Poniżej przedstawiamy 3 najczęściej występujące problemy związane z filtrem cząstek stałych:
1. Zapchanie filtra DPF.
2. Uszkodzenie mechaniczne DPF.
3. Problem z filtrem DPF na skutek awarii silnika lub jego osprzętu.
Niezbędna w uniknięciu problemów związanym z DPF jest regularna kontrola jego stanu, prawidłowo przeprowadzane oczyszczanie, a przede wszystkim właściwa eksploatacja auta oraz dbanie o ogólną kondycję pojazdu. Filtr DPF, czyli filtr cząstek stałych redukuje ilość wydobywających się z rury wydechowej spalin w pojazdach wyposażonych w silnik Diesla. Głównym problemem związanym z DPF jest jego zapychanie, wynikające z określonej pojemności zdatnej do przechwytywania cząstek stałych, dlatego nie można zapomnieć także o stałej kontroli pozostałych elementów wpływających na jego prawidłowe funkcjonowanie jak np. wtryskiwaczy.
Regularna kontrola stanu technicznego pozwoli nam uniknąć uszkodzeń i awarii filtra cząstek stałych, a co za tym idzie kosztów, które podczas wymiany na całkowicie nowe części mogą okazać się naprawdę spore. W sytuacji wystąpienia jakiegokolwiek problemu związanego z filtrem DPF najrozsądniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie fachowej pomocy specjalistów.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jakie są najczęstsze objawy zapchanego filtra cząstek stałych?
Do najczęściej występujących objawów, mogących wskazywać na problem z zapchanym filtrem DPF zalicza się:
• zauważalny spadek mocy silnika pojazdu,
• zauważalnie zwiększone zużycie paliwa,
• częsty proces wypalania filtra DPF,
• znacznie podniesiony poziom oleju silnikowego,
• charakterystyczny zapach podczas wypalania, odczuwalny nawet wewnątrz kabiny auta,
• ostrzegawcza kontrolka DPF zapalona na desce rozdzielczej.
Użytkowanie pojazdu z zapchanym filtrem DPF może nieść za sobą poważne i kosztowne konsekwencje, ponieważ doprowadzić może nawet do zatarcia silnika. Zapchany filtr cząstek stałych należy poddać dogłębnemu czyszczeniu, które pomoże przywrócić jego prawidłowe działanie, a w tym celu najlepiej udać się do profesjonalnego serwisu samochodowego.
Jak długo można jeździć z niesprawnym filtrem DPF?
Jazda z niesprawnym filtrem cząstek stałych znajdującym się w pojeździe jest zabroniona, ponieważ pojazd nie spełnia obowiązujących norm emisji spalin. Jazda z uszkodzonym DPF nie tylko prowadzi do zanieczyszczania środowiska, ale może także stwarzać zagrożenie podczas ruchu drogowego. Niesprawny filtr DPF może przyczynić się do uszkodzenia elementów silnika, co skutkować może unieruchomieniem pojazdu. Filtr, który jest wadliwy, nie spełnia swojej funkcji, dlatego powinniśmy udać się do serwisu, gdy tylko zaobserwowaliśmy jakieś niepokojące objawy związane z podzespołem. Nie można zapominać o tym, że DPF wymaga bieżącego oczyszczania z gromadzącej się sadzy i należy przeprowadzić jego dokładną regenerację w profesjonalnym serwisie, aby przywrócić jego właściwe parametry. Dzięki temu filtr DPF popracuje w Twoim pojeździe jeszcze długo.
Jak wydłużyć żywotność filtra DPF?
Przede wszystkim należy pamiętać o regularnym pokonywaniu dłuższych tras, podczas których zapewniamy odpowiednie warunki do procesu oczyszczania DPF. Istotną sprawą jest również prawidłowa eksploatacja auta oraz utrzymywanie go w odpowiednim stanie technicznym. Należy pamiętać o tym, że układ wydechowy w samochodzie jest tak skonstruowany, że większość jego elementów jest ze sobą powiązana. Warto również raz na jakiś czas poddawać filtr DPF profesjonalnej regeneracji, która usunie dokładnie zalegające zanieczyszczenia, jak popiół. Z pewnością w wydłużeniu żywotności DPF pomogą także regularnie praktykowane czynności jak np.
• dbanie o prawidłową kondycję silnika oraz układu zasilania paliwa,
• tankowanie paliwo dobrej jakości na sprawdzonych stacjach
• dbanie o stan turbosprężarki,
• używanie specjalnych olejów silnikowych przystosowanych do aut wyposażonych w filtr cząstek stałych.
Komentarze