Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W zasadzie filtr cząstek stałych zapycha się cały czas w trakcie swojej pracy, dlatego tak istotne jest, aby go wypalać i na bieżąco udrażniać. Jego działanie polega na wychwytywaniu rakotwórczych pierwiastków ze spalin oraz ich dopalaniu, dlatego po pewnym czasie właściciel swojego Diesla może mieć problem z wydajnością tego podzespołu spowodowaną nazbieraniem się w jego wnętrzu zbyt dużej ilości sadzy. Mało tego, w filtrze DPF gromadzi się również popiół, który jest trudny do usunięcia. W tym przypadku żaden specyfik nie zdziała cudów, zatem pamiętaj, że bez fachowego oczyszczania DPF się nie obejdzie. Niesprawny filtr cząstek stałych pogorszy także pracę jednostki napędowej, a to już może doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń i wyższych kosztów napraw.
Dlaczego filtr DPF się zapycha? Przyczyny zapchanego filtra DPF - Częste zapychanie DPF
Ogólnie rzecz biorąc, przyczynami częstego zapychania DPF są np.: niewłaściwie wykonana regeneracja albo usterki innych podzespołów, dlatego jak najszybciej trzeba to sprawdzić i odnaleźć przyczynę tego problemu. Tak samo częste zapychanie się DPF także nie jest zdrowym objawem i może mieć to związek z niesprawnością / uszkodzeniem tego podzespołu. Kto wie, być może Twój filtr DPF stracił wszystkie swoje właściwości, które nie zostałyby przywrócone nawet po specjalistycznej regeneracji i mechanik przekaże Ci informację, że czas zakupić nowy element i zamontować go do układu wydechowego. To, że filtr cząstek stałych się zatyka, jest po części normalne, ponieważ w praktyce tak wygląda jego działanie. Natomiast im więcej nazbiera się w nim sadzy, tym coraz bardziej zacznie tracić swoją wydajność. Są dwa rozwiązania – wypalanie DPF za miastem, jak i oczyszczanie go w zaufanym ASO w celu odzyskania utraconych parametrów.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Zapchany DPF a spalanie
Zazwyczaj, gdy sprawność DPF jest już mocno wątpliwa, to kierowca swojego auta odczuwa znaczny spadek mocy osiągów, niekontrolowanie zwiększają się obroty, pojazd więcej zużywa paliwa i wyświetlają się kontrolki (DPF, check engine). Absolutnie nie można tego zlekceważyć, ponieważ jednostka napędowa może się zatrzeć. Zareaguj od razu i doprowadź do samooczyszczania podzespołu albo po prostu umów się na fachową regenerację w serwisie, która nie jest szczególnie kosztowna.
Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - Zatkany DPF - czym grozi?
Aby nie doprowadzić do całkowitego zużycia filtra cząstek stałych, Twoim obowiązkiem jest wyjechać raz na jakiś czas na drogę szybkiego ruchu i udrożnić zatkany filtr cząstek stałych. Jeżeli zlekceważysz potrzebę oczyszczania DPF, szybko się to odbije na Twoim portfelu i prawidłowym działaniu innych elementów, które ze sobą współpracują. Filtr DPF jest obowiązkowy w samochodzie, więc zapomnij o jego usuwaniu.
Komentarze