Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Tak wcześnie pojawiająca się informacja o wypalaniu po przejechaniu raptem 150 kilometrów nie wróży niczego dobrego, ponieważ dobrze sprawujący filtr cząstek stałych z reguły wypala się co 400 do 800 kilometrów, dlatego też jak najszybciej powinieneś zdiagnozować problem i jeśli jesteś w stanie wykonać samodzielnie wypalanie DPF – wykonaj je! Z pewnością o zbyt dużej ilości osadów w filtrze cząstek stałych poinformuje Cię dioda sygnalizująca wypalanie DPF w VW. Wtedy też Twoim obowiązkiem jest zainicjowanie tej procedury i ukończenia jej dopiero, gdy sadza w całości zostanie wypalona.
1. Podpowiadamy, jak wypalić DPF na postoju w pojazdach z silnikiem diesla
Znajdź odpowiednie miejsce parkingowe z dala od ludzi, aby nie musieli wdychać tak dużej ilości spalin, jaka będzie wydobywać się z układu wydechowego. Następnie podnieś obroty, aby silnik otrzymał sygnał o podaniu nowej porcji oleju napędowego, która jest odpowiedzialna za rozgrzanie temperatury spalin. Jeśli spaliny osiągnęły swoją temperaturę, bez problemu sadza zaczyna się wypalać. W tym czasie można zaobserwować dymienie, które jest jak najbardziej normalne. Jeśli chodzi o to, ile trwa wypalanie DPF na postoju, to nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć jednoznacznie. Z reguły, na wypalanie sadzy należy przeznaczyć od około 15 do 30 minut. Czas ten zależy od ilości osadów znajdujących się w filtrze cząstek stałych.
2. Wypalanie filtra DPF nie zastąpi regeneracji w serwisie!
Obowiązek wypalania filtra cząstek stałych jest niezwykle ważny, aby na bieżąco był udrażniany, jednak po pewnym czasie będzie on wymagał dokładniejszej regeneracji, która pozwoli pozbyć się nie tylko sadzy, ale również popiołu, dlatego zachęcamy do skorzystania z naszej oferty czyszczenia filtra DPF metodą hydrodynamiczną i sam przekonasz się o jej efektach.
3. Częste wypalanie DPF po regeneracji – dlaczego?
Być może regeneracja filtra cząstek stałych nie została przeprowadzona dokładnie lub od dłuższego czasu nie czyściłeś DPF w serwisie, stąd popiół, który zdążył się nagromadzić, zatyka kanaliki filtra albo po umyciu nie został on dobrze wysuszony, dlatego też sadza szybciej i łatwiej się przykleja. Na pewno nie możesz zlekceważyć tego problemu i jak najszybciej powinieneś udać się do serwisu. Może się okazać, że filtr jest już mocno zużyty i należy go wymienić.
Częste wypalanie DPF - przyczyny tego zjawiska
Winowajcą będą zanieczyszczenia znajdujące się wewnątrz filtra cząstek stałych, stąd sterownik silnika wysyła ciągle sygnały o przeprowadzeniu wypalania. Dodatkowo ogromne znaczenie ma to, czy wszystkie podzespoły w Twoim samochodzie są sprawne. Jeżeli DPF chce często się wypalać, może być to wina jakiejś usterki w silniku tudzież w filtrze. I to nie wszystko… Częste wypalanie może być spowodowane zużytymi wtryskiwaczami, zablokowanym zaworem EGR, niesprawnym kolektorem i brakiem szczelności w układzie wydechowym. Wniosek jest taki, że należy zadbać o elementy znajdujące się w Twoim aucie i dokonywać właściwych wyborów odnośnie regeneracji filtra cząstek stałych.
Komentarze