Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Mycie filtra cząstek stałych pod ciśnieniem w serwisie może trwać do godziny, a dodatkowo podzespół jest potem poddawany testom, suszony i z powrotem montowany do układu wydechowego pojazdu. Jeżeli jednak zależy Ci na samodzielnym wyczyszczeniu DPF za pomocą preparatu, proces ten trwa zaledwie kilka minut. Wybór metody regeneracji filtra DPF jest spory, natomiast najlepsze efekty osiągniesz dzięki hydrodynamicznemu wyczyszczeniu niedrożnego filtra cząstek stałych. Ponadto użytkownicy Diesla są w obowiązku wypalania sadzy z DPF, dlatego warto raz w tygodniu wyjechać poza miasto, aby przepalić silnik. Kilkanaście minut szybszej jazdy z podniesionymi obrotami pozwoli bez problemu dopalić osady zalegające wewnątrz podzespołu.
Regeneracja DPF w warsztacie - metoda hydrodynamiczna - Jak wypalić DPF podczas jazdy?
Tak, jak już wspomnieliśmy, mycie hydrodynamiczne jest najlepszą metodą regeneracji podzespołu, gdyż z filtra zostaną wypchane nie tylko złogi sadzy, ale również popiołu. Popiół jest bardzo szkodliwy dla kanalików filtrujących, ponieważ gdy dojdzie do ich zatkania, to spaliny nie mają możliwości się przedostać do wnętrza DPF, a znów filtr nie może tych spalin oczyścić z toksycznych dla środowiska pierwiastków. Wykonanie regeneracji filtra DPF w serwisie jest atrakcyjne cenowo i dodatkowo otrzymasz potwierdzenie o jego stu procentowym działaniu. Pamiętaj także o wypalaniu filtra cząstek stałych, ponieważ pomoże Ci to we wstępnym udrożnieniu elementu układu wydechowego. Najlepszym wyborem będzie doprowadzić do wypalania w trasie, ponieważ sadza wypali się naturalnie, a musisz zadbać o podniesienie prędkości jazdy i obrotów.
Czyszczenie (regeneracja) DPF-a. Jak, gdzie i za ile? - Wypalanie DPF - ile trwa?
Wypalanie filtra cząstek stałych trwa od 15 do 30 minut i w tym czasie masz jechać ze stałą, podwyższoną prędkością, nie hamować pedałem hamulca, a silnikiem i nie przerywać procesu samoregeneracji tego podzespołu. Z czasem dopalanie sadzy może okazać się niewystarczające dla filtra DPF, co spowoduje nagromadzeniem się w nim nie tylko już sadzy, ale również popiołu. Na początku artykułu napisaliśmy, że do usunięcia problematycznego popiołu wykorzystuje się wodę pod ciśnieniem, a cała procedura mycia zachodzi w specjalistycznej maszynie. Za usługę zapłacisz około 500 zł.
Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF - cena
Filtr cząstek stałych wypalisz na postoju, w trasie oraz w serwisie. Jeśli chodzi o dopalanie filtra DPF poprzez użycie komputera, to jego koszt wynosi od 80 do 250 zł, w zależności od tego, jaki serwis samochodowy wybierzesz. Tak czy inaczej, musisz również samodzielnie czyścić DPF-a, bo w przeciwnym razie utraci swoje parametry wraz z właściwościami. Spośród trzech rodzajów wypalania DPF najlepiej zdecydować się na regenerację pasywną (wypalanie w trakcie jazdy), ale informacje o tym, jak przygotować się do procesu samoregeneracji filtra DPF, znajdziesz we wcześniejszych akapitach.
Komentarze