Regeneracja filtrów DPF i FAP - BMW - filtry-dpf-fap.pl

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Długa i bogata historia bawarskiej marki jest poznaczona ciemniejszymi plamami w postaci trudnej działalności produkcyjnej w czasie wojny. Fabryka BMW na początku zajmująca się latającymi, maszynami (flugmachinenfabrik), w czasie 1 wojny światowej produkowała silniki do samolotów, a następnie wobec powojennej demobilizacji została zamknięta. Jednak jak to w Niemczech, porządek musi być, więc już 1 stycznia 1919 bramy fabryki otwarto ponownie, a intensywne prace biura projektowego sprawiły, że silniki, które tworzyło przedsiębiorstwo, doskonale zaczęły się sprawdzać w konstrukcjach samochodów, łodzi, ciężarówek i motocykli. Silna konkurencja sprawiła, że BMW musiało znaleźć rynek zbytu, w którym będzie mógł zajmować przewodnią pozycję, padło na hamulce do pociągów, jednak sprzedaż akcji koncernu sprawiło, że BMW straciło swoją niezależność, będą uzależnionym od decyzji z Berlina.

 

Ciekawostką jest, że ten sam człowiek, który sprzedał BMW, odkupił je na powrót, jak wszyscy sądzili – ze stratą dla niego samego. Nikt podówczas nie wiedział, że Czechosłowacja się zbroi i zapotrzebowanie na silniki sprawi, że dla wydziału BMW, który odkupił Castiglioni, otworzą się nowe drogi na sprzedaż ich produktów. Za koleją po silniki do samolotów od BMW zgłosił się również Związek Radziecki, a BMW wypuścił pierwszy motocykl. W 1928 roku pojawia się pierwszy samochód wyprodukowany przez BMW na bazie Dixi, a następnie model AM1 czyli "monachijską pierwszą konstrukcję samochodową". W okresie II wojny znów sprowadzono BMW do produkcji wojskowej, jednak po nauczce sprzed 20 lat firma nie uzależniła się od wojska, starając się prowadzić również zwykłą pracę i produkcję. Oczywiście zakończenie wojny doprowadziło do zamknięcia zbrojeniówki BMW, zniszczenia zakładu w Monachium, i rozpoczęcia produkcji samochodów. 501 i Isetta to dwa modele, od których zaczyna się naprawdę samochodowa historia koncernu BMW. 501 było ekskluzywnym samochodem dla dyrektorów, a Isetta niewielkim małolitrażowym samochodem dla wszystkich pozostałych.

 

Niestety powojenny kryzys sprawił, że problemy w BMW stały się na tyle znaczące, że zarząd zastanawiał się nad sprzedażą koncernu. Jednak dzięki odważnemu sprzeciwowi udało się odwrócić niemal przesądzone losy firmy. Powrót do czołówki liczących się na rynku motoryzacyjnym graczy zapewniły BMW lata 70 i przewodnictwo Kuenheima w zarządzie firmy. Wtedy firma prawdziwie rozkwitła, a obroty firmy wzrosły 18-krotnie. Na początku lat 90 BMW oddało pierwszeństwo do znaków handlowych Rolls-Royce'a Volkswagenowi, jednocześnie wygrywając prawa do samej nazwy kojarzonej z silnikami do samolotów. Obecnie BMW jest właścicielem zarówno charakterystycznej kratki wlotu powietrza, figurki Spirit of Ecstasy, jak i nazwy Rolls-Royce oraz Bentley. Jest również producentem najlepszych silników diesla na świecie. Nie idąc w ślady VW, BMW rzetelnie podeszło do sprawy emisji spalin i stąd w BMW nie brakuje filtrów DPF (nie FAP, FAP, czyli mokre filtry czastek stałych są w PSA). Filtry cząstek stałych w BMW, w połączeniu z katalizatorami sprawiają, że nowoczesne wysokoprężne silniki diesla w bawarskich autach spełniają normy emisji spalin.

 

Filtr DPF z samochodu marki BMW na stole w pracowni przed regeneracją
Regeneracja filtrów DPF w samochodach marki BMW

 

Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów BMW

Cena i koszt (netto)
Czyszczenie filtra DPF BMW 398
Regeneracja filtra FAP BMW 398
Mycie katalizatora BMW 398
Płukanie katalizatora SCR BMW 398
Naprawa filtra cząstek stałych BMW 398
Płukanie, czyszczenie DPF/FAP i katalizatorów do samochodów ciężarowych BMW 1490
Wycinanie filtra FAP BMW, usuwanie filtra FAP BMW 0 *
Serwisowe wypalanie katalizatora BMW 250
* metoda prawnie zabroniona

Modele samochodu BMW:

W wyszukanej przez Ciebie lokalizacji znajdują się warsztaty, jednak nie zostały jeszcze utworzone ich profile. Aby umówić się na wizytę, zostaw nam swój numer telefonu lub zadzwoń - numer pojawi się w panelu obok.

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer