Filtr DPF jest niezastąpionym elementem układu odprowadzania spalin w nowoczesnych dieslach, mający na celu redukcję szkodliwych emisji. Z czasem filtr ulega zapychaniu sadzą, co obniża jego wydajność i negatywnie wpływa na pracę silnika. W tym momencie niezbędna staje się regeneracja DPF.
Rodzaje regeneracji DPF:
• Aktywna: zachodzi automatycznie podczas jazdy, gdy temperatura spalin osiąga odpowiedni poziom. Sadza ulega wypaleniu, a popiół pozostaje w filtrze.
• Pasywna: przeprowadzana w serwisie, gdy aktywna regeneracja nie jest wystarczająca. Polega na wymuszeniu wypalania sadzy poprzez podanie temperatury i/lub zastosowanie specjalnych środków chemicznych.
Metody regeneracji DPF w serwisie:
• Metoda hydrodynamiczna: czyszczenie filtra strumieniem wody pod wysokim ciśnieniem.
• Metoda chemiczna: wypalanie sadzy przy użyciu specjalnych płynów.
• Metoda pirolizy: wypalanie sadzy w piecu indukcyjnym.
Kluczowe wskazówki dla właścicieli diesla:
• Objawy zapchanego DPF-u: spadek mocy, wzrost spalania, problemy z odpaleniem, dymienie z wydechu.
• Należy regularnie sprawdzać stan DPF-u: diagnostyka komputerowa, pomiar ciśnienia spalin.
• Ważny jest styl jazdy: częste jazdy autostradowe sprzyjają aktywnej regeneracji.
• Należy unikać krótkich tras: silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury do wypalania sadzy.
• Stosuj wysokiej jakości olej napędowy: chroni filtr przed nadmiernym zapychaniem.
• Nie ignoruj sygnałów ostrzegawczych: kontrolka DPF-u informuje o konieczności podjęcia działań.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Po czym poznać że DPF jest zapchany?
Zapchanie się DPF objawia się kilkoma charakterystycznymi znakami. Można zauważyć spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa, częstsze pojawianie się komunikatów o błędach związanych z układem wydechowym lub DPF, a także występowanie czarnego dymu wydobywającego się z rury wydechowej. Dodatkowo, sytuację tę może potwierdzić diagnostyka komputerowa, która wykaże niedrożność lub niską efektywność filtra cząstek stałych.
Jak sprawdzić czy DPF nie został wycięty?
Aby sprawdzić, czy DPF nie został wycięty, można przeprowadzić kilka podstawowych kontroli. Po pierwsze, warto zbadać wydech pojazdu pod kątem obecności filtra cząstek stałych (DPF) - można to zrobić poprzez wgląd do układu wydechowego lub zewnętrzne sprawdzenie podczas postoju. Warto także skontrolować, czy system diagnostyczny pojazdu nie sygnalizuje problemów z DPF, co może wskazywać na jego brak lub uszkodzenie. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, warto skonsultować się z profesjonalistą lub serwisem samochodowym, którzy mogą przeprowadzić dokładniejszą diagnostykę.
Co ile kilometrów wypala się DPF?
Częstotliwość regeneracji DPF może różnić się w zależności od wielu czynników, takich jak styl jazdy, rodzaj trasy, jakość paliwa oraz stan techniczny pojazdu. W typowych warunkach eksploatacji regeneracja DPF może występować średnio co kilkadziesiąt do kilkuset kilometrów, ale nie ma jednoznacznej reguły co do dokładnej liczby kilometrów, ponieważ jest to proces dynamiczny i zależy od wielu czynników. W nowoczesnych pojazdach często regeneracja DPF odbywa się automatycznie w trakcie jazdy w warunkach, które sprzyjają osiągnięciu odpowiedniej temperatury w układzie wydechowym.
Komentarze