Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapchany filtr cząstek stałych w wózkach widłowych
W skład oferty naszego serwisu wchodzi regeneracja elementów układu wydechowego, która obejmuje również wózki widłowe, czyli czyszczenie DPF i katalizatorów SCR. W naszej pracowni podejmujemy się regeneracji filtrów cząstek stałych, jak i katalizatorów SCR dla wszystkich najpopularniejszych marek wózków widłowych – Daewoo, Linde, Hyster, Hyundai i Mitsubishi.
Z uwagi na to, że problem, jakim jest zapchany filtr DPF, jak i również katalizator jest dość powszechny postanawialiśmy go Państwu przybliżyć. Warto w tym miejscy również dodać, że regeneracja filtra DPF oraz regeneracja katalizatora w wózkach widłowych jest zdecydowanie korzystniejszą opcją w porównaniu z wymianą tych podzespołów na nowe.
Regeneracja filtra DPF i katalizatora | Sposoby czyszczenia
Istnieje kilka metod czyszczenia filtrów DPF i katalizatorów, oto najpopularniejsze z nich:
1. Wypalanie przy bardzo wysokiej temperaturze w piecu indukcyjnym
Metoda ta spowodować może uszkodzenia filtra DPF oraz katalizatora, poprzez nieodpowiednio dobraną temperaturę wypalania - temperatura w piecu wynosi około 700°C. Dodatkowo proces wypalania trwa koło 12 godzin.
2. Wypalanie w serwisie za pomocą interfejsu diagnostycznego
Przy użyciu komputera diagnostycznego, wózek widłowy wprowadzany jest w tryb wymuszający jego pracę na wysokich obrotach. Zaletą tej metody jest to, że można przeprowadzić ją bez demontażu filtra DPF, natomiast wadą jest to, że jest ona mało skuteczna, dodatkowo obciąża silnik.
3. Czyszczenie środkami chemicznymi
Dostępne są również różnego rodzaju preparaty przeznaczone do czyszczenia filtra DPF. Ten sposób pozwala na oczyszczenie zarówno filtra cząstek stałych, jak i czyszczenie katalizatora bez demontażu. Warto dodać, że sposób ten:
a) sprawdzi się on jedynie w przypadku, kiedy to filtr cząstek stałych lub katalizator nie jest poważnie zanieczyszczony,
b) ma on krótkotrwałe działanie.
4. Wypalanie filtra cząstek stałych w trakcie pracy wózka widłowego
Czyszczenie filtra DPF tą metodą nazywane jest również samoczynnym wypalaniem filtra cząstek stałych i zachodzi w trakcie wykonywanej pracy wózkiem. Czasem więc operator może nawet nie zauważyć, że zachodzi procedura wypalanie filtra cząstek stałych w wózku widłowym.
5. Wypalanie filtra DPF po zakończonej pracy
Metoda ta polega na wymuszeniu wypalania poprzez osiągnięcie odpowiednio wysokich obrotów (2500 obr./min – 3500 obr/min) i utrzymaniu ich przez około 40 minut.
6. Czyszczenie metodą hydrodynamiczną
W specjalistycznej maszynie, przy pomocy strumienia wody oraz odpowiedniego detergentu podanego bezpośrednio do filtra DPF pod ciśnieniem następuje jego oczyszczanie. Czas trwania tej procedury wynosi około 30 minut do 60 minut. Skuteczność czyszczenia tą metodą wynosi nawet 99%. W ten sposób można również wyczyścić katalizator SCR.
Często zdarza się, że w przypadku bardzo zapchanego filtra jedno czyszczenie nie wystarczy, aby pozbyć się całości popiołu i zanieczyszczeń. Wtedy konieczne jest przeprowadzenie większej ilości cykli czyszczenia. Mimo to, jeśli chodzi o czyszczenie katalizatorów SCR lub czyszczenie filtra cząstek stałych, cena tych usług w naszym serwisie jest niezmienna, niezależnie od ilości cykli i potrzebnego czasu.
Ponadto, koszty wodnego czyszczenia są zbliżone do popularnego do niedawna wycinania filtrów. Obecnie jednak usuwanie DPF jest już bardzo rzadko spotykanym rozwiązaniem, gdyż nie tylko nie przynosi żadnych oszczędności, ale także może sprowadzić na właściciela kłopoty. Biorąc więc to wszystko pod uwagę, w przypadku problemów z zapchanym filtrem lub katalizatorem nie warto zastanawiać się nad opcją regeneracji tych podzespołów w sprawdzonym serwisie.
W Internecie, zwłaszcza na amatorskich forach znaleźć można wiele informacji na temat domowych sposobów regeneracji zarówna filtra cząstek stałych, jak i czyszczenie katalizatora. Forum dyskusyjne najczęściej prezentuje sposoby takie jak: czyszczenie katalizatora Kretem, wypalanie, przepalanie katalizatora palnikiem, czy też czyszczenie filtra DPF karcherem, a nawet płynem do kominków – niestety nikt nie wspomina tam już o tym, że takie metody mogą spowodować trwałe uszkodzenia zarówno katalizatora, jak i filtra DPF.
Układ SCR / AdBlue
Zacznijmy od początku, czyli od wyjaśnienia jak działa układ SCR, co to jest i dlaczego można go spotkać coraz częściej w różnego rodzaju maszynach budowlanych używanych na placach budowy lub w magazynach, takich jak, chociażby wózki widłowe Hyundai czy też Daewoo? Selektywna redukcja katalityczna, bo tak brzmi pełna nazwa układu powstała jako odpowiedź na coraz bardziej rygorystyczne normy emisji stawiane współczesnym pojazdom.
System SCR, w skład którego wchodzi również płyn AdBlue ma za zadanie ograniczenie do minimum przedostawania się zanieczyszczeń – spalin – do atmosfery. Zastosowanie SCR oraz płynu AdBlue umożliwiło redukcję wysoce szkodliwych tlenków azotu do nawet 90%. Jest kilka podstawowych kwestii, o których zdecydowanie nie wolno zapominać przy eksploatacji pojazdów z układem SCR, a są nimi:
- przechowywanie płynu w odpowiednich warunkach,
- uważanie na zbyt niskie (poniżej -11,5 stopni Celsjusza) oraz zbyt wysokie temperatury (powyżej 30 stopni Celsjusza),
- regularna wymiana filtra AdBlue,
- zachowanie ostrożności podczas uzupełniania płynu (ze względu na jego właściwości korozyjne).
- nadzorowanie poziomu płynu AdBlue.
Spieszymy z odpowiedzią na pytanie, co się stanie jak zabraknie AdBlue w układzie SCR, otóż po pierwsze silnik wózka widłowego straci swoją moc. Po drugie, jeśli wózek jest na gwarancji, a operator zaniecha uzupełnienia płynu AdBlue, może to wpłynąć to na pewne komplikacje w przypadku kiedy serwis będzie go naprawiał. W pamięci komputera wózka widłowego zarejestrowana zostanie informacja między innymi o podwyższonym poziomie zanieczyszczeń w spalinach. Po trzecie niektóre silniki są zaprojektowane w taki sposób, że w przypadku braku płynu AdBlue nie odpalą.
Trzeba zwrócić szczególną uwagę w okresach zimowych, aby nie dopuścić do zamarznięcia płynu AdBlue, gdyż nie jest on odporny na niskie temperatury. Gdy temperatura spada poniżej -11,5 stopni Celsjusza – co w naszym klimacie nie jest niespotykaną rzeczą – ma miejsce takie zjawisko jak krystalizacja AdBlue. Aby przeciwdziałać jego zamarzaniu w układach tych producenci stosują specjalne grzałki.
Awaria Adblue wystąpić może również w chwili odmrażania się płynu, kiedy to wytrącają się kryształki mocznika, które następnie mogą zalegać i w końcu zatkać przewody SCR oraz zawory dozujące. To z kolei często prowadzi do uszkodzeń pompy, wtryskiwacza (dyszy dozującej) czy też zaworów. Jeśli doszło do zmarznięcie płynu AdBlue w Twoim wózku widłowym, w wyniku czego została uszkodzona pompa Adblue lub nie wiesz jak przeprowadzić czyszczenie wtryskiwacza AdBlue, skontaktuj się z naszym serwisem. Rozwiążemy Twój problem!
Mocznik sprawiać może również problemy latem, ponieważ kiedy temperatura zaczyna przekraczać +25 stopni Celsjusza – AdBlue traci swoje właściwości. Dlatego ważne jest stosowanie płynu, który pochodzi od sprawdzonego dostawcy, zdecydowanie odradzamy również czynności takie jak rozcieńczanie AdBlue wodą czy też programowe wyłączanie AdBlue.
Komentarze