Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zweryfikuj problem zapchanego katalizatora w serwisie.
W dzisiejszym artykule skupimy się na tym, jak sprawdzić, czy katalizator zapchany. Jak wiemy, sprawna diagnostyka jest bardzo ważna, a szybka eliminacja problemu już na wczesnym etapie występowania problemu, pozwala uchronić nas przed większymi kosztami napraw, wynikającymi z długotrwałej jazdy z uszkodzonym podzespołem. Sposobów na to, jak sprawdzić, czy katalizator jest pełny, istnieje wiele. Najczęściej w przypadku problemów z katalizatorem można zaobserwować następujące objawy:
- wyczuwalna w znacznym stopniu, obniżona wydajność jednostki napędowej auta,
- utrata płynności jazdy,
- poważny problem z przyspieszeniem samochodu,
- kontrolka „check engine”
- odczuwanie drgań w czasie pracy auta na tak zwanym luzie.
Jak więc możemy zauważyć, awaria katalizatora i objawy temu towarzyszące nie tylko w znacznym stopniu odbierają przyjemność z jazdy, ale również poważnie uniemożliwiają poprawną pracę auta. Nie warto wówczas przekładać w czasie decyzji o poddaniu podzespołu do serwisowego czyszczenia, ponieważ długotrwała jazda na zapchanym podzespole najpewniej doprowadzi z czasem do całkowitego unieruchomienia naszego auta.
Serwisowe czyszczenie katalizatora za pomocą metody hydromechanicznej stanowi najefektywniejszy sposób regeneracji zapchanego podzespołu. W momencie, gdy mamy do czynienia już z tak poważnymi objawami, możemy być pewni, iż także samodzielne próby udrożniania katalizatora za pomocą ogólnodostępnych środków, okażą się startą czasu i pieniędzy. Zalecamy, aby zawsze zgłaszać się po pomoc od razu do zaufanego serwisu, ponieważ jak wynika z naszego doświadczenia, takie samodzielne próby ratowania zapchanego podzespołu zazwyczaj kończą się jeszcze wyższymi kosztami napraw.
Przepalanie katalizatora – czy zalecane?
Mówiąc o samodzielnych próbach udrożniania zapchanego podzespołu, nie sposób również zapomnieć o często praktykowanym przez kierowców przepalaniu katalizatora. Miejmy na uwadze, iż katalizator jest bardzo delikatnym podzespołem, a takie przepalanie może stanowić poważne zagrożenie szczególnie dla delikatnego wkładu. Nie warto więc narażać się na dodatkowe koszty związane z dodatkową wymianą wkładu naszego katalizatora po takim zabiegu. Pamiętajmy, że przepalanie takie jest nie tylko niebezpieczne, ale i mało efektywne. Jak ogólnie wiadomo, nie jest w stanie ono poradzić sobie ze złogami popiołu, a te jak możemy sobie wyobrazić w wyniku długotrwałej eksploatacji auta, zajmują większą część naszego podzespołu.
Umiejętność tego, jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany w zupełności nam, jako laikom wystarczy, metody regeneracji zaś pozostawmy zawsze w rękach specjalistów, którzy dysponują nie tylko specjalistycznym sprzętem i środkami, ale również umiejętnościami oraz wieloletnim doświadczeniem.
Komentarze