Wypalanie DPF co 150 km

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT

Tak wcześnie pojawiająca się informacja o wypalaniu po przejechaniu raptem 150 kilometrów nie wróży niczego dobrego, ponieważ dobrze sprawujący filtr cząstek stałych z reguły wypala się co 400 do 800 kilometrów, dlatego też jak najszybciej powinieneś zdiagnozować problem i jeśli jesteś w stanie wykonać samodzielnie wypalanie DPF – wykonaj je! Z pewnością o zbyt dużej ilości osadów w filtrze cząstek stałych poinformuje Cię dioda sygnalizująca wypalanie DPF w VW. Wtedy też Twoim obowiązkiem jest zainicjowanie tej procedury i ukończenia jej dopiero, gdy sadza w całości zostanie wypalona.

Wypalanie DPF co 150 km

1. Podpowiadamy, jak wypalić DPF na postoju w pojazdach z silnikiem diesla

Znajdź odpowiednie miejsce parkingowe z dala od ludzi, aby nie musieli wdychać tak dużej ilości spalin, jaka będzie wydobywać się z układu wydechowego. Następnie podnieś obroty, aby silnik otrzymał sygnał o podaniu nowej porcji oleju napędowego, która jest odpowiedzialna za rozgrzanie temperatury spalin. Jeśli spaliny osiągnęły swoją temperaturę, bez problemu sadza zaczyna się wypalać. W tym czasie można zaobserwować dymienie, które jest jak najbardziej normalne. Jeśli chodzi o to, ile trwa wypalanie DPF na postoju, to nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć jednoznacznie. Z reguły, na wypalanie sadzy należy przeznaczyć od około 15 do 30 minut. Czas ten zależy od ilości osadów znajdujących się w filtrze cząstek stałych.

2. Wypalanie filtra DPF nie zastąpi regeneracji w serwisie!

Obowiązek wypalania filtra cząstek stałych jest niezwykle ważny, aby na bieżąco był udrażniany, jednak po pewnym czasie będzie on wymagał dokładniejszej regeneracji, która pozwoli pozbyć się nie tylko sadzy, ale również popiołu, dlatego zachęcamy do skorzystania z naszej oferty czyszczenia filtra DPF metodą hydrodynamiczną i sam przekonasz się o jej efektach.

3. Częste wypalanie DPF po regeneracji – dlaczego?

Być może regeneracja filtra cząstek stałych nie została przeprowadzona dokładnie lub od dłuższego czasu nie czyściłeś DPF w serwisie, stąd popiół, który zdążył się nagromadzić, zatyka kanaliki filtra albo po umyciu nie został on dobrze wysuszony, dlatego też sadza szybciej i łatwiej się przykleja. Na pewno nie możesz zlekceważyć tego problemu i jak najszybciej powinieneś udać się do serwisu. Może się okazać, że filtr jest już mocno zużyty i należy go wymienić.

Częste wypalanie DPF - przyczyny tego zjawiska

Winowajcą będą zanieczyszczenia znajdujące się wewnątrz filtra cząstek stałych, stąd sterownik silnika wysyła ciągle sygnały o przeprowadzeniu wypalania. Dodatkowo ogromne znaczenie ma to, czy wszystkie podzespoły w Twoim samochodzie są sprawne. Jeżeli DPF chce często się wypalać, może być to wina jakiejś usterki w silniku tudzież w filtrze. I to nie wszystko… Częste wypalanie może być spowodowane zużytymi wtryskiwaczami, zablokowanym zaworem EGR, niesprawnym kolektorem i brakiem szczelności w układzie wydechowym. Wniosek jest taki, że należy zadbać o elementy znajdujące się w Twoim aucie i dokonywać właściwych wyborów odnośnie regeneracji filtra cząstek stałych.

Problem częstego wypalania DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) jest procesem polegającym na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie zgromadzonych w nim cząstek stałych. Wypalanie DPF jest konieczne, aby zapewnić prawidłową pracę układu oczyszczania spalin i zachować jego skuteczność. Optymalne warunki do wypalania DPF to wykonywanie jazdy po autostradzie przy prędkościach powyżej 90 km/h. Wypalanie DPF powinno być przeprowadzane rzadziej niż co 150 km, ponieważ jest to zbyt rzadko i może prowadzić do zwiększenia emisji szkodliwych substancji do środowiska, lub do uszkodzenia filtra. Jeśli masz problemy z filtrem DPF, ważne jest, aby skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadzi diagnostykę i znajdzie przyczynę problemu. Wypalanie DPF co 150 km jest zbyt często i może prowadzić do uszkodzenia filtra.
Marlo_87
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój wypala się co 400 kilometrów. To chyba jest normalne.. ale co 150 tyś. kilometrów nie wiem. Sprawdziłbym auto na serwisie.
Hektor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
150 km jak na wypalanie DPF to już znaczna przesada. Czy komukolwiek wypala się on co taką odległość? Przecież mój wypala się co 500 km, co jest raczej taką normą
Arek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się wypalanie włącza co 150 km, to ewidentnie coś poszło nie tak. Może czujniki uszkodzone, albo filtr nie wypala się do końca i wymusza w kółko.
Władek_66
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No niee... wypalanie DPF co 150 kilometrów? Zdecydowanie za wcześnie! Mój DPF wypala się zazwyczaj co 500 kilometrów i mam nadzieje, że mu się nie pogorszy :D

Popularne wpisy

14 stycznia 2021

Czyszczenie układu AdBlue

Proces, jakim jest czyszczenie układu AdBlue, potrzebny jest w przypadku krystalizacji płynu w układzie oraz jako reakcja na pomylenie wlewów i nalanie oleju napędowego do zbiornika na płyn potrzebny do neutralizacji tlenków azotu ze spalin. ...