Jak często zapycha się filtr DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
 Firma regeneracji katalizatorów

Filtr cząstek stałych zapycha się cały czas, ale obowiązkiem kierowcy jest bieżące jego udrożnianie, aby nie nagromadziło się zbyt dużo sadzy wewnątrz podzespołu. Tak więc, niewypalanie filtra DPF może doprowadzić do jego uszkodzenia, co skutkowałoby koniecznością jego wymiany. Aby odblokować zatkany filtr DPF, należy zadbać o potrzebne do jego samoregeneracji warunki. Dobrze działający DPF powinien zacząć się wypalać raz co kilkaset przejechanych kilometrów i to najlepiej na trasie, która pozwala na podwyższenie prędkości jazdy i obrotów. Jeżeli zaobserwowałbyś u siebie zbyt częste wypalanie, to warto z tym udać się do serwisu, aby rozwiać wątpliwości co do przyczyn powstania tego problemu.

Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Pojazdem, który ma zanieczyszczony filtr cząstek stałych, nie wolno jeździć, ponieważ zaszkodzi nie tylko środowisku przez wydostawanie się dużej ilości toksycznej sadzy, ale również innym uczestnikom ruchu przez to, że auto w każdej chwili może się zatrzymać na drodze. Aby nie doprowadzić do destrukcji filtra DPF, należy tankować „czyste” paliwo, uzupełniać dodatki / oleje, które mają dobry skład, nie przyspieszać będąc jeszcze na niskich obrotach, nie lekceważyć objawów usterek jakiejś części w samochodzie, w celu podtrzymania efektów regeneracji używaj specjalnych preparatów oczyszczających. Ponadto, jeśli Twoje auto jest wyposażone w filtr FAP, uzupełniaj Eolys.

Jak często zapycha się filtr DPF?

Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - DPF - czyszczenie

W wyniku eksploatacji samochodu, który ma wbudowany dodatkowy podzespół, zwany filtrem cząstek stałych, gromadzi się sadza i nie jest to możliwe, aby tego całkowicie uniknąć, ponieważ na tym polega jego praca. Najistotniejsze w tym wszystkim jest pamiętanie o samoregeneracji DPF oraz o bardziej specjalistycznym czyszczeniu w serwisie. Jeśli myślisz albo myślałeś o pozbyciu się tego elementu z auta, to lepiej, abyś o tym zapomniał, ponieważ możesz mieć z tego powodu dużo nieprzyjemności prawnych. Zamiast usuwać DPF, wybierz czyszczenie w ASO, po którym odzyskasz komfortową jazdę.

Dlaczego filtr DPF się zapycha? Przyczyny zapchanego filtra DPF - Filtr cząstek stałych - wypalanie

Użytkownicy bagatelizują fakt, że filtr cząstek stałych musi być wypalany chociaż raz w miesiącu, aby go udrożnić. Jest to kluczowe, żeby podzespół mógł pracować bez żadnych problemów oraz aby działał jak najdłużej. Przyczynami zapchanego filtra DPF mogą być: przerywane procedury wypalania oraz po prostu niestosowanie się do wskazówek od producenta, który jasno napisał, jak konkretny samochód powinien być użytkowany.

Dlaczego filtr DPF się zapycha? Przyczyny zapchanego filtra DPF - Filtr cząstek stałych-wypalanie

Co psuje filtry DPF? - Jak samemu wyczyścić DPF?

Za zniszczenie filtra cząstek stałych czy mechanicznego, czy utratę właściwości odpowiada niewłaściwa eksploatacja auta oraz nieodpowiedni dobór regeneracji. Ponadto warto poprawić swój styl jazdy i szybciej reagować na pojawienie się jakichkolwiek objawów, które mogą świadczyć o potencjalnej awarii. Zanim zwrócisz się do serwisu na czyszczenie, możesz bez problemu kupić preparat, który ułatwi Ci ten proces. Zaoszczędzisz czas i pieniądze, a efekty będą zadowalające przynajmniej na jakiś czas. Nie oznacza to jednak, że nie będziesz musiał wyczyścić go w ASO.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Franio
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Częstotliwość zapchania filtra DPF (filtr cząstek stałych) zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe, rodzaj paliwa i oleju silnikowego, a także od samego samochodu. W niektórych przypadkach filtr DPF może zapchać się już po kilku tysiącach kilometrów, natomiast w innych może to nie nastąpić nawet po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan filtra DPF i przeprowadzać proces regeneracji lub wymiany filtra w odpowiednim czasie, zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Unikanie jeżdżenia z niskimi obrotami silnika, pokonywania krótkich dystansów oraz stosowanie odpowiedniego rodzaju paliwa i oleju silnikowego może również pomóc w zmniejszeniu ryzyka zapchania filtra DPF.
Kacper7924
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapycha się tak często jak ludzie na to pozwalają. Jeśli się dba to nawet nie jest to odczuwalne.
Egon1
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się odpowiednio eksploatuje diesla (tryb mieszany), to chyba nie ma problemy ze zbyt częstym zapychaniem się filtra.
Jarek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiem jak to zazwyczaj bywa z tym zapychaniem się Dpf-a, ale ja będę po raz drugi raz go wypalał.
Mariankowal123
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak dobrze nie zregenerujesz DPF, to będzie się zapychał i zapychał...
Gabriel
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wiadomo, że nieprawidłowa eksploatacja przyczyni się do szybszego zapchania DPF
Franciszek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobra odpowiedź, bo faktycznie zapycha się cały czas, gorzej jak się zapcha maksymalnie w takim stopniu, że nie będzie można uruchomić samochodu. Ja tam wolę nie dopuszczać do takich sytuacji

Popularne wpisy

15 stycznia 2021

Katalizator przelotowy

Katalizator ten to nic innego jak atrapa podzespołu. Z wierzchu wszystko w nim wygląda jak w normalnie funkcjonującym katalizatorze, ale gdybyśmy zajrzeli w środek, to okaże się, iż mamy niespodziankę ...