Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Katalizator w samochodzie jest teraz nieodłącznym elementem układu wydechowego i odpowiedzialny jest za zmniejszenie emitowanych toksyn do środowiska, które znajdują się w spalinach wyprodukowanych przez silnik. Katalizator na pierwszy rzut oka przypomina zwykłą metalową puszkę, ale w jego wnętrzu znajduje się monolit ceramiczny (lub metalowy) pokryty platyną, palladem lub rodem, czyli najbardziej cennymi metalami, jakie zostały użyte do jego skonstruowania. Podzespół ten podobnie do filtra cząstek stałych musi znajdować się w układzie wydechowym w nienaruszonym stanie, ponieważ wszelkie próby jego wycięcia lub usuwania programowego, jest całkowicie zakazany. Bez wątpienia podstawową wiedzą wszystkich użytkowników diesli powinna być wiedza dotycząca odpowiedniej eksploatacji, aby przypadkiem nie doprowadzić do jego szybszego zużycia, ponieważ katalizator będzie odpowiednio pracować tylko wtedy, gdy pozostałe elementy układu spalinowego będą w 100% sprawne.
1. Ile kosztuje katalizator?
Ceny katalizatorów wahają się od 2 do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Wszystko zależy od wielkości, rodzaju katalizatora oraz do jakiego modelu samochodu ma pasować. Oczywiście nie musisz kupować fabrycznego katalizatora, masz prawo kupić zamiennik, który będzie tańszy, ale także skuteczny. Warto jednak przyjrzeć się dokładnie, z jakiego źródła pochodzi tańsza wersja katalizatora.
2. Wycięty katalizator i objawy jego usunięcia
Podczas jazdy własnym samochodem sam zauważysz, jak komfort tej podróży ulegnie zmianie. Najbardziej charakterystycznymi symptomami, które świadczą o braku katalizatora, jest nierówna praca silnika, odczuwalne drgania i ogólny spadek mocy jednostki napędowej.
3. Czy można jeździć bez katalizatora – wyjaśniamy
W świetle prawa – bez katalizatora jeździć nie wolno. W każdej chwili podczas kontroli Policji funkcjonariusze mogą sprawdzić ilość spalin i jeśli okaże się ona zbyt duża, wlepią Ci mandat. Tak samo, gdy będziesz musiał zrobić ponowny przegląd techniczny auta, ponieważ będzie ten proces bardzo utrudniony.
Przedstawiamy budowę katalizatora
Katalizator składa się z:
• obudowy – metalowa podłużna puszka z izolacją cieplną.
• nośnika - w przekroju przypomina plaster miodu. Składa się z bardzo dużej ilości kanalików, przez które przepływają spaliny. Można wyróżnić nośnik metalowy oraz ceramiczny;
• powłoki pośredniej, która jest porowata. Pokrywa ona powierzchnie kanalików na nośniku i ma zapewniać dobre warunki dla następnej powłoki;
• powłoki aktywnej katalitycznie – ma ona za zadanie wchodzić w reakcję chemiczne ze szkodliwymi składnikami, które znajdują się w spalinach i zobojętnienia ich, aby nie zagrażały środowisku.
Komentarze