Ile obrotów przy wypalaniu DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT

Aby filtr cząstek stałych skutecznie się wypalił podczas jazdy, to kierowca musi podnieść obroty od 2500 do 3500 na minutę. Pamiętaj, że zwiększenie prędkości (oczywiście w miejscach do tego wyznaczonych) również jest istotne, tak samo, jak utrzymanie takiego stylu jazdy przez kilkanaście minut. Wyjedź na trasę, która pomoże Ci w dopalaniu sadzy, żebyś nie musiał gwałtownie hamować, ani zatrzymywać się na przejściach. Najlepiej sprawdzi się autostrada bądź inna tego typu droga szybkiego ruchu. Niestety, właśnie dlatego większość użytkowników samochodów, które mają wmontowany filtr cząstek stałych, narzeka na niego, ponieważ jeżdżąc po mieście, nie uda Ci się oczyścić zapchanego DPF. Raz na jakiś czas musisz więc udać się w dłuższą podróż, aby przeprowadzić proces samoregeneracji filtra DPF.

Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Kontrolka wypalania DPF

Wymuś proces wypalania sadzy z filtra cząstek stałych najlepiej w momencie wyświetlenia się kontrolki DPF na desce rozdzielczej. Procedura samooczyszczania podzespołu nie jest trudna, jednak trzeba zastosować się do kilku zasad, aby nie doprowadzić do uszkodzenia filtra DPF. Radzilibyśmy dopalać sadzę w sposób naturalny, czyli w trakcie jazdy, ponieważ jest bardzo mała szansa na rozcieńczenie oleju silnikowego niespalonym paliwem. Jeżeli nie masz warunków do przeprowadzenia regeneracji pasywnej, to rozpocznij wypalanie postojowe z dala od ludzi.

Ile obrotów przy wypalaniu DPF?

Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF podczas jazdy

Wypalanie filtra cząstek stałych podczas jazdy jest bardzo proste; wystarczy, że wjedziesz na odpowiednią drogę, zwiększysz prędkość jazdy wraz z obrotami (max.3500/min) i będziesz w taki sposób jechać dłuższą chwilę. Ne wyłączaj silnika i unikaj gwałtownego zatrzymywania. Staraj się także hamować silnikiem. Ponadto, jak już wspominaliśmy we wcześniejszym akapicie, masz także prawo wykonać regenerację aktywną albo oddaj pojazd do serwisu, w którym pracownik wypali zanieczyszczenia za pomocą specjalistycznego sprzętu.

Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF podczas jazdy

Filtr cząstek stałych — wypalanie sadzy i problemy z tym związane — Wypalanie DPF — cena

Problem przy wypalaniu sadzy z filtra DPF/FAP polega na tym, że jeśli mocniej zahamujesz lub się zatrzymasz, to proces samoregeneracji podzespołu będzie przerwany. Nie wpłynie to dobrze ani na filtr cząstek stałych, ani na jednostkę napędową. Po tym możesz spróbować wypalić DPF na postoju albo skorzystać z pomocy serwisu. Jeżeli filtr cząstek stałych zostałby oczyszczony w trybie serwisowym, to nie zapomnij później wymienić oleju wraz z filtrem. Gdyby doszło kiedyś do trwałego uszkodzenia filtra cząstek stałych, to jego wymiana może kosztować Cię nawet kilka tysięcy złotych.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Ela
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Procedura wypalania filtra DPF (filtr cząstek stałych) jest zazwyczaj przeprowadzana przez układ samochodu automatycznie, ale niektóre modele samochodów mogą mieć opcję ręcznego wypalania filtra. W przypadku automatycznego wypalania filtra DPF obroty silnika podczas tej procedury mogą się różnić w zależności od modelu samochodu i producenta. Zazwyczaj jednak obroty silnika podczas wypalania filtra DPF są zwiększane do poziomu powyżej 2500 obr/min, aby umożliwić spalenie zanieczyszczeń zgromadzonych w filtrze. W przypadku ręcznego wypalania filtra DPF zaleca się zapoznanie się z instrukcją obsługi samochodu i postępować zgodnie z zaleceniami producenta, aby uniknąć uszkodzenia samochodu lub filtra.
Bociek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto znać takie szczegóły dotyczące wypalania dpf, żeby zrobić to dobrze. W innym przypadku trzeba będzie często czyścić. No niestety takie "zalety" nowoczesnych samochodów.
Mireczek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie, że ktoś napisał taki artykuł, gdzie zawarte są konkretne informacje o obrotach podczas wypalania dpf.
Wolski
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To prawda, podniesienie obrotów czy prędkości jest istotne, aby ta sadza w ogóle mogła się wypalić
Kinga
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzięki za ten artykuł, kto by pomyślał, że istotna jest jakaś konkretna wartość obrotów podczas wypalania DPF.

Popularne wpisy

4 listopada 2020

Co po regeneracji DPF? Na jak długo?

Gdy procedura regeneracji filtra cząstek stałych DPF/FAP zostanie sfinalizowana, wielu kierowców uszczęśliwionych faktem odzyskania sprawności samochodu nie zastanawia się, co po regeneracji DPF. Na jak długo wystarczy nam zregenerowany filtr cząstek stałych? Odpowiedź może zabrzmieć nieco wymijająco, ...