Metod regeneracji filtrów cząstek stałych jest wiele, natomiast najskuteczniejsze jest czyszczenie hydrodynamiczne DPF. Pozostałymi sposobami na udrożnienie filtrów DPF / FAP są: czyszczenie pneumatyczne, termiczne, falami ultradźwiękowymi, a także środkami chemicznymi. Użytkownicy swoich Diesli muszą pamiętać również o wypalaniu podzespołu w trasie lub na postoju (w zależności od panujących warunków). Regeneracja filtrów DPF / FAP jest bardzo ważna dla utrzymania podzespołu w dobrej kondycji przez długi czas. Ceny czyszczenia elementu układu wydechowego w serwisie rozpoczynają się od 400 zł, co stanowi ekonomiczną alternatywę dla kosztownej wymiany.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak przepalić filtr cząstek stałych?
Poruszanie się Dieslem na długich trasach to dobra metoda odblokowująca filtr DPF. W takich warunkach spaliny osiągają temperaturę wystarczającą do skutecznego czyszczenia podzespołu. Ten proces zachodzi automatycznie i zwykle jest niezauważalny dla kierowcy. Natomiast użytkowanie pojazdu głównie w mieście, zwłaszcza na krótkich dystansach, może szybko prowadzić do zatkania filtra cząstek stałych z powodu niedostatecznych warunków do jego samooczyszczania. Pamiętaj, że wypalanie DPF podczas jazdy samochodem może trwać od 15 do 30 minut.
Czy DPF Cleaner pomaga?
Jak najbardziej środki do czyszczenia DPF są pomocne w usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń. Należy jednak w pierwszej kolejności zapoznać się z instrukcją użycia preparatu. Aby skutecznie oczyścić filtr cząstek stałych w samochodzie, należy wykonać następujące kroki:
1. Zdemontuj czujnik ciśnienia różnicowego przed filtrem lub czujnik temperatury filtra cząstek stałych.
2. Wstrząśnij opakowaniem K2 DPF Cleaner, a następnie za pomocą wężyka aplikacyjnego wprowadź płyn poprzez otwór montażowy czujnika ciśnienia różnicowego lub czujnika temperatury.
3. Opróżnij puszkę K2 DPF Cleaner, naciskając 3–5 razy i robiąc 5-sekundowe przerwy.
4. Po zakończeniu aplikacji zamontuj z powrotem czujnik.
5. Uruchom silnik i pozostaw go na biegu jałowym przez 15 minut, aby płyn mógł odparować.
6. Następnie wykonaj jazdę trwającą około 30 minut, najlepiej poza obszarem miejskim, aby umożliwić optymalne oczyszczenie filtra.
Jak wyczyścić zapchany filtr cząstek stałych?
Regeneracja filtra DPF może odbywać się na różne sposoby, takie jak mycie hydrodynamiczne, czyszczenie ultradźwiękowe, stosowanie preparatów typu K2 DPF Cleaner, obróbka pneumatyczna i termiczna oraz wypalanie DPF w piecu. Jednak najskuteczniejszą metodą pozostaje czyszczenie wodne pod ciśnieniem, gwarantujące dokładne usunięcie nagromadzonych osadów z wnętrza podzespołu. Zdecydowanie odradza się próbę czyszczenia DPF przy użyciu niewłaściwych produktów, gdyż często prowadzi to do nieodwracalnych uszkodzeń.
Komentarze