Skuteczność procesu regeneracji filtra zależy od kilku czynników, w tym:
1. Temperatura spalin - minimalna temperatura potrzebna do skutecznego wypalania sadzy wynosi około 600°C. W przypadku filtrów DPF regeneracja pasywna odbywa się w wyniku naturalnego wzrostu temperatury spalin podczas jazdy z umiarkowanym obciążeniem silnika. Jeśli pojazd jest często użytkowany w ruchu miejskim, gdzie temperatura spalin nie osiąga wystarczająco wysokich wartości, może dojść do zatkania filtra.
2. Jakość paliwa - filtry DPF są bardzo wrażliwe na jakość paliwa. Paliwo gorszej jakości może zawierać zanieczyszczenia, które mogą doprowadzić do zapchania filtra.
3. Styl jazdy - jazda z umiarkowanym obciążeniem silnika, na długich trasach, sprzyja procesowi regeneracji filtra. Miejska jazda, z częstymi rozruchami i zatrzymaniami, może utrudniać lub uniemożliwiać skuteczną samoregenerację DPF.
4. Stan techniczny pojazdu - filtr DPF jest częścią układu oczyszczania spalin. Jeśli w układzie występuje usterka, może to utrudniać lub uniemożliwiać prawidłowe działanie filtra oraz jego samooczyszczanie. Ważne jest więc, aby regularnie serwisować pojazd i kontrolować stan układu oczyszczania spalin.
Nietrudno więc zauważyć, że wiele czynników wpływa na skuteczność przeprowadzenia regeneracji filtra cząstek stałych. Na pewno istotna jest prawidłowa eksploatacja samochodu, a także regularne czyszczenie DPF w celu przywrócenia jego utraconych właściwości.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jaka jest najlepsza metoda czyszczenia DPF?
Najlepszą metodą czyszczenia DPF jest czyszczenie hydrodynamiczne. Metoda ta polega na wykorzystaniu specjalistycznej maszyny, która wytwarza strumień wody i kieruje go wprost do wnętrza filtra. Stosuje się specjalistyczne środki czyszczące, które zwiększają efektywność czyszczenia. Czyszczenie hydrodynamiczne jest skuteczne w usuwaniu wszystkich rodzajów zanieczyszczeń, w tym sadzy, popiołu, nagaru i resztek oleju. Jest to metoda skuteczna oraz bezpieczna, ponieważ nie powoduje uszkodzenia podzespołu ani jego elementów.
Jak czyścić DPF podczas jazdy?
Jeśli jesteś właścicielem pojazdu z filtrem cząstek stałych (DPF), wiesz, jak ważne jest dbanie o jego prawidłowe działanie. Czysty i sprawny DPF to klucz do utrzymania optymalnej wydajności silnika i redukcji emisji zanieczyszczeń. Co jest wymagane?
1. Jazda na dłuższych trasach - regularna jazda na dłuższych trasach pozwala na podniesienie temperatury spalin, co pomaga w samoczyszczeniu filtra DPF. Unikaj krótkich przejazdów, gdy silnik nie ma czasu na osiągnięcie odpowiedniej temperatury.
2. Unikaj niskich obrotów - staraj się utrzymać silnik w zakresie obrotów, który zapewnia efektywne spalanie paliwa. Niskie obroty mogą prowadzić do gromadzenia się sadzy w filtrze DPF i utrudniać jego czyszczenie.
3. Wybierz odpowiednie paliwo - korzystaj z wysokiej jakości paliwa o niskiej zawartości siarki, które jest mniej szkodliwe dla filtra DPF.
4. Systematyczne przeglądy i konserwacja - pamiętaj o regularnych przeglądach pojazdu, podczas których sprawdzany jest stan filtra DPF. Jeśli zauważysz problemy z filtrem, skonsultuj się z mechanikiem, który może zalecić odpowiednie działania naprawcze.
Ważne jest również korzystanie z profesjonalnych usług regeneracji DPF, które mogą dokładnie oczyścić podzespół i przywrócić jego pełną wydajność.
Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?
Filtr cząstek stałych po dobrze przeprowadzonej regeneracji może wytrzymać nawet 250 tysięcy kilometrów przebiegu. Warto jednak wiedzieć, że raz wykonana regeneracja nie sprawi, że podzespół będzie w doskonałej kondycji przez następne lata. Niestety właściciel pojazdu musi stosować się do innych zaleceń, aby nie wydać kroci na naprawy.
Komentarze