Jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

Zweryfikuj problem zapchanego katalizatora w serwisie.

W dzisiejszym artykule skupimy się na tym, jak sprawdzić, czy katalizator zapchany. Jak wiemy, sprawna diagnostyka jest bardzo ważna, a szybka eliminacja problemu już na wczesnym etapie występowania problemu, pozwala uchronić nas przed większymi kosztami napraw, wynikającymi z długotrwałej jazdy z uszkodzonym podzespołem. Sposobów na to, jak sprawdzić, czy katalizator jest pełny, istnieje wiele. Najczęściej w przypadku problemów z katalizatorem można zaobserwować następujące objawy:
- wyczuwalna w znacznym stopniu, obniżona wydajność jednostki napędowej auta,
- utrata płynności jazdy,
- poważny problem z przyspieszeniem samochodu,
- kontrolka „check engine”
- odczuwanie drgań w czasie pracy auta na tak zwanym luzie.

Jak więc możemy zauważyć, awaria katalizatora i objawy temu towarzyszące nie tylko w znacznym stopniu odbierają przyjemność z jazdy, ale również poważnie uniemożliwiają poprawną pracę auta. Nie warto wówczas przekładać w czasie decyzji o poddaniu podzespołu do serwisowego czyszczenia, ponieważ długotrwała jazda na zapchanym podzespole najpewniej doprowadzi z czasem do całkowitego unieruchomienia naszego auta.

Serwisowe czyszczenie katalizatora za pomocą metody hydromechanicznej stanowi najefektywniejszy sposób regeneracji zapchanego podzespołu. W momencie, gdy mamy do czynienia już z tak poważnymi objawami, możemy być pewni, iż także samodzielne próby udrożniania katalizatora za pomocą ogólnodostępnych środków, okażą się startą czasu i pieniędzy. Zalecamy, aby zawsze zgłaszać się po pomoc od razu do zaufanego serwisu, ponieważ jak wynika z naszego doświadczenia, takie samodzielne próby ratowania zapchanego podzespołu zazwyczaj kończą się jeszcze wyższymi kosztami napraw.

 

Katalizator samochodowy

Przepalanie katalizatora – czy zalecane?

Mówiąc o samodzielnych próbach udrożniania zapchanego podzespołu, nie sposób również zapomnieć o często praktykowanym przez kierowców przepalaniu katalizatora. Miejmy na uwadze, iż katalizator jest bardzo delikatnym podzespołem, a takie przepalanie może stanowić poważne zagrożenie szczególnie dla delikatnego wkładu. Nie warto więc narażać się na dodatkowe koszty związane z dodatkową wymianą wkładu naszego katalizatora po takim zabiegu. Pamiętajmy, że przepalanie takie jest nie tylko niebezpieczne, ale i mało efektywne. Jak ogólnie wiadomo, nie jest w stanie ono poradzić sobie ze złogami popiołu, a te jak możemy sobie wyobrazić w wyniku długotrwałej eksploatacji auta, zajmują większą część naszego podzespołu.

Umiejętność tego, jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany w zupełności nam, jako laikom wystarczy, metody regeneracji zaś pozostawmy zawsze w rękach specjalistów, którzy dysponują nie tylko specjalistycznym sprzętem i środkami, ale również umiejętnościami oraz wieloletnim doświadczeniem.

Katalizator do regeneracji
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Istnieje kilka sposobów na sprawdzenie, czy katalizator jest zapchany: Diagnostyka komputerowa: W celu sprawdzenia stanu katalizatora, można skorzystać z diagnostyki komputerowej. Należy skontaktować się z serwisem samochodowym, który podłączy specjalne urządzenie do komputera pokładowego i przeanalizuje dane dotyczące pracy silnika oraz emisji spalin. Sprawdzenie działania silnika: Jeśli katalizator jest zapchany, może to prowadzić do obniżenia mocy silnika oraz do zwiększenia emisji spalin. Dlatego też, jeśli zauważysz, że silnik pracuje gorzej niż zwykle, należy skontaktować się z serwisem samochodowym. Pomiaru emisji spalin: Można zlecić pomiar emisji spalin pojazdu, który pozwoli na określenie poziomu szkodliwych substancji emitowanych przez silnik. Jeśli poziom emisji jest wysoki, może to oznaczać, że katalizator jest zapchany.
Vitkacy
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja sprawdzam katalizator bardzo regularnie, ponieważ jeżdżę do znajomego mechanika do serwisu. Dzięki temu ryzyko wystąpienia jakiejkolwiek usterki zmniejsza się do minimum. Zalecam więc wszystkim regularną diagnostykę i czyszczenie! Bo o tym też warto wspomnieć.
Feluś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po przeczytaniu artykułu mam możliwość rozpoznać zapchany katalizator. Wcześniej nie miałam o tym zielonego pojęcia. Świetny artykuł!
Adaś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No tak, nie sztuka oddać do serwisu, jak już jest problem z katalizatorem. Jak się kupuje diesla, to warto wiedzieć, jak najlepiej go użytkować, żeby nie zajechać newralgicznych części.
Antek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiem, czy doprowadzenie do awarii katalizatora byłoby mądre, bo domyślam się, że koszt jego wymiany przewyższyłby moje możliwości :D Dlatego też pamiętam o regeneracji i rozwiązuje szybko z nim problemy :D
Kryspin
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z własnego doswiadczenia wiem, ze zaniedbanie czyszczenia katalizatora i dpf moze skonczyc sie fatalnie, wiec nie lekcewaze aktualnie zadnych objawow, jakie wystąpią!
Tomek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Awaria katalizatora objawy typowe to spadek mocy no i może pojawić się kontrolka, ale warto też zwrócić uwagę, czy nie słychać brzęczenia katalizatora podczas jazdy, bo jeśli tak to tu już pozostaje tylko opcja wymiany na nowy, bo zapewne jest on uszkodzony mechanicznie.

Popularne wpisy

10 listopada 2021

Rozcinanie DPF

Rozcinanie filtra cząstek stałych zachodzi w dwóch przypadkach; gdy oddajesz go na regenerację w serwisie, która ma odbyć się w maszynie oraz w sytuacji, gdy chcesz pozbyć się filtra DPF / FAP z układu wydechowego pojazdu, co jest całkowicie zabronione przez polskie prawo. ...