Filtr DPF to element układu wydechowego w nowoczesnych dieslach, który ma na celu wychwytywanie i magazynowanie szkodliwych cząstek sadzy. Z czasem filtr DPF może ulec uszkodzeniu z różnych powodów:
• Niewłaściwa eksploatacja: Jazda na krótkich dystansach, częste postoje, jazda z niską prędkością - to wszystko sprzyja zapychaniu się filtra DPF.
• Zbyt niskie temperatury: Regeneracja filtra DPF wymaga temperatury powyżej 600°C. Jazda w zimie na krótkich dystansach może uniemożliwić regenerację.
• Niewłaściwy olej silnikowy: Użycie oleju o niewłaściwej specyfikacji może doprowadzić do nadmiernego wytwarzania sadzy, która zapycha filtr DPF.
• Usterki silnika: Nieszczelności w układzie dolotowym lub wydechowym, problemy z wtryskiwaczami lub turbosprężarką mogą również doprowadzić do uszkodzenia filtra DPF.
Objawy uszkodzonego filtra DPF:
• Spadek mocy i momentu obrotowego: Zapchany filtr DPF ogranicza przepływ spalin, co powoduje spadek mocy i momentu obrotowego.
• Zwiększone zużycie paliwa: Uszkodzony filtr DPF może powodować zwiększenie zużycia paliwa nawet o 20%.
• Trudności z uruchomieniem silnika: W skrajnych przypadkach zapchany filtr DPF może uniemożliwić uruchomienie silnika.
• Dymienie z wydechu: Czarny lub biały dym z wydechu może być oznaką problemów z filtrem DPF.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Po czym poznać, że DPF się wypala?
Pewne sygnały mogą wskazywać na to, że filtr DPF przechodzi przez proces regeneracji:
• Podczas procesu regeneracji DPF, temperatura w systemie wydechowym może się zwiększyć. Niektóre pojazdy posiadają czujniki temperatury, które informują o aktywnym procesie regeneracji.
• Zwiększone obroty silnika: Podczas regeneracji silnik może pracować na nieco wyższych obrotach niż zwykle.
• W trakcie regeneracji dodatkowe paliwo jest wstrzykiwane do cylindrów silnika, co może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa. Nagłe wzrosty w zużyciu paliwa mogą świadczyć o aktywnym procesie regeneracji DPF
Na jakich obrotach wypalić DPF?
Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) można przeprowadzić podczas jazdy lub na postoju. Aby wypalić DPF podczas jazdy, należy zwiększyć prędkość jazdy i podnieść obroty do nawet 3,5 tysiąca na minutę. Procedura wypalania DPF na postoju polega na utrzymaniu stałych, podwyższonych obrotów silnika (2500-3500 obr./min) przez kilkanaście minut. Proces ten polega na podniesieniu temperatury wewnątrz filtra, aby zebrana sadza mogła przepalić się w popiół, zwykle przy temperaturze około 500 °C.
Jak często wymienia się filtr DPF?
Różne czynniki wpływają na częstość wymiany filtrów cząstek stałych (DPF), takie jak typ pojazdu, warunki drogowe, jakość używanego paliwa i systematyczność konserwacji. Zamiast rutynowej wymiany, większość filtrów DPF podlega procesowi regeneracji lub czyszczenia, co przywraca ich wydajność. Producenci pojazdów zazwyczaj określają w instrukcjach obsługi orientacyjny czas, po którym może być konieczna wymiana filtra DPF, który wynosi od 120 do 250 tysięcy kilometrów.
Komentarze