Od 2006 roku wszystkie nowe pojazdy z silnikiem wysokoprężnym sprzedawane w Unii Europejskiej muszą być wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF). Obowiązek ten dotyczy również pojazdów benzynowych, które od 2017 roku muszą być wyposażone w filtr cząstek stałych (GPF). Filtr cząstek stałych to urządzenie, które zatrzymuje cząstki stałe z gazów spalinowych. Cząstki te są szkodliwe dla zdrowia i środowiska, ponieważ mogą przyczyniać się do powstawania smogu i chorób układu oddechowego. Należy pamiętać, że samochody z filtrem cząstek stałych muszą być odpowiednio eksploatowane, a same podzespoły trzeba oczyszczać w celu odzyskania przez nie drożności. Regeneracja filtrów cząstek stałych niezależnie od rodzaju silnika jest o wiele bardziej opłacalnym rozwiązaniem niż ich wymiana.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak sprawdzić, czy samochód ma filtr cząstek stałych?
Najrzetelniejszą formą sprawdzenia tego, czy filtr DPF znajduje się w pojeździe jest weryfikacja po numerze VIN. Jeśli nie jesteś pewien, czy pojazd pierwotnie był wyposażony w filtr cząstek stałych (starsze modele zazwyczaj nie miały tego elementu), zalecamy skonsultowanie się z autoryzowanym serwisem (ASO). Podając pracownikowi numer identyfikacyjny pojazdu, otrzymasz kompletną informację na temat oryginalnego wyposażenia, w tym, czy samochód był kiedyś wyposażony w filtr DPF. Jeśli tak, istotne jest sprawdzenie, czy nie został on przypadkowo usunięty.
Które silniki benzynowe mają filtr cząstek stałych?
Filtr GPF – w jakich samochodach? Otóż od 2017 roku umieszczano GPF we wszystkich pojazdach z grupy VAG z silnikami TSI oraz TFSI. Jeżeli w pojeździe będzie brakowało tego podzespołu, możesz narazić się na poważne konsekwencje prawne. Grozi Ci otrzymanie mandatu, jak również zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Auto bez GPF będzie emitowało więcej toksycznych spalin co jest niedopuszczalne według prawa.
Czy filtr cząstek stałych jest obowiązkowy?
Filtr cząstek stałych jest obowiązkowym wyposażeniem samochodów wyposażonych w silniki diesla, które spełniają normy emisji Euro 4 lub nowsze. Od 2006 roku filtry DPF są montowane w samochodach osobowych z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Wtedy weszła w życie norma, która obowiązuje do dziś. W przypadku usunięcia filtra DPF właściciel samochodu może zostać ukarany finansowo, ale nie ma jasnych przepisów, które tego zakazują. Jednak warto zwrócić uwagę na to, że pozbycie się DPF powoduje zmianę homologacyjną samochodu, co może wpłynąć na skład spalin.
Komentarze