Przy właściwej eksploatacji pojazdu filtr cząstek stałych wymienia się co 250 000 kilometrów. Zaleca się używanie różnorodnych środków chemicznych, które pomogą usunąć nagromadzoną sadzę oraz warto pamiętać między innymi o regularnej wymianie filtrów, oleju silnikowego, jak również tankowaniu dobrej jakości oleju napędowego. Jeśli nie jesteś pewien, co dzieje się z filtrem, najlepiej skorzystać z pomocy fachowców, którzy specjalizują się w filtrach cząstek stałych. Taki specjalista sprawdzi stan techniczny wnętrza podzespołu za pomocą kamerki endoskopowej i zdecyduje, czy część nadaje się do regeneracji, czy do wymiany. Filtry cząstek stałych są dość drogimi elementami, ponieważ zawierają w sobie metale szlachetne, które wchodzą w reakcje chemiczne z toksycznymi związkami, zawartych w spalinach. DPF oraz FAP są naprawdę ważnymi podzespołami w układach wydechowych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak poznać, że filtr cząstek stałych się wypala?
Na początek warto się dowiedzieć, po czym poznać zapchany DPF. Otóż z układu wydechowego wydostają się kłęby dymu, silnik traci moc i pracuje nierówno, w gorszych przypadkach jednostka przechodzi w tryb pracy awaryjnej, a także może zapalić się sygnalizacja wypalania filtra. Kiedy filtr cząstek stałych wchodzi w tryb samooczyszczania, to występuje przejściowy wzrost zużycia ON, aktywuje się kontrolka wypalania DPF, czasem pojawiają się widoczne kłęby dymu z rury wydechowej, a także mogą wystąpić szarpnięcia podczas dodawania gazu. Te symptomy są typowe podczas samoregeneracji DPF, gdzie system usuwa zgromadzone cząstki stałe z filtra poprzez ich spalanie. Pamiętaj, że przeprowadzenie wypalania filtra cząstek stałych jest obowiązkowe, jeśli zależy Ci na utrzymaniu go w dobrej kondycji przez długi czas. Ponadto tylko drożny filtr DPF będzie spełniał należycie swoją funkcję.
Co ile kilometrów się wypala filtr cząstek stałych?
W normalnych warunkach filtr cząstek stałych (DPF) powinien się wypalać co około 400-800 kilometrów. Jest to proces, w którym sadza i inne zanieczyszczenia gromadzące się w filtrze są podgrzewane do wysokiej temperatury, co powoduje ich spalenie. Jeśli filtr wypala się częściej niż co 400 kilometrów, może to być oznaką problemu z silnikiem lub układem wydechowym. Do najczęstszych przyczyn zbyt częstego wypalania DPF należą między innymi: źle przeprowadzona regeneracja, jeżdżenie na zbyt krótkich trasach oraz usterki innych podzespołów.
Czy można jeździć z zapchanym filtrem cząstek stałych?
Zbyt długa jazda z zapchanym filtrem cząstek stałych ma bardzo negatywny wpływ na poprawne działanie jednostki napędowej oraz emisje spalin. Aby utrzymać pojazd w dobrym stanie i jednocześnie troszczyć się o środowisko naturalne, konieczne jest systematyczne regenerowanie filtrów cząstek stałych. Niezapewnienie tego może prowadzić do poważnych uszkodzeń. Filtry te pełnią kluczową funkcję w eliminowaniu szkodliwych substancji, takich jak sadza czy tlenki metali ciężkich, zawartych w spalinach.
Komentarze