Wszystko, co musisz wiedzieć o uszkodzonych filtrach DPF - przyczyny i objawy.


Filtr DPF to element układu wydechowego w nowoczesnych dieslach, który ma na celu wychwytywanie i magazynowanie szkodliwych cząstek sadzy. Z czasem filtr DPF może ulec uszkodzeniu z różnych powodów:

Niewłaściwa eksploatacja: Jazda na krótkich dystansach, częste postoje, jazda z niską prędkością - to wszystko sprzyja zapychaniu się filtra DPF.
Zbyt niskie temperatury: Regeneracja filtra DPF wymaga temperatury powyżej 600°C. Jazda w zimie na krótkich dystansach może uniemożliwić regenerację.
Niewłaściwy olej silnikowy: Użycie oleju o niewłaściwej specyfikacji może doprowadzić do nadmiernego wytwarzania sadzy, która zapycha filtr DPF.
Usterki silnika: Nieszczelności w układzie dolotowym lub wydechowym, problemy z wtryskiwaczami lub turbosprężarką mogą również doprowadzić do uszkodzenia filtra DPF.

Objawy uszkodzonego filtra DPF:
Spadek mocy i momentu obrotowego: Zapchany filtr DPF ogranicza przepływ spalin, co powoduje spadek mocy i momentu obrotowego.
Zwiększone zużycie paliwa: Uszkodzony filtr DPF może powodować zwiększenie zużycia paliwa nawet o 20%.
Trudności z uruchomieniem silnika: W skrajnych przypadkach zapchany filtr DPF może uniemożliwić uruchomienie silnika.
Dymienie z wydechu: Czarny lub biały dym z wydechu może być oznaką problemów z filtrem DPF.

Filtr DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Wlew dla oleju napędowego

Po czym poznać, że DPF się wypala?

Pewne sygnały mogą wskazywać na to, że filtr DPF przechodzi przez proces regeneracji:

• Podczas procesu regeneracji DPF, temperatura w systemie wydechowym może się zwiększyć. Niektóre pojazdy posiadają czujniki temperatury, które informują o aktywnym procesie regeneracji.
• Zwiększone obroty silnika: Podczas regeneracji silnik może pracować na nieco wyższych obrotach niż zwykle.
• W trakcie regeneracji dodatkowe paliwo jest wstrzykiwane do cylindrów silnika, co może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa. Nagłe wzrosty w zużyciu paliwa mogą świadczyć o aktywnym procesie regeneracji DPF

Na jakich obrotach wypalić DPF?

klucze do amochodu

Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) można przeprowadzić podczas jazdy lub na postoju. Aby wypalić DPF podczas jazdy, należy zwiększyć prędkość jazdy i podnieść obroty do nawet 3,5 tysiąca na minutę. Procedura wypalania DPF na postoju polega na utrzymaniu stałych, podwyższonych obrotów silnika (2500-3500 obr./min) przez kilkanaście minut. Proces ten polega na podniesieniu temperatury wewnątrz filtra, aby zebrana sadza mogła przepalić się w popiół, zwykle przy temperaturze około 500 °C.

Jak często wymienia się filtr DPF?

Różne czynniki wpływają na częstość wymiany filtrów cząstek stałych (DPF), takie jak typ pojazdu, warunki drogowe, jakość używanego paliwa i systematyczność konserwacji. Zamiast rutynowej wymiany, większość filtrów DPF podlega procesowi regeneracji lub czyszczenia, co przywraca ich wydajność. Producenci pojazdów zazwyczaj określają w instrukcjach obsługi orientacyjny czas, po którym może być konieczna wymiana filtra DPF, który wynosi od 120 do 250 tysięcy kilometrów.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Kornel
star star star star star
Wystawiono 2 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Chciałbym zapytać o koszta wymiany wkładu i złącza elastycznego
Jacek
star star star star star
Wystawiono 2 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Moj samochod nie chce sie sam wypalac, co moge z tym zrobic?
Paweł
star star star star star
Wystawiono 2 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Mam samochod z przebiegiem 350 tys. nalezy wymienic mi juz dpf?

Popularne wpisy

2 lutego 2021

GPF - forum

W ostatnich latach zauważa się wzmożone zainteresowanie filtrami cząstek stałych w silnikach benzynowych, a na szczególną uwagę zasługuje GPF ...