Istnieje kilka typowych objawów, po których wystąpieniu jesteśmy w stanie rozpoznać problem dotyczący filtra DPF. Do najczęstszych z nich należą:
• odczuwalne przez kierowcę skoki obrotów,
• zwiększony pobór paliwa,
• ociężała praca silnika pojazdu oraz stopniowy spadek mocy,
• zapalenie się na desce rozdzielczej kontrolki DPF.
Zazwyczaj problem z filtrem cząstek stałych związany jest ze zbyt dużym nagromadzeniem się w jego wnętrzu zanieczyszczeń, jak sadza, czy powstały z jej wypalania popiół, które uniemożliwiają prawidłowe funkcjonowanie podzespołu. Zbagatelizowane pierwsze objawy zapchanego DPF mogą nawet doprowadzić do zatarcia silnika, dlatego po zaobserwowaniu jakiegokolwiek niepokojącego objawu, mogącego świadczyć o problemie z filtrem DPF ważna jest nasza szybka reakcja. Niezwłocznie powinniśmy skorzystać z wizyty w serwisie samochodowym, gdzie profesjonaliści zdiagnozują oraz usuną przyczynę występujących objawów. Szybko podjęte działanie zazwyczaj jest w stanie uchronić nas przed wystąpieniem poważniejszych, jak i dużo kosztowniejszych usterek.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak sprawdzić stan filtra cząstek stałych?
Najwłaściwszym rozwiązaniem sprawdzenia stanu filtra DPF jest wizyta w sprawdzonym warsztacie samochodowym, gdzie fachowiec przy użyciu odpowiednich narzędzi diagnostycznych oceni stan DPF. Głównym sposobem sprawdzenia poziomu zapchania DPF jest podłączenie auta do komputera diagnostycznego, który na podstawie różnicy ciśnień emitowanych spalin przed, jak i za filtrem DPF określi jego stopień napełnienia. Poza przeprowadzeniem weryfikacji stanu filtra cząstek stałych w ASO warto również obserwować pracę naszego pojazdu, przy zapchanym filtrze DPF z pewnością zaobserwujemy nietypowe oznaki w postaci ociężałej pracy silnika, czy zwiększonego spalania paliwa. Nie warto lekceważyć wystąpienia żadnej z oznak mogących wskazywać na problem z filtrem DPF, ponieważ może to skutkować nieprzyjemnymi konsekwencjami zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.
Jak długo można jeździć z zapchanym DPF?
Nie powinniśmy poruszać się pojazdem, który daje oznaki związane z problemem dotyczącym filtra DPF, a wyjątek stanowić powinna jedynie sytuacja, w której chce się usunąć zalegające wewnątrz DPF zanieczyszczenia. Skutki jazda samochodem z niesprawnym filtrem DPF mogą doprowadzić do nieprzyjemnych, a także kosztownych konsekwencji, chociażby uszkodzenia jednostki napędowej. Włączenie się kontrolki filtra DPF na desce rozdzielczej naszego auta informuje, że należy niezwłocznie przystąpić do procesu oczyszczania filtra. Wypalanie zalegającej w DPF sadzy, udrożni filtr oraz poprawi jego prawidłowe funkcjonowanie, a jeśli to nie pomoże, niezbędna będzie profesjonalna regeneracja filtra, którą należy zlecić fachowcowi. Szybka reakcja regeneracji DPF pozwoli uniknąć całkowitego zapchania się filtra, które może wywołać niepotrzebne, a zarazem kosztowne usterki.
Jak wymusić wypalanie filtra DPF?
Wypalanie filtra DPF wymuszamy poprzez podniesienie i utrzymanie wysokich obrotów silnika na poziomie 2500-3500 obr./min. przez kilkanaście minut. Proces zwiększenia obrotów wpłynie na podniesienie temperatury, która pozwoli na zainicjowanie wypalania DPF. Wypalanie filtra DPF ma na celu usunięcie z jego wnętrza zalegających zanieczyszczeń, które utrudniają prawidłowe funkcjonowanie podzespołu. Takie oczyszczanie DPF możemy przeprowadzić podczas jazdy, jak i na postoju. Wymuszanie wypalania DPF zalecane jest do przeprowadzania podczas jazdy, na dłuższych trasach, gdzie w bezpiecznych warunkach możemy oczyścić filtr cząstek stałych. Poprawnie, jak i regularnie przeprowadzana samoregeneracja DPF znacząco wpływa na poprawę jakości pracy filtra, jak również wydłuża jego żywotność.
Komentarze