Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Aby kontrolka AdBlue została usunięta, to po uzupełnieniu płynu, należy włączyć zapłon, a następnie użytkownik powinien przeczekać jakieś 30 – 40 sekund, dzięki temu komunikat się wykasuje. Jednakże są też inne czynniki, które mogą powodować, że po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie, a są to:
• prawdopodobnie niewłaściwe oprogramowanie (koszt nowego to zaledwie kilkaset złotych);
• możliwa usterka czujnika NOx, przy czym ta opcja będzie Cię sporo kosztować. Cena nowego czujnika waha się od 600 do ponad 2 tysięcy złotych.
Z pomocą w takiej sytuacji przychodzą również fora internetowe, na których można wyczytać, że jest możliwość samodzielnego wykasowania kontrolki AdBlue poprzez zastosowanie oprogramowania obsługującego sterownik jednostki napędowej.
Ciekawostka – Dla pojazdów należących do Grupy Volkswagena, poleca się stosowanie programowania VAF ODIS.
O co chodzi z tym AdBlue?
AdBlue jest to ciecz składająca się w mniejszej ilości z mocznika, a z większej z wody destylowanej i służy ten płyn do redukowania szkodliwego tlenku azotu, aby nie dopuszczać do zanieczyszczania środowiska. Płyn ten po przejechaniu od 10 do 15 tysięcy kilometrów może powoli się kończyć i przypomni sobie o dolewce w postaci kontrolki. Twoim obowiązkiem jest jak najszybsze uzupełnienie cieczy, aby nie doprowadzić do pogorszenia pracy silnika, dlatego że w każdej chwili może się zbuntować i uruchomienie pojazdu będzie niemożliwe.
2. Kasowanie inspekcji AdBlue – czy można?
Absolutnie nie wolno ingerować w system AdBlue, a tym bardziej umieszczać na jego miejsce emulatora. Jeżeli masz za mało płynu, powinieneś go ja najszybciej dolać, a jeśli po tym błędy nie zostaną wykasowane, to skontaktuj się z serwisem, inaczej możesz doprowadzić do uszkodzenia układów w pojazdach, jeśli nieumiejętnie zaczniesz próbować resetować AdBlue.
Usterka AdBlue w VW
Na początku artykułu wspomnieliśmy, że problem z AdBlue może być spowodowanym słabym złym oprogramowaniem albo uszkodzonym czujnikiem NOx, dlatego w momencie wystąpienia jakiegokolwiek błędu / usterki AdBlue najlepiej zwrócić się do ASO w celu rozwiązania tego problemu.
Komentarze