Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych może zostać usunięty poprzez wycięcie go ze swojego miejsca albo poprzez wyłączenie go ze sterownika jednostki napędowej i oczywiście czynności te powinny zostać przeprowadzone przez specjalistów, gdyż zapomnienie, chociaż o jednej rzeczy podczas pozbywania się tego podzespołu z samochodu, może przynieść masę problemów. Odpowiedź na to często zadawane pytanie została podana, jednak tak naprawdę takie zapytanie nie powinno mieć w ogóle miejsca, gdyż filtr cząstek stałych obowiązkowy jest od wielu lat w aucie i jego usunięcie (niezależnie od tego, w jaki sposób zostało to wykonane), jest nieprzychylnie traktowane i przy okazji grożą za to kary.
Nowoczesny diesel - czy i jak usunąć z niego filtr DPF - Usunięcie DPF - cena
Teoretycznie cena pozbycia się filtra cząstek stałych może być dla wielu dość atrakcyjna, jednak w późniejszym czasie sam przekonasz się, że nie było warto. Koszty znacznie wzrosną, zwłaszcza gdy otrzymasz mandat i przymusowy nakaz ponownego zamontowania DPF do układu wydechowego, aby pojazd bezapelacyjnie mógł na nowo poruszać się legalnie po drogach publicznych. Nie polecamy na pewno korzystania z takiej usługi, ponieważ jest masa innych dostępnych na rynku możliwości na wyczyszczenie filtra DPF w celu przywrócenia jego drożności i sprawności. Jeśli nadal nie przekonują Cię konsekwencje, pamiętaj o umieszczeniu emulatora.
1. Usuwanie DPF - czy warto wycinać filtr cząstek stałych? - Czy usunięcie DPF zwiększa moc?
Filtr cząstek stałych nie tyle nie warto, ile nie można wycinać, ponieważ pogorszy się skład spalin wydostających się do otoczenia, co wiąże się z tym, że środowisko będzie zanieczyszczane. Od kilkunastu lat jest to nieodłączny element układu wydechowego i nie masz prawa tego zmienić, dopóki nie zostaną wprowadzone nowe rozporządzenia. Chcemy też, abyś przestał wierzyć w to, że po usunięciu filtra cząstek stałych nagle pojazd przybierze na swojej mocy. Poza tym na pewno nie będziesz zadowolony z kar, jakie Ci grożą za zweryfikowanie braku filtra cząstek stałych w Twoim pojeździe.
2. Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Programowe wyłączenie DPF
Spór faktycznie jest i raczej są małe szanse na to, aby się on skończył, ponieważ usuwanie filtra cząstek stałych możesz zastąpić fachową regeneracją, która pozwala w 99,9% odzyskać utracone wskutek eksploatacji parametry. Najlepszą metodą czyszczenia DPF jest mycie wodne pod ciśnieniem; usuwane są dzięki niej nie tylko sadza, ale również popiół. Decydując się na programowe wyłączenie filtr DPF, powinieneś być świadom tej usługi. Otóż fachowiec wprowadza zmiany w programie sterownika silnika i następnie wgrywa je ponownie, aby silnik nie domagał się samoregeneracji filtra cząstek stałych.
3. Usuwanie filtrów DPF/FAP – aspekt techniczny i prawny - Usuwanie DPF ze sterownika silnika
Aspekt techniczny usuwania filtra cząstek stałych z samochodu polega na tym, że trzeba pamiętać o dobrze wprowadzonych zmianach w programie sterownika jednostki napędowej albo też wprowadzenia emulatora DPF. Jest to bardzo ważne, ponieważ gdy silnik zacznie domagać się zainicjowania wypalania filtra DPF, może dojść do jego uszkodzenia. Czasami też konieczne jest przygotowanie indywidualnej mapy dla sterownika, który „nie widzi” filtra cząstek stałych. Jeśli chodzi zaś o aspekt prawny, to nie ma co tu dużo mówić, gdyż po prostu poniesiesz poważne kary i wygenerujesz sobie tylko dodatkowe koszty.
Komentarze