Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapchany DPF w wózku widłowym - jak sobie z tym poradzić?
W każdym pojeździe dochodzi do momentu, kiedy konieczna staje się regeneracja DPF i katalizatorów SCR, w wózkach widłowych Linde również jest to konieczne. Zamiast usuwać lub kupować nowy filtr, warto zdecydować się na regenerację. Usługa regeneracji jest korzystna nie tylko ze względu na cenę, ale i na efekty, jakie jesteśmy w stanie osiągnąć. Proces regeneracji pozwala na przywrócenie fabrycznych parametrów części.
Do regeneracji DPF i katalizatorów SCR trzeba podejść odpowiedzialnie. Zaniedbanie tej czynności wiąże się z wieloma następstwami, takimi jak uszkodzenie filtra, czy pozostałych podzespołów układu wydechowego.
O momencie zapchania filtra cząstek stałych najczęściej informuje nas kontrolka wypalania DPF. Jednak nasz pojazd już wcześniej wykazuje pewne objawy, które wskazują problemy z filtrem DPF. Warto więc zaznajomić się z tematem zapchanych filtrów, żeby wiedzieć, po czym poznać, że dpf jest zapchany, by odpowiednio wcześnie zareagować na usterki.
Zacznijmy od tego, po czym poznać, że dpf jest zapchany?
• Zapalona kontrolka – niestety zapala się dopiero w momencie, kiedy filtr jest już mocno zapchany.
• Ograniczona moc pojazdu.
• Zwiększony pobór paliwa.
• Włączenie się w pojeździe trybu awaryjnego.
• Kody błędów podczas kontroli na stacji diagnostycznej
Sposoby na to, jak wypalić DPF w wózku widłowym Linde
Zapychanie się filtra DPF wynika z eksploatowania naszego pojazdu, a więc jest nieuniknionym zjawiskiem. Można jednak spowolnić ten proces dzięki odpowiedniej jeździe.
Jednym z nich jest osiągnięcie odpowiedniej temperatury. Tak więc, by cząsteczki sadzy mogły się samoistnie wypalać, konieczne jest podtrzymanie w filtrze około 600 stopni C. Osiągniecie takiej temperatury wiąże się nieco większym poborem paliwa.
Popularnym sposobem na to, jak wymusić wypalanie DPF, jest tak zwane wypalanie na postoju.
Powinniśmy wówczas utrzymać stałe, wysokie obroty silnika (w granicy 2500-3500 obr./min).
Na forach dyskusyjnych często pada pytanie, ile trwa wypalanie DPF na postoju. Żeby uzyskać należyte efekty, czas wypalania powinien wynosić od 15 do 30 min.
Dzięki tej czynności jednostka napędowa będzie w stanie zapewnić odpowiednio wysoką temperaturę, by wszelkie zanieczyszczenia zostały usunięte z naszego filtra. Wiedząc już o tym, jak wypalić DPF na postoju, powinniśmy bezwzględnie pamiętać, żeby metodę tą realizować na otwartej przestrzeni.
O ile w samochodach osobowych nie ma problemu z wypalaniem filtra podczas jazdy, to w przypadku wózków widłowych ta czynność staje się już trudniejsza. Ciężko sobie nawet wyobrazić wózek widłowy pędzący drogą szybkiego ruchu.
W takim przypadku możliwe jest oddanie filtra na wypalanie w trybie serwisowym. Za pomocą komputera pokładowego ze specjalistycznym oprogramowaniem usuwane są nadmierne zanieczyszczenia z filtra cząstek stałych.
Jednak w przypadku, gdy nasz filtr jest bardzo zanieczyszczony i zapchany popiołem, nie będziemy w stanie doprowadzić do samoistnego wypalania DPF. Musimy wtedy udać się na kompleksową regenerację filtra dpf i katalizatora scr w odpowiednim serwisie samochodowym.
Warto więc wiedzieć, na czym polega wypalanie DPF – objawy zapchanego filtra, sugerujące nam tę czynność poznaliśmy już wyżej. Dbając o filtr samemu, zdecydowanie oszczędzimy na wizytach w warsztacie i dłużej będziemy się cieszyć dobrym stanem pozostałych podzespołów układu wydechowego.
Czy czyszczenie DPF w wózkach widłowych Linde jest ważne?
Wielu kierowców zastanawia się, czy można jeździć z zapchanym filtrem DPF, a nawet nad całkowitym jego usunięciem. Zawsze informujemy naszych Klientów, że regularne czyszczenie DPF jest ważne – dlaczego?
Filtr DPF odgrywa bardzo istotną rolę w funkcjonowaniu układu wydechowego. Ogranicza emisję cząstek stałych do atmosfery, a mówiąc prościej – blokuje wydostawanie się do powietrza toksyn takich, jak sadza, tlenki metali, nagar czy popiół. W związku z tym instalacja filtra tyczy się nie tylko konieczności dbania o ekologię, ale jest też obowiązkiem wymaganym prawnie. Uszkodzony i nie spełniający swojej funkcji filtr cząstek stałych skutkuje przekroczeniem norm emisji spalin, co może prowadzić do nałożenia mandatu karnego na właściciela pojazdu.
Będąc zobligowanym do utrzymywania prawidłowego stanu filtra dpf i katalizatora scr, starajmy się na bieżąco kontrolować poziom jego zużycia i zapchania.
W sytuacji, gdy nasz filtr trafi na kompleksową regenerację do warsztatu, warto wybrać taki, który posiada specjalistyczny sprzęt.
Najbardziej efektywną metodą czyszczenia filtrów DPF, stosowaną przez profesjonalne pracownie samochodowe, jest metoda hydrodynamiczna. Wówczas maszyna do czyszczenia filtrów DPF, używając odpowiedniego ciśnienia, wypłukuje z niego wszelkie zanieczyszczenia. Używając urządzenia wysokociśnieniowego, jesteśmy w stanie przywrócić 99% drożność filtra. Komora do czyszczenia DPF zawiera również specjalistyczny detergent, którego zadaniem jest powstrzymywanie i ograniczanie przywierania cząstek stałych do filtra.
Koszt regeneracji filtra jest uzależniony od ogólnego stanu technicznego filtra, jak i od oferty handlowej danego warsztatu. Jednego możemy być pewni. Jak już wspominaliśmy, cena regeneracji filtra DPF i katalizatora SCR jest znacznie niższa niż wymiana na tych elementów na nowe. Konieczność zakupienia nowego filtra wymuszają uszkodzenia mechaniczne, wykluczające możliwość regeneracji.
Komentarze