Poniżej wypiszemy 5 kluczowych zasad, które pomogą Ci w utrzymaniu filtra cząstek stałych w bardzo dobrej kondycji na długie lata:
1. Regularnie pokonuj dłuższe trasy, aby DPF miał warunki do wypalenia.
2. Tankuj wysokiej jakości paliwo – wystrzegaj się podejrzanych stacji.
3. Wypalaj filtr cząstek stałych w trasie lub na postoju.
4. Uzupełniaj oleje silnikowe oraz dodatki do paliwa tylko z dobrym składem.
5. Nie zapominaj o uzupełnianiu płynu katalitycznego, który jest niezbędny do prawidłowego działania filtra FAP.
Co więcej, musisz także raz na jakiś czas umówić się na mechaniczną regenerację filtra cząstek stałych do serwisu. Sposobów czyszczenia DPF jest kilka, natomiast najbardziej polecaną jest mycie hydrodynamiczne filtra DPF. Dzięki stosowaniu się do zaleceń producenta będziesz mógł cieszyć się bezawaryjnością swojego samochodu i zmniejszyć emisję szkodliwych spalin do atmosfery.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Znaki ostrzegawcze - jak rozpoznać potrzebę regeneracji DPF?
Istnieje kilka symptomów ostrzegawczych, które mogą wskazywać na konieczność regeneracji DPF. Najczęściej występują:
• świecąca kontrolka DPF - to najczęstszy znak, który sygnalizuje problem z filtrem cząstek stałych,
• spaliny o barwie czarnej - to kolejny charakterystyczny objaw zapchanego DPF,
• obniżona moc silnika - zapchany filtr DPF może utrudniać przepływ spalin, przez co spada wydajność jednostki napędowej,
• pojawiający się zapach spalenizny - w niektórych przypadkach zatkany filtr DPF może powodować nieprzyjemny zapach w kabinie samochodu,
• problemy z rozruchem jednostki napędowej - w skrajnych przypadkach zanieczyszczony DPF może uniemożliwić uruchomienie silnika.
Jeśli dostrzeżesz którykolwiek z tych objawów, musisz jak najszybciej udać się do serwisu. Filtr cząstek stałych jest częścią układu wydechowego samochodów z wysokoprężną jednostką napędową, a jego zadaniem jest zredukowanie emisji toksycznych dla środowiska spalin. W wyniku długiej eksploatacji pojazdu DPF może się zapchać i należy go jak najszybciej oczyścić.
Regeneracja DPF - jak odzyskać pełną wydajność filtra?
Aby filtr cząstek stałych DPF był przez długi czas wydajny, należy go wypalać. Istnieją 2 typy samoregeneracji filtra cząstek stałych:
1. Wypalanie sadzy podczas jazdy.
Regeneracja pasywna (wypalanie DPF w trasie) jest najczęstszym i najchętniej wybieranym sposobem oczyszczania filtra DPF. Dopalanie sadzy odbywa się podczas przemierzania dłuższych dystansów, przy bardzo wysokiej temperaturze spalin.
2. Wypalanie filtra DPF na postoju.
Jeśli zaś chodzi o regenerację aktywną (wypalanie na postoju), jest to metoda wymuszona i niesprzyjająca jednostce napędowej. Sterownik silnika podaje nową porcję paliwa, dzięki której wzrasta temperatura spalin niezbędnej do dopalenia sadzy.
Zabrania się wyłączania silnika podczas wypalania DPF, ponieważ podzespół się nie oczyści, a sterownik jednostki napędowej będzie wysyłał sygnały o ponownym rozpoczęciu samoregeneracji DPF.
Należy też pamiętać, że samo wypalanie filtra cząstek stałych nie jest wystarczające, ponieważ wskutek dopalania sadzy powstaje popiół. W celu usunięcia popiołu z DPF trzeba umówić się na czyszczenie hydrodynamiczne do zaufanego serwisu, który dysponuje odpowiednim sprzętem oraz doświadczeniem.
Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?
W przypadku regeneracji filtra DPF w serwisie podzespół powinien zachować swoje parametry przez około 250 tysięcy kilometrów. Jednak żywotność filtra cząstek stałych po regeneracji w dużej mierze zależy od stylu eksploatacji samochodu.
Komentarze