podzespołów, szybko naprawiać występujące usterki, uzupełniać jak najwyższej jakości paliwo ze sprawdzonych stacji, dolewać obowiązkowy płyn Eolys (do FAP). Tak naprawdę wymieniliśmy tylko kilka podstawowych czynników, od których zależy sprawność Twojego filtra DPF. Dla przypomnienia, filtra cząstek stałych nie wolno się pozbywać, ponieważ ma on chronić środowisko przed wydostawaniem się toksycznych substancji, znajdujących się w spalinach. Usunięcie tego podzespołu wiąże się z nieprzyjemnymi konsekwencjami.
Filtr cząstek stałych DPF — zmora większości współczesnych Diesli — Dopuszczalna zawartość sadzy w DPF
To, ile sadzy może znajdować się wewnątrz DPF, zależy od założeń producenta, ponieważ w każdym pojeździe będzie inaczej. Tak czy inaczej, zakłada się, że dopuszczalna ilość sadzy nie powinna przekroczyć 6g/ litr paliwa. Warto jednak wspomnieć również o popiele, który jest najbardziej problematyczny dla filtra cząstek stałych. Usuniesz go jedynie poprzez czyszczenie hydrodynamiczne w specjalnej pralce DPF. Podzespół ten odgrywa naprawdę istotną rolę w układzie wydechowym, bo zajmuje się dopalaniem cząstek PM, aby nie zatruwały naszego powietrza. Wcale nie trzeba go usuwać, ponieważ wystarczy odpowiedni dobór regeneracji w korzystnej cenie, aby zapobiec nieprzyjemnym problemom tudzież usterkom.
Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Ile kosztuje wymiana DPF?
Wymiana filtra cząstek stałych niestety nie jest tania, ponieważ w pierwszej kolejności należy kupić nowy element, wmontować go, wymontować wcześniej stary, wprowadzić aktualizację do sterownika i dopiero wtedy kończy się cały proces wymiany. Usługa ta może kosztować kilka tysięcy zł, wliczając cenę nowego podzespołu. Istotne jest, aby do tego nie dopuścić i zadbać o właściwą eksploatację. Częściej wyjeżdżaj za miasto, aby pozwolić mu się dopalić i przynajmniej raz w roku poddawaj go czyszczeniu w ASO. W zasadzie regeneracja DPF jest w stanie uporać się z każdym problemem, jednak nie możesz zapomnieć o stosowaniu się do pozostałych zaleceń. Pamiętaj, że uszkodzony element nie zakwalifikuje się do oczyszczania, dlatego w takiej sytuacji konieczna jest (bardzo kosztowna) wymiana filtra cząstek stałych.
Żywotność a regeneracja filtra cząstek stałych — Ile wytrzymuje DPF?
Regeneracja pozwala przedłużyć żywotność filtra cząstek stałych, ale to nie jest tak, że raz wyczyszczony DPF będzie działał w nieskończoność. To, ile wytrzymuje DPF zależne jest od wielu kwestii. Ty, jako kierowca samochodu z silnikiem Diesla musisz zadbać i przestrzegać innych zasad dotyczących jego prawidłowej, aby filtr DPF/FAP był jak najdłużej sprawny. Jest duża szansa, że wytrzyma przebieg 200 tysięcy kilometrów albo tylko 150 tysięcy kilometrów, tak więc wszystko zależy od Twojej świadomości użytkowania pojazdu.
Komentarze