Odkryj tajemnice regeneracji DPF - kluczowe aspekty dla właścicieli diesla

Filtr DPF jest niezastąpionym elementem układu odprowadzania spalin w nowoczesnych dieslach, mający na celu redukcję szkodliwych emisji. Z czasem filtr ulega zapychaniu sadzą, co obniża jego wydajność i negatywnie wpływa na pracę silnika. W tym momencie niezbędna staje się regeneracja DPF.

Rodzaje regeneracji DPF:

• Aktywna: zachodzi automatycznie podczas jazdy, gdy temperatura spalin osiąga odpowiedni poziom. Sadza ulega wypaleniu, a popiół pozostaje w filtrze.
• Pasywna: przeprowadzana w serwisie, gdy aktywna regeneracja nie jest wystarczająca. Polega na wymuszeniu wypalania sadzy poprzez podanie temperatury i/lub zastosowanie specjalnych środków chemicznych.

Metody regeneracji DPF w serwisie:
Metoda hydrodynamiczna: czyszczenie filtra strumieniem wody pod wysokim ciśnieniem.
Metoda chemiczna: wypalanie sadzy przy użyciu specjalnych płynów.
Metoda pirolizy: wypalanie sadzy w piecu indukcyjnym.

Kluczowe wskazówki dla właścicieli diesla:
• Objawy zapchanego DPF-u: spadek mocy, wzrost spalania, problemy z odpaleniem, dymienie z wydechu.
• Należy regularnie sprawdzać stan DPF-u: diagnostyka komputerowa, pomiar ciśnienia spalin.
• Ważny jest styl jazdy: częste jazdy autostradowe sprzyjają aktywnej regeneracji.
• Należy unikać krótkich tras: silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury do wypalania sadzy.
• Stosuj wysokiej jakości olej napędowy: chroni filtr przed nadmiernym zapychaniem.
• Nie ignoruj sygnałów ostrzegawczych: kontrolka DPF-u informuje o konieczności podjęcia działań.

Filr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
deska rozdzielcza pojazdu

Po czym poznać że DPF jest zapchany?

Zapchanie się DPF objawia się kilkoma charakterystycznymi znakami. Można zauważyć spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa, częstsze pojawianie się komunikatów o błędach związanych z układem wydechowym lub DPF, a także występowanie czarnego dymu wydobywającego się z rury wydechowej. Dodatkowo, sytuację tę może potwierdzić diagnostyka komputerowa, która wykaże niedrożność lub niską efektywność filtra cząstek stałych.

Jak sprawdzić czy DPF nie został wycięty?

Kluczyki samochodowe

Aby sprawdzić, czy DPF nie został wycięty, można przeprowadzić kilka podstawowych kontroli. Po pierwsze, warto zbadać wydech pojazdu pod kątem obecności filtra cząstek stałych (DPF) - można to zrobić poprzez wgląd do układu wydechowego lub zewnętrzne sprawdzenie podczas postoju. Warto także skontrolować, czy system diagnostyczny pojazdu nie sygnalizuje problemów z DPF, co może wskazywać na jego brak lub uszkodzenie. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, warto skonsultować się z profesjonalistą lub serwisem samochodowym, którzy mogą przeprowadzić dokładniejszą diagnostykę.

Co ile kilometrów wypala się DPF?

Częstotliwość regeneracji DPF może różnić się w zależności od wielu czynników, takich jak styl jazdy, rodzaj trasy, jakość paliwa oraz stan techniczny pojazdu. W typowych warunkach eksploatacji regeneracja DPF może występować średnio co kilkadziesiąt do kilkuset kilometrów, ale nie ma jednoznacznej reguły co do dokładnej liczby kilometrów, ponieważ jest to proces dynamiczny i zależy od wielu czynników. W nowoczesnych pojazdach często regeneracja DPF odbywa się automatycznie w trakcie jazdy w warunkach, które sprzyjają osiągnięciu odpowiedniej temperatury w układzie wydechowym.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Kacper
star star star star star
Wystawiono Ponad 3 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Jaka kwota regeneracji filtra fap peugeot 3008 rok 109
Mirek
star star star star star
Wystawiono Ponad 3 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Czy Panstwa regeneracja zmieni mi normę z euro 3 na euro 4? Pozdrawiam
Kamil
star star star star star
Wystawiono Ponad 3 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Jaki jest czas realizacji demontażu, czyszczenia, montażu w vw golf IV 2002 rok? Zależy mi na jak najszybszym czasie realizacji

Popularne wpisy