Subpage photo

Po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie - co robić?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Aby kontrolka AdBlue została usunięta, to po uzupełnieniu płynu, należy włączyć zapłon, a następnie użytkownik powinien przeczekać jakieś 30 – 40 sekund, dzięki temu komunikat się wykasuje. Jednakże są też inne czynniki, które mogą powodować, że po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie, a są to:

• prawdopodobnie niewłaściwe oprogramowanie (koszt nowego to zaledwie kilkaset złotych);
• możliwa usterka czujnika NOx, przy czym ta opcja będzie Cię sporo kosztować. Cena nowego czujnika waha się od 600 do ponad 2 tysięcy złotych.

Z pomocą w takiej sytuacji przychodzą również fora internetowe, na których można wyczytać, że jest możliwość samodzielnego wykasowania kontrolki AdBlue poprzez zastosowanie oprogramowania obsługującego sterownik jednostki napędowej.
Ciekawostka – Dla pojazdów należących do Grupy Volkswagena, poleca się stosowanie programowania VAF ODIS.

Po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie - co robić?
Po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie - co robić?

1. O co chodzi z tym AdBlue?

AdBlue jest to ciecz składająca się w mniejszej ilości z mocznika, a z większej z wody destylowanej i służy ten płyn do redukowania szkodliwego tlenku azotu, aby nie dopuszczać do zanieczyszczania środowiska. Płyn ten po przejechaniu od 10 do 15 tysięcy kilometrów może powoli się kończyć i przypomni sobie o dolewce w postaci kontrolki. Twoim obowiązkiem jest jak najszybsze uzupełnienie cieczy, aby nie doprowadzić do pogorszenia pracy silnika, dlatego że w każdej chwili może się zbuntować i uruchomienie pojazdu będzie niemożliwe.

2. Kasowanie inspekcji AdBlue – czy można?

Absolutnie nie wolno ingerować w system AdBlue, a tym bardziej umieszczać na jego miejsce emulatora. Jeżeli masz za mało płynu, powinieneś go ja najszybciej dolać, a jeśli po tym błędy nie zostaną wykasowane, to skontaktuj się z serwisem, inaczej możesz doprowadzić do uszkodzenia układów w pojazdach, jeśli nieumiejętnie zaczniesz próbować resetować AdBlue.

Usterka AdBlue w VW

Na początku artykułu wspomnieliśmy, że problem z AdBlue może być spowodowanym słabym złym oprogramowaniem albo uszkodzonym czujnikiem NOx, dlatego w momencie wystąpienia jakiegokolwiek błędu / usterki AdBlue najlepiej zwrócić się do ASO w celu rozwiązania tego problemu.

Usterka AdBlue w VW
Usterka AdBlue w VW

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

01 Grudzień 2021

Do czego prowadzi zapchany DPF?

Do czego prowadzi zapchany DPF? Zapchany filtr cząstek...

01 Grudzień 2021

Czy warto kupić zamiennik katalizatora?

Czy warto kupić zamiennik katalizatora? Ze względów...

30 listopada 2021

Czym czyścić DPF?

Czym czyścić DPF? Jeżeli podejmujesz się domowego...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer