Ciągniki rolnicze i traktory Claas | Regeneracja DPF, SCR i katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Jakiego rodzaju usługami serwisowymi powinny zostać objęte ciągniki rolnicze i traktory Claas? Regeneracja DPF, SCR i katalizatorów powinny stanowić dla użytkowników wymienionych maszyn czynności obowiązkowe, gdyż obecnie, w obliczu coraz bardziej zaostrzanych norm emisji spalin, ekologiczne działanie ciągnika to podstawa.

Założenie to jest egzekwowane podczas licznych kontroli, jakim podlegają maszyny rolnicze. Poprawność działania poszczególnych układów oczyszczania spalin weryfikowana jest nie tylko podczas przeglądów technicznych, ale także w momencie przeprowadzania specjalnie powoływanych do tego kontroli. Niektórzy rolnicy decydują się na nowe Diesle bez AdBlue i DPF, jednakże w środowisku ciągników i traktorów dominują maszyny wyposażone w te moduły.

Jeżeli chcesz wiedzieć, gdzie można zregenerować DPF lub katalizator z ciągnika rolniczego bądź traktora Claas, a także poznać przebieg takiej procedury czyszczenia, zapraszamy Cię do przeczytania niniejszego artykułu. Obalamy w nim mit mówiący, że jedynie wyłączenie AdBlue lub usunięcie DPF w maszynie rolniczej jest skuteczną metodą na pozbycie się problemów z pojazdem.

Filtr dpf

1. Filtrowanie sadzy i selektywna redukcja katalityczna w ciągnikach rolniczych i traktorach Claas

Dostępne obecnie na rynku modele traktorów i ciągników rolniczych niemieckiego producenta Claas są fabrycznie wyposażone w zróżnicowane moduły oczyszczania spalin, co wiąże się z tym, że spełniają różne normy Tier/Stage. Jeżeli masz wątpliwości dotyczące tego, w jakim modelu występuje określony system odpowiedzialny za oczyszczanie spalin, przygotowaliśmy krótkie zestawienie poszczególnych modeli traktorów i ciągników Claas z wyszczególnieniem elementów odpowiadających za ograniczanie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Systemy oczyszczania spalin w traktorach i ciągnikach rolniczych

2. Wybrane modele traktorów i ciągników rolniczych Claas – DPF, EGR czy SCR?

Produkowane przez niemieckie przedsiębiorstwo maszyny rolnicze spełniają normy czystości spalin, a na rynku dostępne są ich zróżnicowane modele, dzięki czemu można maksymalnie dopasować je do określonych potrzeb oraz zakresu wykonywanych prac. Dokładne informacje oraz parametry techniczne modeli można znaleźć na stronie internetowej Claas, my natomiast chcemy skoncentrować się jedynie na instalowanych w nich systemach, dzięki którym spaliny wydostające się do atmosfery zawierają ograniczone zawartości sadzy, cząsteczek tlenku azotu oraz innych szkodliwych substancji. Jesteś ciekaw, czy do spełniania określonej funkcji wystarczy przykładowo sam układ SCR AdBlue, a DPF może pójść w odstawkę? Takie manewry także się zdarzają i nie dotyczą tylko Claas, ale także innych producentów traktorów, ciągników oraz pozostałych maszyn rolniczych.

  • CLAAS XERION 5000/45000/4200 – wymienione modele są dostosowane do spełniania normy Stage V, a w swoim wyposażeniu posiadają układ SCR AdBlue, katalizator DOC oraz filtr cząstek stałych DPF;

  • CLAAS AXION 960/950/940/930/920 – te modele z logo Claas spełniają normę Stage IV, a za oczyszczanie spalin odpowiada w nich układ SCR AdBlue oraz katalizator DOC;

  • CLAAS AXION 870-800 – dla tych modeli spełniających normę Stage V producent określił występowanie katalizatora utleniającego DOC oraz katalizatora SCRoF (SCR on Filter);

  • CLAAS ARION 660/650/630/610/550/530/510 – liczne wersje Ariona spełniają także normę Stage V, a pomaga im w tym obecność trzech modułów do oczyszczania spalin: katalizator DOC, układ SCR oraz filtr cząstek stałych DPF;

  • CLAAS ARION 460/450/440/430/420/410 – te pojazdy spełniają normę Stage IV, a dzieje się tak za sprawą współpracy filtra DPF z układem SCR AdBlue;

  • CLAAS ELIOS 240-210 – w wymienionych wersjach Elios spotkamy EGR, a także połączenie katalizatora DOC z filtrem cząstek stałych DPF;

  • CLAAS ATOS 350-220, w którym zawór EGR współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF;

  • CLAAS NEXOS 250/240/230/220/210 – modele z tej gamy spełniają normę Stage IIIB, a zastosowane w nich systemy oczyszczania spalin to zawór EGR oraz filtr cząstek stałych DPF.

Popularność zastosowania różnorodnych systemów oczyszczania spalin w ciągnikach rolniczych i traktorach Claas sprawia, że zapotrzebowanie na usługi takie, jak czyszczenie DPF bądź regenerację katalizatorów wzrasta. Kiedy należy rozważyć tę opcję, aby nie dopuścić do doszczętnego zniszczenia katalizatora lub filtra cząstek stałych oraz współpracujących z nimi podzespołów?

3. Kiedy trzeba zregenerować katalizator lub filtr cząstek stałych w ciągnikach rolniczych Claas?

Stosowane przez niemieckiego producenta technologie oczyszczania spalin znakomicie spełniają swoje zadanie, jednakże katalizatory oraz filtry DPF wraz z upływem godzin pracy stają się zazwyczaj coraz poważniej zablokowane nagromadzonymi zanieczyszczeniami. Podczas gdy we wnętrzu filtrów cząstek stałych przeważają duże zawartości sadzy i popiołu, w katalizatorach SCR dominującą przyczyną zablokowania przepływu często staje się krystalizacja AdBlue, która zachodzi, gdy płyn w zbiorniku wystawiony jest na działanie niskich temperatur. Duża zawartość drobnych kryształków roztworu mocznika, czyli AdBlue, jest w stanie skutecznie zanieczyścić cały system SCR i wówczas oprócz regeneracji katalizatora niezbędne okazuje się całościowe czyszczenie układu AdBlue.

O tym, że katalizator DOC, SCR czy DPF wymagają regeneracji, będą świadczyły także komunikaty generowane przez traktor bądź ciągnik rolniczy Claas, a także występujące i stopniowo nasilające się objawy zapchanego podzespołu. Jakie w codziennym użytkowaniu możemy zidentyfikować związane z DPF lub SCR problemy? Nieprawidłowe działanie tych podzespołów jest sygnalizowane kontrolkami, a bardzo często także komunikatem-żądaniem przeprowadzenia procesu wypalania sadzy. Jeśli informacja ta pojawia się na panelu traktora bądź ciągnika rolniczego Claas zbyt często lub już w ogóle nie gaśnie, oznacza to, że maszyna ma problem z dopalaniem, a jego przyczyną może być niepoprawne działanie czujników bądź zbyt wysoki poziom zapchania filtra sadzą i popiołem.

Do konieczności przeprowadzenia regeneracji filtra cząstek stałych DPF lub katalizatora w znacznym stopniu przyczynia się także ignorowanie wezwania do przeprowadzenia aktywnej lub pasywnej regeneracji. W wielu modelach zlekceważenie tego obowiązku po raz czwarty skutkuje przejściem pojazdu w tryb pracy awaryjnej, co wiąże się z ograniczeniem mocy jednostki napędowej do 50%. Gdy dojdzie do tej sytuacji, bezskuteczne okaże się poszukiwanie informacji w zakresie tego, jak wymusić wypalanie DPF, ponieważ jedynym wyjściem jest tylko regeneracja filtra cząstek stałych w serwisie.

Filtr DPF do ciężarówek i ciągników rolniczych

Dlaczego usuwanie DPF i wycinanie katalizatora Claas się nie opłaca?

Jakiś czas temu, gdy świadomość kierowców pojazdów oraz operatorów maszyn rolniczych w zakresie spełniania norm czystości spalin nie była zbyt wysoka, proceder usuwania, wycinania i przeprogramowywania poszczególnych elementów układu wydechowego kwitł w najlepsze. Z biegiem czasu uległo to zmianie, ponieważ działania takie jak programowe wyłączanie AdBlue lub wycinanie DPF czy katalizatora Claas, a także we wszelkich innych maszynach rolniczych, zaczęło wiązać się z coraz poważniejszymi konsekwencjami. Obok trudności z uzyskaniem pozytywnego wyniku przeglądu technicznego, rolnicy mogli utracić dotacje, jeżeli dofinansowanie z Unii Europejskiej obejmowało także ich traktory czy ciągniki rolnicze.

Warto także wiedzieć, że usunięcie z pojazdu lub tylko ze sterownika filtra DPF bądź katalizatora to tylko pozorne zażegnanie problemów. Jakikolwiek błąd i każda pomyłka podczas przeprowadzania operacji tego typu mogą skutkować awariami innych podzespołów, co oznacza wzrost kosztów napraw, nie stanowi zatem żadnej oszczędności.

Użytkownicy ciągników rolniczych oraz traktorów Claas nie są jednak skazani na nieustanne problemy z systemami oczyszczania spalin w ich maszynach. Na przedłużenie żywotności filtrów DPF i katalizatorów wpłynie odpowiedni styl użytkowania pojazdu, a także reagowanie za każdym razem, gdy pojawi się komunikat, że procedura wypalania DPF musi zostać zrealizowana. Wówczas zużycie eksploatacyjne SCR AdBlue bądź DPF będzie postępowało znacznie wolniej, a gdy już nastąpi – należy skierować filtr do regeneracji. Czyszczenie DPF Claas Xerion czy też katalizatora Claas Arion, a także podzespołów z innych dostępnych na rynku modeli Claas za pomocą metody hydrodynamicznej przywraca im fabryczne parametry, a dla Klienta serwisu nie stanowi poważnego wydatku.

Filtr DPF w samochodach ciężarowych i ciągnikach rolniczych

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby zachować jak najdłuższą skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów SCR w ciągnikach rolniczych i traktorach Claas, należy regularnie usuwać zanieczyszczenia takie jak sadza, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas pracy. Regeneracja ta może być przeprowadzona poprzez różne metody, takie jak: termiczną, chemiczną lub mechaniczną. Dzięki temu urządzenie pozostanie skuteczne, i uniknie się jego zatkania.
Karol
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Świetny artykuł, sporo informacji o regeneracji dpf-a i katalizatora w ciągnikach. Pozdrawiam.
Stach
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój traktor Claas, a dokładniej jego filtr DPF został ostatnio poddany regeneracji. Tak, jak wcześniej nie byłem przekonany do tej usługi, tak teraz będę korzystał tylko i wyłącznie z niej. Polecam!
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jednym słowem nawet w ciągnikach rolniczych trzeba regenerować filtry cząstek stałych i katalizatory SCR :D Ogólnie bardzo fany artykuł :)
Mirek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Teraz wiem znacznie więcej o filtrach DPF i katalizatorach. Bardzo fajne i ciekawe informacje, których mało jest w zasobach Internetu.
Trialar
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Artykuł na 5!

Popularne wpisy