Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wystarczy, że specjalista podepnie do sterownika jednostki napędowej testera diagnostycznego z odpowiednim programem, który służy do wypalania sadzy z filtra cząstek stałych. Usługa powinna być wykonywana pod nadzorem, bo mogłoby dojść do pożaru. Z tej metody korzysta się, gdy użytkownik auta nieświadomie przerwał samoregenerację lub wcale jej nie rozpoczął. Wypalanie sadzy w trybie serwisowym pozwala oczyścić wnętrze filtra DPF, jednak trzeba pamiętać o zmianie oleju silnikowego i filtra oleju zaraz po ukończeniu tej usługi dla dobra silnika. Jeśli wypalanie za pomocą komputera nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, należy zmienić metodę udrażniania podzespołu albo w gorszej sytuacji, wymienić na nowy.
Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?
Jeżeli nie doprowadziłeś do końca albo w ogóle nie podjąłeś się wypalania DPF na autostradzie lub na postoju, które miało polegać na wtrysku dodatkowej dawki paliwa, mającej na celu rozgrzanie spalin, które przyczyniają się do dopalenia sadzy, to wskutek tego przeprowadza się wypalanie komputerowe (jest on podpięty do sterownika silnika). Na tej samej zasadzie, na włączonym silniku i przy podniesionych obrotach, podawana jest dodatkowa porcja ON w fazie wydechu, która trafia do układu wydechowego i prosto do filtra cząstek stałych. Jeżeli paliwo nie spaliło się w całości, to dostaje się do oleju silnikowego, co niestety po wielu takich sytuacjach jest niewskazane dla jednostki napędowej.
1. Komputerowe wypalanie DPF – zalety i wady - Program do wypalania DPF
Specjaliści w serwisach samochodowych dysponują odpowiednim urządzeniem i programami do wypalania filtra cząstek stałych. Zaletą takiego rodzaju oczyszczania podzespołu jest to, że usługa wykonywana jest przez inną osobę, więc Ty nie musisz się tym martwić i poświęcać swojego czasu. Niestety, ale ta metoda ma także sporo wad, co powinno zasugerować Ci, że zbyt częste jej powielanie podobnie do przeprowadzania już we własnym zakresie regeneracji aktywnej, obciąża silnik i w oleju silnikowym pojawia się niespalone paliwo, które zostało podane dodatkowo w celu zwiększenia temperatury spalin potrzebnej do wypalenia sadzy. Rozcieńczenie tego oleju może skutkować utratą odpowiedniego smarowania turbiny i zatarcia silnika. Bardzo ważne jest, aby po komputerowym wypalaniu filtra DPF, wymienić filtr oleju wraz z nim.
2. Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF - objawy
Jeżeli DPF w aucie chce się wypalić, to kierowca z pewnością zauważy chwilowy wzrost spalania, nierówną pracę silnika i dym unoszący się za samochodem, więc w takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak kontynuować ten proces. Jadąc, naturalnie wypalasz sadzę, która zalegała wewnątrz podzespołu, a doprowadzasz do tego poprzez zwiększenie obrotów i prędkości jazdy, a także odpowiednich warunków na trasie.
3. Wypalanie DPF w trybie serwisowym - Interfejs diagnostyczny do wypalania DPF
Interfejsy diagnostyczne do wypalania filtra cząstek stałych znajdują się w serwisach. Ty również możesz taki nabyć, jednak ze względów bezpieczeństwa nie radzilibyśmy go używać, ponieważ niezbędna jest fachowa wiedza. Specjaliści pracujący w ASO wiedzą, jak krok po kroku doprowadzić do skutecznego dopalenia sadzy, więc z pewnością warto im w tej kwestii zaufać.
Komentarze