Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wypalanie filtra DPF w czasie jazdy to proces, który pozwala usunąć z filtra cząstek stałych nagromadzone osady. Proces ten jest uruchamiany automatycznie przez komputer pokładowy pojazdu, gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę (ok. 600 stopni C). W przypadku wystąpienia objawów zapchanego filtra DPF należy go zdiagnozować i jak najszybciej poddać regeneracji. Aby wypalanie DPF w trasie przebiegło pomyślnie, należy jechać ze stałą i podwyższoną prędkością po drodze szybkiego ruchu, dzięki czemu utrzymasz obroty w przedziale 2,5 - 3,5 tys. na minutę. Taki styl jazdy pomoże w osiągnięciu potrzebnej temperatury spalin, niezbędnej do wypalenia sadzy. Podsumowując, samoregeneracja filtra cząstek stałych jest istotna dla prawidłowego działania podzespołu i zapobiega wczesnego zużycia.
Czy DPF wypala się podczas jazdy?
Tak, filtr DPF wypala się podczas jazdy. Proces ten nazywa się samoregeneracją filtra cząstek stałych. Do skutecznego wypalania DPF na autostradzie dochodzi, gdy temperatura spalin osiąga co najmniej 600°C. Wówczas sadza, która nagromadziła się wewnątrz podzespołu, zostaje całkowicie spalona. Aby skutecznie przeprowadzić samooczyszczanie filtra DPF w trasie, trzeba wyjechać na drogę szybkiego ruchu, jechać ze stałą, ale podwyższoną prędkością, dzięki której obroty utrzymają się na wysokości od 2,5 do 3,5 tys. na minutę.
Jak wypalić DPF podczas jazdy oraz na jakim biegu? Aby DPF wypalił się w trakcie jazdy, należy przestrzegać kilku zasad:
-
Regularnie jeźdź na dłuższych trasach. Jazda na krótkich dystansach nie pozwala osiągnąć wystarczającej temperatury spalin, aby dopalić sadzę.
-
Unikaj jazdy na niskich obrotach, ponieważ może to powodować gromadzenie się sadzy w filtrze.
-
Staraj się utrzymywać stałą prędkość (ok. 100 km/h) i obroty w przedziale 2,5 do 3,5 tys. na minutę. Zwykle DPF wypala się na czwartym biegu.
-
Sprawdzaj także poziom oleju w jednostce napędowej. Jeśli poziom oleju jest zbyt wysoki, może to prowadzić do zapchania DPF.
-
Staraj się nie zatrzymywać, a jeżeli sytuacja na drodze zmusi Cię do zmniejszenia prędkości, to hamuj silnikiem.
-
Pod żadnym pozorem nie przerywaj wypalania filtra DPF, ponieważ zaszkodzisz innym podzespołom.
Samochody wyposażone w filtr cząstek stałych DPF, jak i FAP powinny być co jakiś czas diagnozowane oraz regenerowane przez specjalistów. Odpowiednia eksploatacja pojazdu z DPF/FAP, a także wykonywane regeneracje pozwolą przedłużyć działanie tego podzespołu.
Ile czasu wypala się DPF podczas jazdy?
Zastanawiasz się, ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy? Otóż kierowca powinien przeznaczyć od 20 do 30 minut na oczyszczenie wnętrza podzespołu. Niekiedy czas ten może się wydłużyć w zależności od ilości nagromadzonych osadów. Należy także pamiętać, że procesu samoregeneracji DPF nie wolno przerywać, ponieważ istnieje ryzyko jego uszkodzenia, a także wystąpienia problemu z silnikiem.
Czy filtr DPF sam się wypala?
Jak najbardziej filtr cząstek stałych jest w stanie samodzielnie się wypalić. Wypalanie DPF - jak rozpoznać? Jeśli kierowca jest w trasie i sterownik jednostki napędowej zainicjuje samooczyszczanie filtra DPF, to przez chwilę wzrośnie spalanie, włączą się wentylatory silnika, a także będzie zauważalny szary dym, wydobywający się z rury wydechowej.
Komentarze