Subpage photo
Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Jak oszukać DPF?
Jak oszukać DPF?

Najbardziej popularnym sposobem na oszukanie filtra cząstek stałych, a dokładniej czujników różnicy ciśnień, jest zamontowanie emulatora DPF, co z jednej strony jest konieczne, a z drugiej niezgodne z prawem. Przede wszystkim DPF nie powinien zniknąć z samochodu, ponieważ kierowca może ponieść kary w postaci zatrzymania dowodu rejestracyjnego, mandatu do zapłaty oraz gwarantowany problem z otrzymaniem pozytywnego wyniku z wykonanego badania technicznego. Tak więc bądź pewny, że nawet jeśli usuniesz ten podzespół, to i tak prędzej czy później będziesz go montować z powrotem, bo według aktualnej normy emisji spalin konieczne jest jej przestrzeganie.

Wycinanie filtra DPF - Emulator DPF

Emulator filtra cząstek stałych jest potrzebny, aby sterownik silnika nie rozpoczynał procedury wypalania sadzy. Jest to urządzenie stosunkowo drogie, także licz się z tym, że cały proces pozbywania się DPF i wszystkie dodatkowe i późniejsze kroki będą Cię sporo kosztować. Bezpiecznym i rozsądniejszym rozwiązaniem zamiast usuwania filtra DPF będzie zadbanie o jego sprawność poprzez przeprowadzenie na nim regeneracji w celu odzyskiwania utraconych parametrów.

1. Czujnik ciśnienia różnicowego DPF - błąd check engine - Emulator czujnika różnicy ciśnień

Jeśli w filtrze cząstek stałych nagromadziło się sporo zanieczyszczeń i wyświetliła się kontrolka check engine, to trzeba jak najszybciej pozbyć się tych osadów z DPF. Jeżeli filtr DPF jest zapchany, to pomiar ciśnienia jest nieprawidłowy. W przypadku zdecydowania o pozbyciu się filtra cząstek stałych musisz pamiętać o wprowadzeniu emulatora, jeżeli nie chcesz doprowadzić do uszkodzenia jeszcze innych podzespołów, jak na przykład silnika, natomiast bądź pewny, że nie będzie to tanie.

2. Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF – objawy - Adaptacja czujnika ciśnienia DPF

Uszkodzenie czujnika różnicy ciśnień i objawy: kierowca podczas jazdy odczuje wzrost spalania i jednocześnie utratę mocy silnika, odczuwalny smród spalin wewnątrz auta, wysoką temperaturę jednostki napędowej, gęste kłęby czarnego dymu wydostające się z rury wydechowej. Jeżeli czujnik ciśnienia filtra cząstek stałych zostanie wymieniony, to nie można zapomnieć o zaadaptowaniu go, aby sterownik silnika otrzymywał prawidłowe informacje.

Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF – objawy - Adaptacja czujnika ciśnienia DPF
Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF – objawy - Adaptacja czujnika ciśnienia DPF

3. Nowoczesny diesel - czy i jak usunąć z niego filtr DPF - Różnica ciśnień DPF 2.0 TDI

Z całą pewnością nie zalecamy usuwania filtra cząstek stałych z układu wydechowego auta, ponieważ będzie czekać Cię masa problemów. Nie pozbywaj się DPF, tylko regeneruj go, a sam przekonasz się, jak oczyszczanie tego podzespołu dobrze wpłynie na komfort jazdy. Jeżeli jednak i tak postanowisz pozbyć się filtra DPF, to możesz go albo wyciąć, albo programowo wyłączyć i dodatkowo umieścić emulator DPF. Jeśli dojdzie do awarii czujnika różnicy ciśnień w silniku 2.0 TDI, to na pewno objawi się to utratą mocy silnika oraz zbyt dużym spalaniem.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

21 stycznia 2022

Jakie są objawy uszkodzenia filtra cząstek stałych?

Jakie są objawy uszkodzenia filtra cząstek stałych? Objawy...

18 stycznia 2022

Gdzie wyczyścić DPF?

Gdzie wyczyścić DPF? Filtr cząstek stałych DPF/FAP bądź...

12 stycznia 2022

Dlaczego DPF się wypala?

Dlaczego DPF się wypala? Filtr cząstek stałych DPF wypala...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer