Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Za każdym razem, kiedy poruszany jest temat filtra cząstek stałych, niczym bumerang wraca kwestia przydatności i skuteczności dodatków do paliwa, jak choćby dodatek do paliwa Liqui Moly czy K2. Zależnie od posiadanego modelu samochodu (DPF/FAP są dedykowane pod konkretny model), dodatki do paliwa są nie tylko wskazane, ale również niezbędne. W jakim wypadku stosować a w jakim raczej nie ma sensu wlewać czegokolwiek do baku? Zapraszam do lektury artykułu, w którym wyjaśnimy wszystkie niuanse dodatków do paliwa samochodów z DPF.
Mokry czy suchy?
Podstawowym pytaniem, które musimy zadać sobie, kiedy dobieramy dodatek do paliwa DPF, jest czy filtr, który posiadamy jest "mokry", czy "suchy" czyli, czy w założeniu konstrukcyjnym, producent przewidział konieczność stosowania wzbogacenia do paliwa. Jeśli tak, to mamy filtr mokry zwany popularnie FAP. Akronim pochodzi od francuskiej nazwy filtra cząstek stałych, nic zresztą dziwnego, ponieważ jest dziełem inżynierów z koncernu PSA, zrzeszającego takie marki jak Peugeot czy Citroen, czyli rodem z Francji. Filtr mokry wykorzystuje dodatek do paliwa zwany Eolys. Zawiera on roztwór tlenku ceru, lantanowca, który pozwala na obniżenie temperatury dopalania sadzy nawet o 200 stopni, dzięki czemu znacznie ułatwione jest pasywne czyszczenie filtra. Warto tu wspomnieć, że jego obecność jest obowiązkowa, a niedobory płynu sygnalizuje nam kontrolka na desce. W suchym filtrze zwanym DPF, nie stosuje się fabrycznych dodatków do paliwa.
Dodawanie dodatków dodatkowych
Czytanie instrukcji popłaca, no może czytanie ze zrozumieniem i wybiórcze stosowanie się do co logiczniejszych zasad, popłaca. Większość instrukcji kategorycznie zabrania stosowania jakichkolwiek dodatków do paliwa, które miałyby poprawić jego jakość. Ciężko powiedzieć, że jest to działanie na szkodę klienta, ponieważ w zasadzie brak działania nie jest działaniem, jednak, co potwierdzone jest wieloletnim doświadczeniem kierowców na całym świecie, większość środków dodawanych jako wzbogacanie paliwa świetnie spełnia swoje zadanie i przynosi wymierne efekty. Najważniejszy jest jednak umiar i odpowiednie dobranie chemii.
Pamiętajmy, że nie ma panaceum i na pewne bolączki nie pomoże, niestety, żaden dodatek do paliwa, ale o tym zaraz. Przeanalizujmy, na czym zależy nam podczas eksploatacji diesla wyposażonego w filtr DPF:
1. Zmniejszenie ilości produkowanej sadzy. To podstawowy aspekt, im mniej sadzy tym większa żywotność DPF-u. Sadza powstaje w wyniku niecałkowitego spalania węgla, dlatego dodatek powinien zwiększać skuteczność spalania mieszanki paliwowej w zmniejszonej ilości tlenu.
2. Ochrona układu zasilania i zapobieganie korozji. Powinien wpływać na osadzanie się zanieczyszczeń, zmniejszać lepkość a poprawiać funkcje smarne.
3. Ułatwiać usuwanie powstałych już zanieczyszczeń. Bądźmy realistami – szklanka magicznego płynu jak Liqui Moly 2650 dodatek do ochrony filtra DPF w baku nie pozwoli na pozbycie się zgromadzonych przez lata złogów sadzy z olejowym nagarem, jednak środek taki powinien osłabiać wiązania powstające między cząsteczkami stałymi i zanieczyszczeniami. Dzięki temu podczas czyszczenia czy regeneracji dużo łatwiej jest się pozbyć zanieczyszczeń, co potwierdza doświadczenie i opinie rzetelnych zakładów zajmujących się regeneracją.
Bez dodatków proszę
Nie można jednak odmówić racji stwierdzeniu, że są sytuacje, kiedy stosowanie takich dodatków nie przyniesie najmniejszego efektu. Dobrym przykładem jest, kiedy DPF zapcha nam nie sadza, a popiół pochodzący z utleniania się zanieczyszczeń w DPF-ie. W takim wypadku nawet litry żadnego płynu nam nie pomogą w usunięciu tych zanieczyszczeń. Konieczne będzie zdemontowanie filtra DPF i skorzystanie z usług firmy zajmującej się regeneracją. Dzięki ogromnemu ciśnieniu woda może przekroczyć temperaturę 100 stopni, a w połączeniu ze środkami chemicznymi dedykowanymi do czyszczenia DPF skuteczność procesu regeneracji sięga nawet 99%.
Komentarze