Jaka jest rola filtra DPF w redukcji emisji cząstek stałych? - To ważne!

Filtr cząstek stałych DPF jest jednym z obowiązkowych komponentów układu oczyszczania spalin w pojazdach wyposażonych w silniki wysokoprężne, a od niedawna także w silnikach benzynowych. Jego główną rolą jest redukcja emisji cząstek stałych generowanych podczas spalania oleju napędowego w silniku. Oto kilka kluczowych informacji na temat roli filtra DPF:

• Filtracja cząstek stałych - DPF działa jako mechaniczny filtr, zatrzymujący mikroskopijne cząstki stałe (takie jak sadza), które powstają podczas procesu spalania paliwa w silniku Diesla. Filtr DPF jest zazwyczaj wykonany z ceramiki lub metalu i posiada strukturę porowatą, która pozwala na zatrzymywanie cząstek stałych.
• Regeneracja filtra DPF / FAP - w miarę eksploatacji pojazdu, filtr DPF zbiera coraz więcej cząstek stałych. Aby utrzymać jego skuteczność, konieczne jest regularne przeprowadzanie procesu regeneracji. Może to być regeneracja pasywna lub aktywna.
• Redukcja emisji cząstek PM – DPF / FAP przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych cząstek stałych do atmosfery, co ma bezpośredni wpływ na poprawę jakości powietrza. Cząstki stałe są szkodliwe dla zdrowia ludzi i środowiska, dlatego normy EURO są coraz ostrzejsze.
• Wymagania norm emisji - filtry DPF są szczególnie istotne w kontekście spełniania norm emisji spalin, takich jak normy Euro w Europie. Pojazdy muszą spełniać określone limity emisji, a filtry DPF są jednym z kluczowych rozwiązań, które pozwalają na osiągnięcie tych standardów.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Wydech samochodu osobowego

Od którego roku montowano filtr cząstek stałych?

Od 1992 roku Unia Europejska systematycznie wprowadza surowsze regulacje dotyczące emisji spalin w nowych pojazdach silnikowych na swoim obszarze. Głównym celem było ograniczenie emisji toksycznych cząstek stałych (takich jak sadza i węglowodory) oraz innych szkodliwych substancji. Wraz z wprowadzeniem normy emisji spalin EURO 4 w 2006 roku producenci samochodów w Europie rozpoczęli masową produkcję DPF i montaż w nowych pojazdach osobowych i dostawczych. Filtr cząstek stałych jest na tyle ważnym elementem, że zabrania się jego usuwania.

Co to jest FAP w aucie?

Check engine na desce rozdzielczej auta

Filtr cząstek stałych, znany również jako FAP, stanowi kluczowy komponent we współczesnych samochodach z silnikami wysokoprężnymi. Ten zaawansowany system filtracji został stworzony w celu redukcji emisji szkodliwych cząstek stałych generowanych przez silniki Diesla. Działa on jako skuteczna bariera, poprawiając jakość powietrza i minimalizując negatywny wpływ na środowisko. Dzięki FAP samochody stają się bardziej przyjazne ekologii z powodu zmniejszonej emisji spalin. Mokry DPF – w jakich samochodach? Filtr FAP jest montowany w autach należących do koncernu PSA.

Jak skutecznie przeczyścić filtr cząstek stałych?

Metoda hydrodynamiczna jest obecnie uważana za najbardziej skuteczną technikę oczyszczania filtrów cząstek stałych (DPF). Procedura mycia DPF przy użyciu tej metody odbywa się za pomocą specjalnej maszyny. Filtr cząstek stałych jest demontowany, a następnie poddawany intensywnemu płukaniu wodą pod ciśnieniem, przy użyciu dedykowanego środka czyszczącego. Ten proces umożliwia całkowite przywrócenie przepustowości filtra, przywracając mu sprawność nawet do 99%. Po zakończeniu czyszczenia filtr cząstek stałych jest ponownie instalowany w pojeździe. Warto więc zapoznać się z opiniami warsztatów w Twojej okolicy i nie zwlekać z umówieniem się na diagnostykę i regenerację.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

21 Grudzień 2022

Czy bez DPF auto przejdzie przegląd?

To zależy, ponieważ możesz trafić na diagnostę, który bardzo mocno przestrzega przepisów i dogłębnie sprawdzi układ wydechowy pojazdu oraz zbada spaliny, co będzie dla Ciebie oznaczało, że nie otrzymasz ...

12 Grudzień 2020

Wymiana wkładu katalizatora

Katalizator. Zdarza się, iż dostajemy diagnozę od mechanika, iż nasz podzespół nie nadaje się do regeneracji przy obecnym wkładzie i zalecana nam jest wymiana wkładu katalizatora. Katalizator stanowi wyposażenie każdego nowoczesnego samochodu. Możemy odnaleźć go również w tych z silnikiem Diesla. Jego wa ...