Do czynników, które mogą przyspieszać proces zużycia filtrów cząstek stałych, należą:
• Długotrwała jazda w warunkach miejskich lub w korkach - silnik pracuje na niskich obrotach, co prowadzi do częstszego włączania się filtra DPF.
• Krótkie trasy - w przypadku krótkich tras filtr DPF nie ma czasu na całkowite wypalenie zgromadzonych cząstek stałych.
• Wypalanie filtra DPF w nieodpowiednich warunkach – samoregeneracja DPF powinna odbywać się w temperaturze co najmniej 600°C. Jeśli temperatura będzie niższa, może dojść do uszkodzenia filtra.
• Używanie niskiej jakości paliwa – złej jakości olej napędowy może zawierać zanieczyszczenia, które będą się osadzały na filtrach DPF i przyspieszać ich zużycie.
• Awarie silnika oraz innych komponentów (turbosprężarka lub układ wtryskowy) mogą prowadzić do przedwczesnego zużycia filtra DPF.
Jaki wniosek? Otóż warto dbać o prawidłową eksploatację pojazdu, a także na bieżąco regenerować filtr cząstek stałych, wymieniać filtry wraz z olejem silnikowym, stosować dodatki do paliwa z dobrym składem i wyjeżdżać od czasu do czasu na dłuższe dystanse.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy jakość paliwa ma wpływ na działanie DPF?
Jakość oleju napędowego, które dolewamy do baku, ma wpływ na to, co emituje się z układu wydechowego. Użycie niskiej jakości paliwa pochodzącego z niepewnego źródła może skutkować szybkim zapchaniem filtra cząstek stałych.
Jak skutecznie przeczyścić filtr cząstek stałych?
Skuteczne czyszczenie filtra cząstek stałych pozwala usunąć z podzespołu zanieczyszczenia w postaci sadzy, popiołu i resztek nagaru. Zanieczyszczenia te powstają w wyniku spalania paliwa w silniku Diesla. Jeśli filtr nie jest regularnie czyszczony, może dojść do jego uszkodzenia i będzie to skutkowało utratą mocy silnika, wzrostem zużycia paliwa i emisją szkodliwych substancji do atmosfery. Istnieją różne sposoby regeneracji filtra cząstek stałych, natomiast najbardziej polecaną jest czyszczenie hydrodynamiczne. Polega ono na umieszczeniu filtra w specjalnej pralce, która pod wysokim ciśnieniem wypłukuje z niego zanieczyszczenia. Mycie hydrodynamiczne filtra DPF jest w pełni bezpieczne dla wnętrza i obudowy podzespołu.
Jak długo można jeździć z zapchanym DPF?
Nie zaleca się jeżdżenia z zapchanym filtrem cząstek stałych DPF, ponieważ może to prowadzić do poważnych uszkodzeń samochodu. Gromadzące się cząstki stałe będą powodowały zwiększone zużycie paliwa, zatarcie turbosprężarki lub całego silnika. Kontrolka DPF sygnalizuje konieczność przeprowadzenia procesu wypalania, dlatego, jeśli ją zauważysz w swoim samochodzie, to jej zbyt długo nie bagatelizuj.
Komentarze