Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Czy faktycznie jest on wytrzymały?
Pewnie nie raz Państwo zastanawiali się, ile wytrzymuje katalizator w benzynie. I nic w tym dziwnego, ponieważ jak się powszechnie utarło, katalizator stanowi grupę szczególnie awaryjnych podzespołów. Otóż jeżeli chodzi o szacowaną żywotność, to przyjmuje się, iż powinien on spełniać swoją funkcję przez około 200 000 kilometrów. Jest to jednak wartość umowna, a to ile wytrzymuje katalizator w Dieslu, czy też w benzynie, zależy w dużej mierze od naszej umiejętnej eksploatacji auta, wyposażonego w ten jakże delikatny podzespół. Miejmy na uwadze, iż nie będzie mu służyć jazda na krótkich odcinkach, a także nagłe wychłodzenie. Katalizator również bardzo często ulega uszkodzeniom mechanicznym w wyniku, chociażby uderzenia podwoziem o twardy element. Nie da się ukryć, iż objawy uszkodzonego katalizatora benzyna będą mało przyjemne i w znacznym stopniu odbiorą nam przyjemność z jazdy. Uszkodzony podzespół wbrew pozorom to nie tylko świecąca kontrolka „check engine”, ale także pogorszenie się osiągów naszego silnika, problem z przyspieszeniem, czy też poczucie braku płynności w jeździe. Bardzo charakterystycznym objawem jest również uszkodzony katalizator dźwięk, jaki wydobywa się wówczas z naszego pojazdu, a wynika bardzo często z pokruszenia się wkładu i obijania się jego cząstek o metalową powłokę katalizatora. Gdy zauważymy tego typu objawy, możemy mieć pewność, iż nasz katalizator wymaga natychmiastowej regeneracji.
Zapchany katalizator – jak wyczyścić – podpowiadamy
Jak już wspomnieliśmy, jedynym rozwiązaniem na pozbycie się przykrych objawów uszkodzonego, czy też zapchanego katalizatora jest poddanie go regeneracji. Co prawda istnieją środki ogólnodostępne, którymi można podczyścić nasz zapchany podzespół, ale pamiętajmy, iż w przypadku nadmiernie zapchanego katalizatora, czy też takiego z uszkodzonym wkładem, jedynym skutecznym wyjściem będzie oddanie naszego podzespołu w ręce specjalistów, którzy poddadzą go oględzinom, czyszczeniu wodnemu, a w razie konieczności wymienią również i zniszczony wkład.
Komentarze