Jazda bez płynu FAP

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

Pamiętaj o uzupełnianiu płynu Eolys!

Bardzo często zdarza się, iż po regeneracji naszego pozbawionego drożności mokrego filtra cząstek stałych, pytając o przyczynę tak beznadziejnej kondycji naszego podzespołu, jesteśmy informowani, iż powodem tego stanu rzeczy była długotrwała jazda samochodem bez płynu FAP. Należy jednak pamiętać, iż gdy płyn do FAP jest na niskim poziomie, jesteśmy o tym powiadomieni odpowiednim komunikatem na desce rozdzielczej naszego Diesla. To zazwyczaj zbyt niski poziom płynu FAP doprowadza do uszkodzeń naszego mokrego filtra. Jazda na wybrakowanym poziomie płynu jest zaś bardzo popularna wśród kierowców i jak domyślamy się, wynika zazwyczaj z kosztów, jakie trzeba ponieść za taką usługę. Bo najlepszym i najbezpieczniejszym sposobem na to, jak dolać płyn do FAP Peugeot, czy też Renault jest oddanie naszego Diesla w ręce specjalistów autoryzowanego serwisu. Dolanie płynu nie należy do najłatwiejszych czynności z racji tego, iż wlot płynu znajduje się w trudno dostępnym miejscu, a dodatkowo substancja jest bardzo żrąca, tak więc w celu komfortowego uzupełnienia go, często zmuszeni jesteśmy do wymontowania zbiorniczka. Ponadto taka dolewka wymaga również wykasowania starych wartości z naszego komputera ECU i zaprogramowania pracy filtra FAP na nowo, a jak możemy przypuszczać, tego typu ingerencja w elektronikę, będzie stanowiła dla wielu osób nie lada wyzwanie. Pamiętajmy, iż brak płynu FAP i objawy to nie tylko pojawiający się komunikat na desce rozdzielczej. Symptomy tego stanu rzeczy będą się niewiele różniły od jazdy z zapchanym suchym filtrem DPF. Tutaj również moc silnika ulegnie zmniejszeniu, samochód utraci płynność, a także zacznie gasnąć w niekontrolowany sposób w trakcie jazdy. Na sam koniec, podobnie zresztą jak przy zapchanym DPF wprowadzi samochód w tryb pracy awaryjnej. Warto więc reagować w porę i nie pozwolić by brak płynu doprowadził do uszkodzenia zarówno filtra, jak i innych ważnym podzespołów z nim powiązanych.

Zdemontowany Filtr Cząstek Stałych

Filtr FAP Citroen

W celu podsumowania pragniemy podkreślić, że niezależnie od tego z jakiego modelu auta filtrem mokrym mamy do czynienia ważnym jest, aby dbać o jego dobrą kondycję. Bez znaczenia jest to, czy to jest FAP Citroen, czy też Peugeot, w celu jego efektywnej pracy, winniśmy reagować już na pierwsze objawy związane z brakiem odpowiedniego poziomu płynu. Ponadto zachęcamy również, aby nie podejmować się tego typu działań na własną rękę. W autoryzowanym serwisie nasz mokry filtr przejdzie kompleksowy przegląd, a także w razie konieczności zostanie poddany czyszczeniu serwisowemu. Pamiętajmy, iż kontrola stanu układu wydechowego naszego auta jest bardzo ważna, a efektywna praca naszego FAP jest uzależniona nie tylko od poziomu płynu Eolys, ale także od jego kondycji. Jeżeli chodzi o sam płyn FAP dolany w odpowiedniej ilości, przy dobrej kondycji filtra wystarcza nawet na pokonanie kolejnych 100 000 kilometrów. Warto więc zrezygnować z gry na czas i w porę oddać auto do serwisu, ponieważ jak możemy zauważyć jazda bez płynu FAP to nie tylko dyskomfort, ale przede wszystkim realne niebezpieczeństwo dla naszego Diesla!

Używany Fap
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ile moge zrobić jeszcze km beż dodania tego płynu jeżeli komunikat pojawił mi się w tym momencie
Adam
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda bez płynu do filtra cząstek stałych (FAP) w samochodach diesel z systemem FAP, może spowodować brak skuteczności tego układu. FAP jest odpowiedzialny za usuwanie cząstek stałych z wydechu, przy braku płynu do jego działania filtr może się szybciej zatykać i nie pracować w odpowiedni sposób. W efekcie pojazd może emitować więcej cząstek stałych niż określone normami emisji, co jest niezgodne z prawem i grozi karami finansowymi. Poza tym brak płynu do FAP może skutkować także awarią układu oraz błędami komputera pokładowego, co może prowadzić do wizyty w serwisie. W niektórych przypadkach brak płynu do FAP może prowadzić do awarii silnika lub całkowitego zatrzymania pojazdu. Dlatego ważne jest regularne sprawdzanie poziomu płynu do FAP i uzupełnianie go, gdy jest to konieczne.
Dawid
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ten płyn to dotyczy chyba tylko filtrów FAP, bo nie słyszałem, żeby do DPF-ów stosowało się jakiś dodatkowy płyn. Niemniej warto wiedzieć, że jest to niezbędne to prawidłowej pracy FAP.
Robert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy jazda bez płynu FAP jest bezpieczna? Oczywiście, że nie, chyba że chcesz zepsuć silnik :D Najlepiej sprawdzać poziom płynu przed rozpoczęciem jazdy :)
Paweł
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie płyn do FAP jest wlewany przez specjalistów z serwisu. Nie jestem znawcą więc polegam zawsze na serwisie.
Gostek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda bez płynu FAP niekoniecznie skończy się dobrze, dlatego zalecane jest by tego pilnować. Ja nie wyobrażam sobie nie dolać płynu na czas...

Popularne wpisy