Walec JCB - czyszczenie filtra DPF i katalizatora SCR

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT

Regeneracja DPF i SCR w maszynach JCB
Brytyjskie przedsiębiorstwo - J C Bamford Excavators Ltd. zajmuje się produkcją maszyn rolniczych, agregatów prądotwórczych oraz maszyn drogowych takich, jak na przykład walec JCB – czyszczenie filtra DPF i katalizatora SCR również można przeprowadzić w nim, jak i również w koparkach oraz ładowarkach JBC.

Ładowarki kołowe JCB 409 cechuje wszechobecność, dzięki swojej wydajności doskonale nadają się do pracy zarówno na farmie, jak i na budowie. Wyposażone w silnik firmy Kohler, który - co najważniejsze - spełnia wymogi normy Stage V, dodatkowo dzięki zastosowaniu w maszynie JCB 409 napędu hydrostatycznego sprawia, że w przypadku obsługi przez osoby niedoświadczone jest łatwa w obsłudze, co przekłada się na mniejsze ryzyko przeciążenia maszyny oraz zwiększonego zużycia paliwa.

DPF Czyszczenie Filtra

Układ SCR / AdBlue
Selektywna redukcja katalityczna (SCR) jest to jeden z systemów oczyszczania spalin stosowany między innymi w silnikach diesla, które przedostają się do atmosfery, a następnie do naszego organizmu.

Rynek motoryzacyjny oferuje kilka rodzai układu SCR:

- Bosch Denoxtronic (I generacja),
Podaje AdBlue z pomocą sprężonego powietrza.
- Bosch Denoxtronic 2 (II generacja),
Podaje AdBlue bezpośrednio przed katalizatorem bez użycia powietrza.
- Mercedes Benz BlueTec,
- Cummins,
- Scania/Mercedes Euro VI.

AdBlue jest cieczą, uczestniczy on w procesie redukcji spalin produkowanych przez samochód. W porównaniu z płynem katalitycznym płyn AdBlue jest nieszkodliwy zarówno dla człowieka, jak i środowiska. Warto wspomnieć ze AdBlue nie jest dodatkiem do paliwa – często tankując, dochodzi do sytuacji, że operator maszyny wleje do wlewu paliwa roztwór AdBlue lub odwrotnie. Dlatego, jeśli jesteś na stacji i nie wiesz, jak dolać AdBlue, nie bój się poprosić o pomoc.

Płyn AdBlue ma właściwości korozyjne, dlatego przechowywany jest w specjalnych pojemnikach z tworzywa sztucznego. Również temperatura przechowywania mocznika jest ważna, ponieważ w przypadku spadku temperatury poniżej -11,5°C dochodzi do zamarznięcia płynu, z kolei AdBlue latem, kiedy temperatura przekracza +25°C traci swoje właściwości.

Ze względu na awarie takie jak np. zatkany wtrysk, które powoduje skrystalizowany płyn AdBlue, właściciele pojazdów, jak i maszyn decydują się na fizyczne usunięcie AdBlue lub wyłączenie AdBlue. W tym miejscu powinieneś sobie zadać pytanie, czy usunąłbyś na stałe wyeksploatowane tarcze hamulcowe, czy jednak wymienił je na nowe? Zapewne wymienił na nowe, tak więc jeśli zależy Ci na Twoim zdrowiu lub na zdrowiu Twoich bliskich, zamiast decydować się na tak drastyczne kroki jak demontaż jakiegokolwiek elementu z układu SCR zalecamy regenerację wtryskiwaczy AdBlue czy też katalizatora.

Układ SCR

Wypalanie DPF w maszynach drogowych JCB | Walec

Kiedy filtr cząstek stałych ulega zapchaniu, należy przeprowadzić jego wypalanie, można to zrobić na kilka sposobów:
1. Wypalanie DPF na postoju | Warunki wypalania DPF
Kiedy po zakończonej pracy walcem pojawi się stosowny komunikat świadczący o zapchanym filtrze cząstek stałych, operator nie może zbagatelizować tego. Na placu zlokalizować powinien wolne miejsce pozbawione przedmiotów łatwopalnych. Podpowiadamy, jak wymusić wypalanie DPF na postoju: należy przy pomocy odpowiednio wysokich obrotów uzyskać stosowną temperaturę, która spowoduje wywołanie procedury wypalania i oczyści filtr DPF z zanieczyszczeń. Zastanawiasz się, ile trwa wypalanie DPF na postoju? Zwykle trwa to od około 30 minut do około 40 minut.
2. Wypalanie DPF podczas pracy maszyny
Procedura wypalania DPF w trakcie pracy maszyny należy do najprostszych. Należy w takiej sytuacji po prostu kontynuować pracę, a co ważniejsze, nie wyłączać maszyny. Filtr wypali się samoczynnie. O zapełnionym filtrze cząstek stałych poinformuje operatora adekwatna kontrolka wypalania DPF.
3. Wypalanie serwisowe DPF
Przeprowadzane jest przy pomocy testera diagnostycznego. Ten proces wypalania filtra DPF wykonywany powinien być wyłącznie w awaryjnych sytuacjach, ponieważ w znacznym stopniu obciąża silnik maszyny. Taki sposób wypalania sprawdzi się w przypadku, kiedy filtr cząstek stałych nie jest poważnie zanieczyszczony.
4. Maszyna do czyszczenia DPF (opinie skuteczności)
Regeneracja, czyli czyszczenie filtra cząstek stałych w specjalistycznej maszynie, cieszy się w naszym serwisie dużą popularnością. Po pierwsze, taki zabieg jest o wiele tańszy niż zakup nowego filtra DPF, po drugie poddając filtr cząstek stałych we wspomnianej maszynie, jesteśmy w stanie przywrócić jego sprawność nawet do 99%, a po trzecie - jest to najskuteczniejszy sposób na pozbycie się sadzy i popiołu zalegającego w filtrze DPF. Tym samym sposobem przeprowadzić możemy regenerację katalizatora.
5. Wypalanie w piecu indukcyjnym
Stosowanie tej metody w celu oczyszczenia filtra cząstek stałych z nagromadzonej sadzy i niespalonego popiołu, może doprowadzić do poważnego uszkodzenia filtra DPF, spowodować to może nieodpowiednio dobrana temperatura (zbyt wysoka).
Jeśli w swojej maszynie zaobserwowałeś częste wypalanie DPF, sugerować to może wyeksploatowanie filtra cząstek stałych. Z kolei, jeśli zachodzisz w głowę, dlaczego DPF się nie wypala, powody najczęściej są dwa:
1. Filtr DPF nie uległ jeszcze zanieczyszczeniu.
2. Filtr cząstek stałych nie posiada warunków do wypalenia się – odpowiednia temperatura.

Wypalanie DPF - przygotowanie części
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie filtra DPF oraz katalizatora SCR w walcu JCB polega na usunięciu zanieczyszczeń, takich jak sadza i inne zanieczyszczenia, które gromadzą się w filtrze DPF i katalizatorze SCR podczas jazdy. Proces ten jest konieczny, aby zachować ich skuteczność działania. Istnieje kilka sposobów czyszczenia filtra DPF i katalizatora SCR w walcu JCB: Regeneracja termiczna: polega na podgrzewaniu filtra i katalizatora do wysokiej temperatury, co powoduje usunięcie sadzy. Regeneracja chemiczna: polega na dodaniu specjalnego środka do paliwa, który wypali zalegającą sadzę. Regeneracja mechaniczna: polega na mechanicznym usunięciu zanieczyszczeń z filtra i katalizatora za pomocą specjalnych narzędzi. Regeneracja filtra DPF i katalizatora SCR jest konieczna, aby zapewnić skuteczne działanie układu wydechowego i spełnienie norm emisji spalin.
Mateusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ostatnio wypalałem DPFA w walcu na postoju... Trochę z tym zeszło, ale filtr DPF jest wyczyszczony, więc jak na razie dobrze się sprawuje
Kazik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że w końcu znajdę serwis, który zajmuje się czyszczeniem filtrów Dpf do walca JCB. Super!
Robert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie spodziewałem się, że znajdę tu aż tyle ciekawych informacji na temat czyszczenie filtra DPF i katalizatora SCR w walcu JCB. Warto było to przeczytać, bo wiele informacji zostanie ze mną na dłużej.
Jacek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dużo fajnych informacji o regeneracji filtrów i katalizatorów w walcach JCB. W Internecie prawie nic o tym nie ma, a tutaj szczegółowo.

Popularne wpisy