Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Moc Eolysa, czyli płynu katalitycznego polega na obniżeniu temperatury samozapłonu sadzy, zatem wypalanie filtra cząstek stałych FAP może trwać krócej i w znacznie niższej temperaturze dopalają się zanieczyszczenia (w około 300 stopniach C). Przez to, że filtr FAP wymaga tego płynu, jest on nazywany mokrym i można go znaleźć w nielicznych markach pojazdów (koncern PSA). Jego bratem jest na pewno wszystkim dobrze znany filtr suchy DPF, który nie potrzebuje żadnego dodatku do samooczyszczania, a może się on wypalić wyłącznie w temperaturze wynoszącej około 600 stopni C. Jeżeli chodzi o ilość płynu w zbiorniku, to zaleca się wlać go do pełna, aby uniknąć sytuacji, że w trakcie jazdy zatrzyma się silnik z braku Eolys, a także jest to ważne, by komputer pokładowy wtryskiwał odpowiednie dawki płynu. Niedbanie o prawidłową eksploatację swojego auta, niezależnie od tego, czy ma filtr cząstek stałych DPF, czy FAP, powoduje skrócenie jego żywotności, niż z góry jest przewidywana przez producenta.
Eolys - płyn katalityczny- co to jest? - Płyn Eolys - na ile starcza?
Pełny zbiornik Eolys, przy codziennej eksploatacji, powinien wystarczyć na +/- 100 tysięcy kilometrów. Stosuje się go wyłącznie w pojazdach, które mają wmontowany filtr FAP, a jako ciekawostkę możemy napisać, że w nowszych silnikach został on zastąpiony płynem Infineum. Jego zadaniem jest zapobiec zbyt wczesnemu zapchania się filtra oraz zmniejszenie temperatury samozapłonu sadzy. Jeśli będziesz zapominać o uzupełnianiu tego płynu, doprowadzisz do uszkodzenia silnika, a także destrukcji filtra cząstek stałych, który będzie wymagać wymiany.
1. Płyny do układów wydechowych - czym się różni AdBlue od Eolys? - Ile płynu Eolys do Citroena C5?
Płyn AdBlue jest używany do neutralizacji szkodliwych dla otoczenia tlenków azotu (które zamieniają się w nieszkodliwy azot i parę wodną) i znalazł swoje zastosowanie w układzie SCR. Płyn ten trafia prosto do katalizatora SCR, w którym odbywają się reakcje chemiczne. Jeżeli użytkownik swojego pojazdu zapomni o dolewce tego AdBlue, również skutkować to będzie problemami z pracą silnika, czyli podobnie do braku Eolys w zbiorniku w aucie z filtrem FAP. Wspomniany Eolys służy do obniżenia temperatury spalin podczas procesu wypalania sadzy. Nie należy mylić obu płynów, bo ich zastosowanie jest całkowicie różne. Nie należy przelewać zbiorników z płynami, a nawet zaleca się AdBlue uzupełniać w mniejszej ilości, aby nie doprowadzić do korozji metalowych elementów samochodu. Zbiornik z Eolysem powinien być natomiast pełny.
2. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Płyn Eolys - do czego służy?
Eolys pomaga w dopaleniu sadzy. Po uzupełnieniu płynu katalitycznego za pomocą odpowiedniego zestawu, o ile poradziłeś sobie z tym samemu, powinieneś zwrócić się do serwisu w celu adaptacji i usunięcia błędów. Eolys powinien być wlany do pełna, aby nie zostało zaburzone jego dawkowanie. Filtr FAP również się zapycha, więc także musisz zadbać o jego regenerację w celu odblokowania jego zatkanych kanalików i przedłużenia żywotności. Usuwanie tego podzespołu jest zabronione, więc jeśli się tego podejmiesz, to tylko na własne ryzyko.
3. Chcesz uzupełnić płyn filtra cząstek stałych? Możesz to zrobić sam, ale bez drobnej pomocy mechanika się nie obejdzie - Brak płynu FAP - objawy
Jeżeli zabraknie płynu Eolys w zbiorniku, istnieje duże ryzyko, że silnik rozpocznie swoją pracę w trybie awaryjnym i dopóki go nie dolejesz, może nawet przestać działać. Płyn może być uzupełniany albo przez Ciebie, albo przez specjalistę, z tym że musisz wziąć pod uwagę o wiele większe koszty. Decydując się na samodzielne uzupełnianie płynu, musisz zaopatrzyć się najpierw w zestaw, który ma specjalne rurki, dzięki którym łatwiej będzie ten płyn wlać. Aby Ci było łatwiej go uzupełnić, możesz wymontować zbiornik albo dolać go przez nadkole. Po wszystkim i tak czeka Cię wizyta w serwisie, ponieważ specjalista musi zająć się wykasowaniem wszelkich błędów oraz zaktualizować informację o dolaniu płynu. Ty sobie z tym nie poradzisz, ponieważ nie dysponujesz specjalistycznym sprzętem.
Komentarze