Odpowiadamy, jakie samochody benzynowe nie mają filtra cząstek stałych?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Pojazdy, które zostały wyprodukowane przed 2017 roku z silnikiem benzynowym nie musiały mieć wmontowanego filtra cząstek stałych GPF, natomiast już w 2014 roku w jednym z modeli Mercedesa – na próbę, umieszczono go i analizowano, czy spełnia w tamtym okresie normy emisji spalin. Filtr GPF nie różni się w zasadzie niczym od filtra DPF i FAP, w dalszym ciągu spełnia taką samą funkcję. Różnica jedynie polega na sposobie wypalania sadzy. Co ciekawe, na ten moment uważa się, że GPF jest bardziej wytrzymały od DPF-a oraz FAP-a, ale trzeba tę informację traktować z przymrużeniem oka, ponieważ za kilka lat może się okazać, że to stwierdzenie było błędne.

DPF a regeneracja

DPF w benzynie – wypalanie

W silnikach benzynowych zaleca się wykonywanie samoregeneracji wyłącznie podczas jazdy, ponieważ oprogramowanie jest tak skonstruowane, że sam wie, kiedy zainicjować wypalanie GPF. Kierowca powinien tak samo, jak podczas wypalania DPF wyruszyć w jakąś dłuższą podróż, podnieść prędkość swojej jazdy oraz obroty, ale nie jest wymagane, aby wynosiły 3500 obrotów na minutę, ponieważ spokojnie wystarczy około 2500 obrotów. Spaliny szybciej się nagrzewają, więc cała procedura dopalania sadzy trwa o wiele krócej niż standardowo w DPF.

Przypominamy, w jakich silnikach jest filtr cząstek stałych

Na ten moment możesz znaleźć filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych (DPF, FAP) oraz w benzynowych (GPF), z tą różnicą, że te pierwsze pojawiły się w 2006 roku, a GPF-y w 2017.

Czy można jeździć bez DPF / FAP i GPF?

Odpowiedź jest krótka: w świetle prawa nie powinieneś jeździć samochodem, który nie ma filtra cząstek stałych bądź, gdy jest niesprawny, przez co zanieczyszcza otaczające nas powietrze. Mimo wszystko kierowcy nadal nie rozumieją powagi sytuacji i na przekór obowiązującym zasadom, chcą pozbyć się filtra cząstek stałych DPF / FAP/ GPF, uzasadniając to zakończeniem problemów i zaoszczędzeniem pieniędzy. Ale zastanów się dobrze, jak zaoszczędzisz te pieniądze, jeżeli w każdej chwili możesz otrzymać mandat za brak tego podzespołu, który musisz opłacić oraz co, gdy otrzymasz nakaz ponownego zamontowania filtra? Nie będziemy ukrywać, że cena nowego filtra DPF, FAP czy GPF jest bardzo wysoka, więc ciężko w dalszym ciągu upierać się nad zakończeniem kłopotów związanych z tym elementem układu wydechowego. Miej na uwadze, że regeneracja filtra kosztuje maksymalnie 500 zł i wykonujesz ją raz na jakiś czas, a sprawia, że ten podzespół pracuje bez zarzutów i zmienia się na lepsze komfort Twojej jazdy.

Jak sprawdzić, czy auto ma DPF / FAP lub GPF?

Najlepiej udaj się w tej kwestii do serwisu, ponieważ specjalista może zdiagnozować posiadanie filtra cząstek stałych za pomocą numeru VIN. Możesz również samodzielnie sprawdzić układ wydechowy za pomocą kawałka materiału. Jeżeli rura wydechowa będzie obciążona dużą warstwą sadzy, to prawdopodobnie brakuje podzespołu.

DPF z samochodu

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtry cząstek stałych (DPF) są montowane w samochodach z silnikami diesel, ponieważ te silniki emitują więcej cząstek stałych niż silniki benzynowe. Samochody benzynowe rzadziej wymagają montażu filtra DPF, ponieważ ich emisja cząstek stałych jest znacznie niższa. Jednak niektóre nowsze modele samochodów benzynowych mogą posiadać filtry cząstek stałych, ponieważ wymagania dotyczące emisji spalin stają się coraz bardziej restrykcyjne. Jeśli chodzi o samochody benzynowe, które nie posiadają filtra DPF, to najczęściej są to starsze modele, produkowane przed wprowadzeniem restrykcyjnych norm emisji spalin.
Waldek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja akurat nie mam benzyniaka, ale warto poczytać coś czego się nie wiem. Świetny artykuł.
cYprysek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój samochód niestety ma ten filtr cząstek stałych. Szczerze mówiąc przy zakupie jakoś nie pomyślałem, żeby zwrócić uwagę na to, jaki model ma, a jaki nie ma. Ale dzięki za test, bo na przyszłość będę wiedział wszystko :)
Karol
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli filtr cząstek stałych w benzyniakach to dosyć świeża sprawa. Mam nadzieję, że GPF nie będą sprawiały tyle problemów co DPF.
NIKI_88
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Te GPF-Y są stosunkowo bardzo młode! Jestem ciekaw, jak w praktyce wygląda eksploatacja takiego auta z benzyną i czy ten GPF będzie tak samo problematyczny jak DPF

Popularne wpisy

24 sierpnia 2018

Co to jest filtr cząstek stałych?

Co to jest filtr cząstek stałych, który pracuje w naszym samochodzie? Filtr cząstek stałych to mechaniczny filtr znajdujący się w układzie wydechowym samochodu. Filtr cząstek stałych ma za zadanie zmniejszanie emisji spalin ...

7 kwietnia 2021

Filtr DPF 9064901981

Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania ...