Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pojazdy, które zostały wyprodukowane przed 2017 roku z silnikiem benzynowym nie musiały mieć wmontowanego filtra cząstek stałych GPF, natomiast już w 2014 roku w jednym z modeli Mercedesa – na próbę, umieszczono go i analizowano, czy spełnia w tamtym okresie normy emisji spalin. Filtr GPF nie różni się w zasadzie niczym od filtra DPF i FAP, w dalszym ciągu spełnia taką samą funkcję. Różnica jedynie polega na sposobie wypalania sadzy. Co ciekawe, na ten moment uważa się, że GPF jest bardziej wytrzymały od DPF-a oraz FAP-a, ale trzeba tę informację traktować z przymrużeniem oka, ponieważ za kilka lat może się okazać, że to stwierdzenie było błędne.
DPF w benzynie – wypalanie
W silnikach benzynowych zaleca się wykonywanie samoregeneracji wyłącznie podczas jazdy, ponieważ oprogramowanie jest tak skonstruowane, że sam wie, kiedy zainicjować wypalanie GPF. Kierowca powinien tak samo, jak podczas wypalania DPF wyruszyć w jakąś dłuższą podróż, podnieść prędkość swojej jazdy oraz obroty, ale nie jest wymagane, aby wynosiły 3500 obrotów na minutę, ponieważ spokojnie wystarczy około 2500 obrotów. Spaliny szybciej się nagrzewają, więc cała procedura dopalania sadzy trwa o wiele krócej niż standardowo w DPF.
Przypominamy, w jakich silnikach jest filtr cząstek stałych
Na ten moment możesz znaleźć filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych (DPF, FAP) oraz w benzynowych (GPF), z tą różnicą, że te pierwsze pojawiły się w 2006 roku, a GPF-y w 2017.
Czy można jeździć bez DPF / FAP i GPF?
Odpowiedź jest krótka: w świetle prawa nie powinieneś jeździć samochodem, który nie ma filtra cząstek stałych bądź, gdy jest niesprawny, przez co zanieczyszcza otaczające nas powietrze. Mimo wszystko kierowcy nadal nie rozumieją powagi sytuacji i na przekór obowiązującym zasadom, chcą pozbyć się filtra cząstek stałych DPF / FAP/ GPF, uzasadniając to zakończeniem problemów i zaoszczędzeniem pieniędzy. Ale zastanów się dobrze, jak zaoszczędzisz te pieniądze, jeżeli w każdej chwili możesz otrzymać mandat za brak tego podzespołu, który musisz opłacić oraz co, gdy otrzymasz nakaz ponownego zamontowania filtra? Nie będziemy ukrywać, że cena nowego filtra DPF, FAP czy GPF jest bardzo wysoka, więc ciężko w dalszym ciągu upierać się nad zakończeniem kłopotów związanych z tym elementem układu wydechowego. Miej na uwadze, że regeneracja filtra kosztuje maksymalnie 500 zł i wykonujesz ją raz na jakiś czas, a sprawia, że ten podzespół pracuje bez zarzutów i zmienia się na lepsze komfort Twojej jazdy.
Jak sprawdzić, czy auto ma DPF / FAP lub GPF?
Najlepiej udaj się w tej kwestii do serwisu, ponieważ specjalista może zdiagnozować posiadanie filtra cząstek stałych za pomocą numeru VIN. Możesz również samodzielnie sprawdzić układ wydechowy za pomocą kawałka materiału. Jeżeli rura wydechowa będzie obciążona dużą warstwą sadzy, to prawdopodobnie brakuje podzespołu.
Komentarze