Jak wymusić wypalanie DPF bez komputera? Pomoc zawodowego kierowcy
Zastanawiasz się, czy wypalanie DPF bez komputera jest możliwe i jak samemu wymusić wypalanie DPF? Czy da się to zrobić? Musisz przede wszystkim pamiętać, że są dwa rodzaje wypalania bez komputera, tj. w trakcie postoju lub w trakcie jazdy. Dla bezpieczeństwa najlepiej jest, gdy samochód znajduje się w ruchu, ponieważ pozwala to na odpowiednie wypalenie filtra cząstek stałych.
Aby wypalić filtr cząstek stałych na postoju, musisz utrzymywać stałe obroty na pułapie 2500-3500 obr./min. przez kilkanaście minut. Dzięki temu nasza jednostka napędowa będzie w stanie zapewnić odpowiednio wysoką temperaturę, która pozwoli na wypalenia filtra, a jednocześnie usunięcie z niego zalegających zanieczyszczeń. Pamiętaj jednak, aby nie wypalać filtra cząstek stałych DPF w zamkniętych pomieszczeniach, ze względu na wydzielające się spaliny jest to dopuszczalne wyłącznie na otwartej przestrzeni.
Aby wypalić filtr cząstek stałych w trakcie jazdy, musisz utrzymywać stałe obroty silnika na poziomie 2500-3500 obr./min. przez kilkanaście kilometrów. Co niezwykle istotne, ważne jest, aby starać się hamować silnikiem, w miarę możliwości jak najrzadziej zmieniając biegi. Jest to sygnał dla auta, że może bezpiecznie przeprowadzić proces wypalania DPF i pozbywania się nadmiernych zanieczyszczeń z tego podzespołu.

Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
1-2 dni robocze

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
O czym pamiętać przy wypalaniu DPF?
Przede wszystkim nie wyłączaj silnika, może to doprowadzić do usterki wkładu filtra, utrzymuj stały przedział obrotów silnika, około 2500-3500 obr./min., hamuj silnikiem zawsze, gdy jest to możliwe, decydując się na wymuszanie wypalania DPF podczas postoju, nie rób tego w zamkniętych pomieszczeniach. Procedurę tę, możesz przeprowadzać tylko na otwartej przestrzeni. Regularnie wykonuj czyszczenie filtra, zwłaszcza gdy pojazd pracuje w warunkach, które sprzyjają gromadzeniu się cząstek stałych, ponieważ może to sprzyjać zapychaniu, co obniża jego efektywność.

Czy jakość paliwa na wpływ na DPF?
Jakość paliwa może mieć ogromny wpływ na funkcjonowanie filtra cząstek stałych (DPF). Paliwo o niskiej jakości, które zawiera zanieczyszczenie i substancje, które zdecydowanie nie są odpowiednie dla silników wysokoprężnych, może przyczyniać się do problemów z DPF. Aby zminimalizować ryzyko problemów z DPF związanych z jakością użytkowanego paliwa, zaleca się korzystanie ze sprawdzonych źródeł, a dodatkowo utrzymywanie prawidłowej konserwacji pojazdu, np. wymiana filtrów paliwa.
Co muszę wiedzieć o DPF?
Filtr cząstek stałych ma na celu redukcję emisji cząstek stałych (czarnego dymu) z układu wydechowego pojazdu. DPF skutecznie zatrzymuje i gromadzi cząstki stałe, a następnie usuwa je poprzez proces regeneracji. Regularnie musisz przeprowadzać wypalanie filtra. Dodatkowo pamiętaj, że krótki, miejskie trasy mogą prowadzić do problemów i szybkiego zapychania się DPF. Co więcej, modyfikacje układu wydechowego, takie jak usunięcie DPF lub jego dezaktywacja się nielegalne i mogą prowadzić do kar finansowym i innych komplikacji. Pamiętaj, że dbanie o filtr DPF jest kluczowe zarówno dla prawidłowego funkcjonowania pojazdu, jak i dla ochrony środowiska.
Komentarze