Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Aby filtr cząstek stałych skutecznie się wypalił podczas jazdy, to kierowca musi podnieść obroty od 2500 do 3500 na minutę. Pamiętaj, że zwiększenie prędkości (oczywiście w miejscach do tego wyznaczonych) również jest istotne, tak samo, jak utrzymanie takiego stylu jazdy przez kilkanaście minut. Wyjedź na trasę, która pomoże Ci w dopalaniu sadzy, żebyś nie musiał gwałtownie hamować, ani zatrzymywać się na przejściach. Najlepiej sprawdzi się autostrada bądź inna tego typu droga szybkiego ruchu. Niestety, właśnie dlatego większość użytkowników samochodów, które mają wmontowany filtr cząstek stałych, narzeka na niego, ponieważ jeżdżąc po mieście, nie uda Ci się oczyścić zapchanego DPF. Raz na jakiś czas musisz więc udać się w dłuższą podróż, aby przeprowadzić proces samoregeneracji filtra DPF.
Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Kontrolka wypalania DPF
Wymuś proces wypalania sadzy z filtra cząstek stałych najlepiej w momencie wyświetlenia się kontrolki DPF na desce rozdzielczej. Procedura samooczyszczania podzespołu nie jest trudna, jednak trzeba zastosować się do kilku zasad, aby nie doprowadzić do uszkodzenia filtra DPF. Radzilibyśmy dopalać sadzę w sposób naturalny, czyli w trakcie jazdy, ponieważ jest bardzo mała szansa na rozcieńczenie oleju silnikowego niespalonym paliwem. Jeżeli nie masz warunków do przeprowadzenia regeneracji pasywnej, to rozpocznij wypalanie postojowe z dala od ludzi.
Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF podczas jazdy
Wypalanie filtra cząstek stałych podczas jazdy jest bardzo proste; wystarczy, że wjedziesz na odpowiednią drogę, zwiększysz prędkość jazdy wraz z obrotami (max.3500/min) i będziesz w taki sposób jechać dłuższą chwilę. Ne wyłączaj silnika i unikaj gwałtownego zatrzymywania. Staraj się także hamować silnikiem. Ponadto, jak już wspominaliśmy we wcześniejszym akapicie, masz także prawo wykonać regenerację aktywną albo oddaj pojazd do serwisu, w którym pracownik wypali zanieczyszczenia za pomocą specjalistycznego sprzętu.
Filtr cząstek stałych — wypalanie sadzy i problemy z tym związane — Wypalanie DPF — cena
Problem przy wypalaniu sadzy z filtra DPF/FAP polega na tym, że jeśli mocniej zahamujesz lub się zatrzymasz, to proces samoregeneracji podzespołu będzie przerwany. Nie wpłynie to dobrze ani na filtr cząstek stałych, ani na jednostkę napędową. Po tym możesz spróbować wypalić DPF na postoju albo skorzystać z pomocy serwisu. Jeżeli filtr cząstek stałych zostałby oczyszczony w trybie serwisowym, to nie zapomnij później wymienić oleju wraz z filtrem. Gdyby doszło kiedyś do trwałego uszkodzenia filtra cząstek stałych, to jego wymiana może kosztować Cię nawet kilka tysięcy złotych.
Komentarze