Subpage photo

Jak wymusić wypalanie DPF bez komputera? Pomoc zawodowego kierowcy

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50

Zastanawiasz się, czy wypalanie DPF bez komputera jest możliwe i jak samemu wymusić wypalanie DPF? Czy da się to zrobić? Musisz przede wszystkim pamiętać, że są dwa rodzaje wypalania bez komputera, tj. w trakcie postoju lub w trakcie jazdy. Dla bezpieczeństwa najlepiej jest, gdy samochód znajduje się w ruchu, ponieważ pozwala to na odpowiednie wypalenie filtra cząstek stałych.
Aby wypalić filtr cząstek stałych na postoju, musisz utrzymywać stałe obroty na pułapie 2500-3500 obr./min. przez kilkanaście minut. Dzięki temu nasza jednostka napędowa będzie w stanie zapewnić odpowiednio wysoką temperaturę, która pozwoli na wypalenia filtra, a jednocześnie usunięcie z niego zalegających zanieczyszczeń. Pamiętaj jednak, aby nie wypalać filtra cząstek stałych DPF w zamkniętych pomieszczeniach, ze względu na wydzielające się spaliny jest to dopuszczalne wyłącznie na otwartej przestrzeni.
Aby wypalić filtr cząstek stałych w trakcie jazdy, musisz utrzymywać stałe obroty silnika na poziomie 2500-3500 obr./min. przez kilkanaście kilometrów. Co niezwykle istotne, ważne jest, aby starać się hamować silnikiem, w miarę możliwości jak najrzadziej zmieniając biegi. Jest to sygnał dla auta, że może bezpiecznie przeprowadzić proces wypalania DPF i pozbywania się nadmiernych zanieczyszczeń z tego podzespołu.

Sadza w wydechu po wypalaniu DPF
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
DPF przygotowany do regeneracji
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

O czym pamiętać przy wypalaniu DPF?

Przede wszystkim nie wyłączaj silnika, może to doprowadzić do usterki wkładu filtra, utrzymuj stały przedział obrotów silnika, około 2500-3500 obr./min., hamuj silnikiem zawsze, gdy jest to możliwe, decydując się na wymuszanie wypalania DPF podczas postoju, nie rób tego w zamkniętych pomieszczeniach. Procedurę tę, możesz przeprowadzać tylko na otwartej przestrzeni. Regularnie wykonuj czyszczenie filtra, zwłaszcza gdy pojazd pracuje w warunkach, które sprzyjają gromadzeniu się cząstek stałych, ponieważ może to sprzyjać zapychaniu, co obniża jego efektywność.

Wymiana oleju w Dieslu

Czy jakość paliwa na wpływ na DPF?

Jakość paliwa może mieć ogromny wpływ na funkcjonowanie filtra cząstek stałych (DPF). Paliwo o niskiej jakości, które zawiera zanieczyszczenie i substancje, które zdecydowanie nie są odpowiednie dla silników wysokoprężnych, może przyczyniać się do problemów z DPF. Aby zminimalizować ryzyko problemów z DPF związanych z jakością użytkowanego paliwa, zaleca się korzystanie ze sprawdzonych źródeł, a dodatkowo utrzymywanie prawidłowej konserwacji pojazdu, np. wymiana filtrów paliwa.

Co muszę wiedzieć o DPF?

Filtr cząstek stałych ma na celu redukcję emisji cząstek stałych (czarnego dymu) z układu wydechowego pojazdu. DPF skutecznie zatrzymuje i gromadzi cząstki stałe, a następnie usuwa je poprzez proces regeneracji. Regularnie musisz przeprowadzać wypalanie filtra. Dodatkowo pamiętaj, że krótki, miejskie trasy mogą prowadzić do problemów i szybkiego zapychania się DPF. Co więcej, modyfikacje układu wydechowego, takie jak usunięcie DPF lub jego dezaktywacja się nielegalne i mogą prowadzić do kar finansowym i innych komplikacji. Pamiętaj, że dbanie o filtr DPF jest kluczowe zarówno dla prawidłowego funkcjonowania pojazdu, jak i dla ochrony środowiska.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.