Czyszczenie DPF, a może przewiercenie DPF – co lepsze?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji FAP

 Jeszcze jakiś czas temu mechanicy proponowali szeroką gamę usług, które miały na celu pozbycie się problemów z filtrem cząstek stałych DPF/FAP. Można było usłyszeć o pseudo naprawach, które „przecież każdy robi i nie narzeka”, a należało do nich wycięcie DPF i zastąpienie miejsca po filtrze rurą, usunięcie samego wkładu z filtra cząstek stałych oraz – wydawać by się mogło, że najmniej inwazyjne – przewiercenie DPF. Czy wiercenie dziur w DPF to dobry pomysł? W artykule znajdziesz odpowiedź na to pytanie wzbogaconą informacjami na temat tego, jakie zagrożenia mogą wynikać z użytkowania pojazdu, w którym ktoś przewiercił filtr cząsteczek stałych; ponadto uzyskasz informacje na temat tego, jak świetną metodą jest czyszczenie DPF.

Czyszczenie DPF, a może przewiercenie DPF, co lepsze?

Praca filtra DPF z fabrycznymi parametrami

Zregenerowane lub nowe filtry cząstek stałych DPF pracują w naszym pojeździe w ten sposób, że zatrzymują ze spalin zanieczyszczenia. Informacja ta ma charakter ogólny, skoncentrujmy się natomiast, jak dokładnie działa filtr DPF. Filtry cząstek stałych, które obecnie stanowią obowiązkowy element wyposażenia pojazdu, są zbudowane z powleczonych warstwą metalu szlachetnego kanalików, które dzięki swojej zaawansowanej strukturze i maleńkim otworom zatrzymują cząstki ciał stałych, gdyż to właśnie taką postać przyjmują tlenki metali, sadze i węglowodory powstałe w wyniku spalania oleju napędowego w silniku projektu Rudolfa Diesla. Filtry, których drożność jest całkowita, zatrzymują wszystkie powstające pyły, chroniąc tym samym nasz organizm przed kontaktem z tego typu toksynami. Zakłada się, że nowy filtr DPF działa skutecznie do przejechania około 250 tysięcy kilometrów, lecz dokładne parametry zawsze określają producenci. Po tym dystansie filtr cząstek stałych należy oddać do regeneracji bądź wymiany, my natomiast odpowiemy na pytania dotyczące tego, jak udrożnić DPF, jakie są objawy zapchanego DPF oraz czym może poskutkować jazda na zapchanym DPF.

Filtr z parametrami fabrycznymi musi pracować dobrze

Filtr DPF a osady – co powoduje zapchanie filtra?

Praca, jaką wykonuje filtr cząstek stałych DPF, powoduje postępujące nagromadzenie osadów w jego wnętrzu. W filtrze gromadzą się właśnie cząsteczki ciał stałych, tworząc coraz większe złogi. Nadmierne nagromadzenie sadzy i popiołów zatyka otwory kanalików, spaliny więc nie mają drogi ujścia. Na zapchanie filtra cząstek stałych DPF mają wpływ składniki paliwa o niskiej jakości, zbyt rzadkie wymiany oleju i filtrów, a także styl jazdy, w którym przemierzamy krótkie odcinki, nie dając silnikowi szans na wygenerowanie odpowiedniej temperatury do wypalania sadzy. W tej sytuacji niedopalone cząstki węgla zalegają w przestrzeniach filtracyjnych. Dla wielu użytkowników pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne jest to problem, który rodzi szereg wątpliwości i pytań o to, czy usuwanie DPF to słuszne działanie, jak efekty przynosi wycinanie DPF oraz czy DPF można przewiercić.

Osady, cząstki stałe, popiół i sadza to główne przyczyny zapchania się widocznego na zdjęciu filtra

Nieskuteczne naprawy filtrów DPF

Wśród działań, których stanowczo nie polecamy, można wymienić wycinanie DPF oraz przewiercanie filtra cząstek stałych. Dlaczego nierozsądne obchodzenie się z filtrem DPF może przynieść same straty? Na temat problemów wynikających z braku filtra można wiele napisać. Obecnie na pierwszy plan wysuwają się problemy z uzyskaniem przeglądu technicznego, gdyż działający zgodnie z przepisami diagnosta nie może dopuścić do ruchu drogowego pojazdu, który nie spełnia norm spalin. Podobnie w przypadku kontroli drogowych – funkcjonariusze mają obowiązek zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu, który nie spełnia norm czystości spalin, a wnioskować na ten temat mogą na podstawie badania dymomierzem bądź wzrokowej analizy sytuacji. Ponadto, zarówno usunięty, jak i przewiercony DPF stanowią zagrożenie mechaniczne dla samochodu. Brak DPF sprawia, że oszukany silnik odbiera błędne informacje, co wiąże się z zaburzeniem systemu pracy jednostki napędowej oraz realnym zagrożeniem jej usterek. Wydawać by się mogło, że wywiercenie kilku niewielkich otworów w filtrze nie przyniesie żadnych konsekwencji, lecz ingerencja w strukturę DPF wiąże się z jej rozdrobnieniem, a powstałe w wyniku wiercenia cząsteczki mogą przedostać się na przykład do turbosprężarki, powodując uszkodzenia kwalifikujące ją jedynie do wymiany. Warto jednak odejść od przekonania, że zapchany DPF nadaje się jedynie do drogiej wymiany. Skuteczną alternatywą w korzystnej cenie jest wodne czyszczenie DPF. Jak usunąć popiół z DPF zgodnie z opisywaną metodą? Szczegóły na temat mycia filtrów cząstek stałych zawarliśmy poniżej.

 

Metody czyszczenia filtra, inne niż metoda wodna termochemiczna, są nieskuteczne

Kilka słów o tym, jak można wyczyścić DPF

Metoda przywracania filtrom cząstek stałych sprawność, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem posiadaczy diesli, to właśnie czyszczenie DPF. Forum oraz inne źródła informacji i opinii wskazują, że sposób ten przywraca filtrom pełnię funkcjonalności. Czyszczenie DPF metodą wodną skutecznie wypłukuje z wnętrza filtra cząstek stałych nie tylko zalegające sadze, ale również popiół, który jest niepalny. Woda, detergent oraz wysokie ciśnienie – połączenie tych trzech elementów wystarczy, aby pozbyć się z zabrudzonego filtra DPF wszystkich zanieczyszczeń. Wśród korzyści tego zabiegu warto wymienić to, że filtr pozostaje w samochodzie, nie mamy więc problemów z przeglądem, a co najważniejsze, nie generujemy do środowiska spalin o skrajnie wysokim poziomie szkodliwości. Pomocne w utrzymaniu wysokich parametrów filtra cząstek stałych jest także używanie preparatów takich, jak DPF Cleaner oraz wypalanie DPF, na których temat możesz przeczytać w innych opracowanych przez nas artykułach.

Kilka słów o tym, jak można wyczyścić DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Adam
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie filtra cząstek stałych jest jednym z sposobów na przywrócenie jego sprawności, jednak jego skuteczność może być ograniczona w przypadku silnie zanieczyszczonego filtra. Przewiercenie DPF polega na usunięciu zanieczyszczeń z wewnątrz filtra za pomocą specjalnego narzędzia. Czyszczenie DPF jest zazwyczaj tańsze niż przewiercenie DPF i może być wykonywane przez wiele warsztatów samochodowych. Czyszczenie polega na usunięciu zanieczyszczeń z powierzchni filtra za pomocą specjalnych środków chemicznych lub próżniowego sprzątania. Przewiercenie DPF jest bardziej skuteczne niż czyszczenie, ponieważ usuwa zanieczyszczenia z wewnątrz filtra, co pozwala na przywrócenie jego pełnej sprawności. Jednak jest to zazwyczaj droższa metoda i wymaga specjalistycznego sprzętu oraz wiedzy. Reasumując, czyszczenie DPF jest tańsze i prostsze od przewiercenia, jednak przewiercenie jest skuteczniejsze i pozwala na przywrócenie pełnej sprawności filtra. Decyzja dotycząca wyboru odpowiedniej metody powinna być oparta na stopniu zanieczyszczenia filtra i indywidualnych potrzebach.
predowidz@gmail.com
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
kupielm niedawno audi a3 i mam już serdecznie dość tego badziewiatego niedopracowanego dziadostwa .Tu nie chodzi o żadną ekologie a tylko o wydarcie od waścicieli aut z DPF dodatkowej kasy .Bo jak tu mówić o ekologii gdzie w końcu caly syf gromadzony w filtrze jak i dodatkowe paliwo wtryskiwane do filtra aby podnieść temperature ląduje w powietrzu .Kto to widzial abym dopasowywal sie stylem jazdy do wymogów DPF .Tych brukselskich urzedasow cakiem już porąbal.o.Tylko czekać jak zamontują przy siedzeniach w samolotach pedaly aby pasażerowie napdzali samoloty ha ha
romek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie uwazam, zeby wiercenie dziur w dpf albo usuwanie dpf bylo dobrym pomyslem. Raz na jakis czas wydac kilkaset złotych na czyszczenie filtra w serwisie nie jest takie odczuwalne, poniewaz efekty sa bardzo dobre!
Marek
star star star star star_outline
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak DPF wyzionie ducha i jest dalej problem z regeneracja to przewiercić dziada. Usunąć programowo. Spokój na lata. Jak kiedyś trzeba będzie założyć to i tak mała strata.
Miroslaw
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Witam. Wydałem 600 zł na regenerację filtra dpf A po przejechaniu 500 km komputer podał błąd o zużytym filtrze. Szkoda pieniędzy. Poza tym ciągły wzrost poziomu oleju poprzez jego rozrzedzanie, wzrost spalania i komunikaty "kontynuj jazde". Ekologia w naszych portfelach.</p>
Benek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czytam często strony moto i powoli zdaję sobie sprawę, że nasz styl jazdy na prawdę ma wielkie znaczenie!
Wojtek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>To prawda.</p>
126p
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Gorszych bzdur nie czytałem na te tematy. Filtr najlepiej przewrócić i wtedy nie widać żadnej ingerencji z zewnątrz. I trzeba tylko czujniki „odłączyć” odpowiednim programem żeby komputer nie dostawał błędnych danych. I to wszystko. A jeśli chodzi o przegląd to powiem wam ze już 3 przeglądy przeszedł i nikt mi o żadnym dymieniu nie zwrócił uwagi. Nie mam problemu z wydaniem kasy raz na nawet 50tys km żeby go wyczyścić. Problemem jest samooczyszczenie tego badziewia. Kiedy komputer wtryskuje dodatkową dawkę ropy, żeby zwiększyć temperaturę filtra i przepalenie tego syfu. I właśnie ta extra dawka ropy ścieka do oleju i rozrzedza sam olej. I mamy 2 wyjścia wymiana oleju co 3tys km albo zatarcie silnika po przez rozrzedzony olej.</p>
Izka
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Któryś z poprzednich właścicieli mojego auta, przewiercił DPF. Efekt-auto stoi od 3 tyg.na warsztacie, szukamy innego silnika :(((
Kazimierz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja kiedyś wypalałam w piecu swój dpf i bardzo tego żałuje... ani to tanie nie było, ani skuteczne niestety.
tylko-diesle
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szwagier sobie właśnie przewiercił swoj dpf i bardzo tego żałuje, bo ani to tanie nie było, ani dobre nie jest.
srogo
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że się za to wzięli, może faktycznie szarpnie nas to po kieszeni, ale jak się dobrze eksploatuje DPF to tylko raz na kilkaset tysięcy kilometrów musimy wydać te kilka stówek :)
katastrofa
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ula nie tylko na Wawelu. Mam kolegę na stacji kontroli pojazdów i widzi pełno aut bez dpf
Ula
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak powinno być wszędzie, a nie usuwają, a później płaczą, że smog straszy na wawelu ;D
@Bodzio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Może to i lepiej... Jak są surowe przepisy, to ludzie ich przestrzegają. A u nas co rusz firmy wycinające dpf i coraz więcej alergii i chorób
Bodzio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Gabriela no przecież w Niemczech czy Kanadzie to policja łapie takich na potęge i nie dość że daje mandaty za brka filtra, to auto od razu na lawetę.
Gabriela
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Myślę, że z biegiem czasu te normy będą coraz bardziej surowe i lepiej dbać o filtry DPF w samochodach. A o takiej głupocie jak przewiercanie lepiej zapomnieć!
Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
O proszę, nawet nie wiedziałem, że za brak filtra mogą zabrać dowód. Dobrze że swojego nie usunąłem.
Lucek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ludzie, nie warto przewiercać, w ogóle kombinować z filtrem DPF, ja zacząłem i musiałem wydać mnóstwo kasy na kupno nowego, teraz już dziękuje za wycinanie przewiercanie itp wolę poddać go czyszczeniu i mieć święty spokój.

Popularne wpisy

17 lutego 2021

DPF - jakie ciśnienie różnicowe

1. Co, gdy wystąpi nieprawidłowa wartość ciśnienia różnicowego? Bardzo istotnym jest w przypadku diagnostyki kondycji naszego DPF – jakie ciśnienie różnicowe w nim występuje. W przypadku, gdy różnica ciśnień DPF VCDS wskazuje na nieprawidłową wartość, to należy jak najszybciej zgłosić się do serwis ...