Na jakich obrotach najlepiej wypalić DPF?- Sprawdźmy!

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Odpowiadając na często zadawane pytanie: Przy jakich obrotach silnika wypala się DPF? Filtr DPF należy wypalać na obrotach w przedziale 2500-3000 obr./min. 

Podczas płynnej jazdy powinno się przez kilkanaście minut utrzymać podwyższone i stałe obroty, aby zapewnić filtrowi cząstek stałych odpowiednią temperaturę (550-600 stopni C) do wypalania sadzy. Wypalanie filtra DPF możemy przeprowadzić podczas jazdy, jak i postoju, a ma ono na celu usunięcie nagromadzonej sadzy oraz udrożnienie go. Wypalanie DPF istotnie wpływa na przywrócenie prawidłowego funkcjonowania tego podzespołu.

Czy zapchany DPF bierze olej?

Zapchany filtr DPF nie bierze oleju, ale niewłaściwie przeprowadzone wypalanie DPF może spowodować, że pozostałości niewypalonego paliwa trafią do oleju silnikowego, co skutkować będzie jego rozcieńczeniem. Olej silnikowy powinno się wbrew pozorom wymieniać znacznie częściej, niż zaleca producent, aby dobrze spełniał swoje zadanie, jakim jest odpowiednie smarowanie w jednostce napędowej. Kiedy zauważymy, że nasz DPF często się zapycha, może to być sygnałem problemu z silnikiem lub układem wydechowym. Warto odpowiednio wcześniej skonsultować niepokojące nas objawy z fachowcem, ponieważ może to uchronić nas przed poważnymi usterkami, które bywają bardzo kosztowne.

Jak jeździć dieslem, żeby nie zapchać DPF?

Filtr DPF

Aby unikać zapchania DPF, najistotniejsze jest właściwe użytkowanie auta oraz utrzymywanie go w dobrej kondycji. Istnieje kilka praktyk, które można stosować, aby spowolnić proces zapychania filtra DPF np.:
• Regularna jazda na dłuższych trasach, która pozwala osiągnąć odpowiednią temperaturę,
• Unikanie krótkich tras, gdzie nie osiągamy wysokiej prędkości i temperatura spalania jest niska,
• Używanie dobrej jakości paliwa,
• Okresowe jazdy na wyższych obrotach silnika, które pomagają zwiększyć temperaturę spalania i regenerację DPF,
• Zachowywanie odpowiedniej jakości i ilości oleju silnikowego, który wpływa znacząco na prawidłową pracę silnika.
Regularna kontrola DPF oraz odpowiednie użytkowanie auta pozwala znacznie dłużej cieszyć się pełną sprawnością podzespołu.

Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?

Okres wytrzymałości filtra DPF po regeneracji może różnić się w zależności od wielu czynników takich jak jakość filtra, sposób użytkowania pojazdu czy jakość tankowanego paliwa. Filtr DPF po regeneracji będzie miał takie same parametry, jak fabrycznie nowy, więc teoretycznie może wytrzymać nawet do 250 tysięcy kilometrów oczywiście pod pewnymi warunkami. Bardzo istotną rolę odgrywa regularna kontrola stanu filtra cząsteczek stałych. Odpowiednio zadbany i właściwie regenerowany pod okiem fachowców filtr DPF jest w stanie naprawdę długo posłużyć.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

6 czerwca 2022

Usunięcie DPF – kara

Usunięcie filtra cząstek stałych jest karalne, dlatego też, jeśli pojazd jest pozbawiony tego podzespołu, to nie spełnia on warunków homologacji i nie powinien być dopuszczony do ruchu ...