Filtr cząstek stałych to element układu wydechowego w silnikach wysokoprężnych, który zajmuje się oczyszczaniem spalin z toksycznych związków chemicznych. Zabrania się usuwania filtrów DPF z pojazdów, ponieważ zwiększy się emisja spalin, co jest szkodliwe dla otoczenia, a dodatkowo jest to karalne. Niestety długa eksploatacja samochodów z Dieslem prowadzi do szybszego zanieczyszczenia tego elementu, dlatego należy pamiętać o jego prawidłowej eksploatacji i stosowaniu się do odgórnie narzuconych zaleceń od producenta. Unikaj krótkodystansowych przejażdżek, a także aplikuj dodatki do paliwa z niską zawartością popiołu oraz oleje typu Low SAPS. Ponadto musisz przeprowadzać co jakiś czas samoregenerację DPF na postoju lub podczas jazdy. Nie zapominaj też o sprawdzaniu stanu tego podzespołu w serwisie, a także o czyszczeniu mechanicznym DPF. Regeneracja DPF – na jak długo działa? To zależy od stylu eksploatacji samochodu, natomiast podzespół powinien być sprawny przez około 200 tysięcy kilometrów przebiegu.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy regeneracja DPF jest bezpieczna?
Regeneracja filtra cząstek stałych może być bezpieczna, jeśli zostanie wykonana przez specjalistę oraz przy użyciu odpowiednich narzędzi. Na Twoją uwagę zasługuje metoda mycia wodnego podzespołu pod ciśnieniem, ponieważ wypłukuje każdego rodzaju zanieczyszczenia. Najmniej zalecaną metodą regeneracji DPF jest wypalanie w piecu indukcyjnym, ponieważ istnieje ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wkładu bądź obudowy części. Co więcej, ten sposób udrożnienia filtra DPF nie jest najskuteczniejszy, bo usuwa tylko sadzę. Bez problemu możesz zakupić specjalistyczny preparat do oczyszczania DPF, który jest łatwy w użyciu, jednak warto wcześniej zapoznać się z instrukcją.
5 sposobów na to, jak uniknąć zapchania DPF!
Aby filtr cząstek stałych mógł wydajnie pracować przez długi czas, należy stosować się do zaleceń producenta. Poniżej wypiszemy kilka czynników, które wpływają na żywotność DPF:
1. Należy unikać jazd wyłącznie na krótkich dystansach, ponieważ sadza nie będzie mogła się wypalić. Raz na jakiś czas wyjedź poza miasto i utrzymuj przez około 20 minut obroty na poziomie 2500-3500 na minutę.
2. Stosuj płyny do paliwa, które wspomagają dopalanie sadzy. Na rynku jest wiele dostępnych środków chemicznych do czyszczenia filtra cząstek stałych, którymi warto się zainteresować (K2 DPF Cleaner, MANNOL DPF Cleaner czy Liqui Moly). Z reguły opinie o preparatach do czyszczenia są pozytywne.
3. Jeśli jeździsz samochodem z mokrą odmianą filtra cząstek stałych (FAP), pamiętaj o uzupełnianiu płynu katalitycznego dla poprawnej jego pracy.
4. Pogorszone osiągi silnika oraz zwiększone zużycie oleju napędowego powinno Cię skłonić do sprawdzenia stanu podzespołów w Twoim samochodzie.
5. Dbaj o silnik i pamiętaj o częstszej wymianie oleju. Specjaliści zalecają wymianę oleju silnikowego co 10 – 15 tysięcy kilometrów.
DPF zapchany? Nie musisz wydawać fortuny na nowy!
Dużo się mówi o wysokich kosztach nowych filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów, dlatego właściciele swoich pojazdów nagminnie się ich pozbywają. Ta wysoka cena jest związana z obecnością metali szlachetnych w obudowach obu podzespołów. W momencie, gdy dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych, będą zauważalne charakterystyczne symptomy, które powinny zmusić użytkowników aut do podjęcia konkretnych działań. Regeneracja DPF / FAP jest w tym przypadku najrozsądniejsza, ponieważ koszt przeprowadzenia usługi jest kilkakrotnie niższy, a specjalistyczne czyszczenie tego podzespołu przywraca go do stanu fabrycznego.
Komentarze