Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Regeneracja filtrów cząstek stałych montowanych w pojazdach osobowych może kosztować około 490 złotych. Warto jednak wziąć pod uwagę, że koszt ten może się różnić w zależności od rodzaju serwisu i miasta, dlatego zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z konkretnym warsztatem. Tańszą opcją jest wyczyszczenie zatkanego DPF specjalistycznym środkiem. Nie zalecamy używać Kreta, płynu do kominków, czy myjki ciśnieniowej Karcher, ponieważ możesz nieświadomie doprowadzić do uszkodzenia wkładu i obudowy filtra cząstek stałych. Regeneracja DPF jest obowiązkowa, gdyż wskutek eksploatacji samochodu gromadzą się wewnątrz podzespołu różnego rodzaju zanieczyszczenia, które hamują jego wydajność. Poza tym, jeśli wyczyścisz filtr DPF w pojeździe, to bardzo szybko powróci utracony komfort jazdy.
Ile kosztuje wypalanie sadzy i czyszczenie filtra DPF? - Czyszczenie DPF - czy warto?
Komputerowe wypalanie sadzy jest około 200 złotych tańsze od czyszczenia filtra cząstek stałych w maszynie, natomiast nie jest tak skuteczne, chociażby dlatego, że nie Ponadto należy pamiętać, że po tego rodzaju wypalaniu DPF trzeba od razu wymienić filtr oleju wraz z olejem silnikowym. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest wypalanie DPF w trasie, ponieważ cały ten proces przebiega w sposób naturalny i nie obciąża silnika. Tak czy inaczej, jedynie mycie hydrodynamiczne filtra cząstek stałych przywróci całkowitą sprawność i usunie sadzę oraz popiół. Jeśli nadal zastanawiasz się nad czyszczeniem DPF, to radzimy szybciej się zdecydować na tę usługę, ponieważ jazda z zanieczyszczonym DPF jest nieodpowiedzialna i szkodzi innym podzespołom.
Regeneracja filtra DPF - ile to kosztuje i jak to się robi? - Regeneracja DPF - cena
Koszt regeneracji filtra cząstek stałych podaliśmy na początku artykułu, natomiast w dalszym ciągu będziemy zachęcać do samodzielnego pozyskania wiedzy na ten temat, gdyż każdy serwis/ASO dysponuje własnym cennikiem usług. Najbardziej polecaną metodą czyszczenia DPF jest mycie wodne pod ciśnieniem, o którym zresztą też już napisaliśmy. Filtr, który trafia do maszyny, jest w pełni bezpieczny, a dodatkowo odzyska utracone parametry wraz z właściwościami. Oznacza to, że klient zaoszczędzi kilka tysięcy złotych i nie będzie musiał wymieniać podzespołu na nowy. Metod oczyszczania DPF jest znacznie więcej, bo np.: czyszczenie ultradźwiękami, pneumatyczne, wypalanie w piecu oraz udrożnienie chemiczne podzespołu, jednak można mieć sporo wątpliwości co do ich skuteczności i bezpieczeństwa.
Czyszczenie i regeneracja DPF - DPF - koszt wymiany
Jeśli masz auto z silnikiem wysokoprężnym i dodatkowo z wmontowanym filtrem DPF, to regeneracja/czyszczenie tego podzespołu jest konieczne. Filtr cząstek stałych po pewnym czasie straci swoją początkową sprawność, którą natychmiastowo trzeba przywrócić, aby nie zaszkodzić innym elementom w pojeździe oraz nie zanieczyszczać środowiska. Pamiętaj, że koszt regeneracji DPF w serwisie jest kilkakrotnie niższy niż zakup, montaż i adaptacja nowego podzespołu (ceny zaczynają się od 2 tysięcy wzwyż).
Komentarze