Co wykaże diagnostyka filtra DPF - objawy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

Zastanawiasz się, kiedy powinna zostać przeprowadzona diagnostyka filtra DPF? Objawy, które wymienimy w kolejnych akapitach niniejszego artykułu, w przypadku filtrów cząstek stałych potrafią okazać się naprawdę charakterystyczne, dlatego też po wnikliwej lekturze z pewnością będziesz wiedział, co zwiastuje problemy z tym elementem odpowiedzialnym za oczyszczanie spalin. Jeśli masz Diesla lub auto z silnikiem benzynowym wyposażone w filtr cząsteczek stałych, informacje na temat tego, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany lub tego, po czym poznać, że DPF jest zapchany, prędzej czy później okażą się dla Ciebie niezbędne. Specyfika działania filtrów DPF/FAP w samochodach poruszających się obecnie po drogach na całym świecie sprowadza się do tego, że prędzej czy później ulegają one zapchaniu, co oznacza, że zostaje zaburzona ich drożność. Sprawdź, jak wykonać skuteczne dla elementu, jakim jest filtr cząstek stałych, czyszczenie metodą hydrodynamiczną, aby odzyskać jego fabryczne parametry.

Diagnostyka filtra DPF

Sprawdzamy, czy trzeba wykonać czyszczenie filtra DPF

Dostępne i stosowane przez mechaników samochodowych metody sprawdzania filtrów cząstek stałych DPF/FAP nie zawsze wiążą się z koniecznością demontażu owego filtra, jednakże zazwyczaj dopiero po wyjęciu go z układu wydechowego diagnosta może uzyskać całościowy obraz sytuacji. Jeśli chcemy wstępnie sprawdzić, czy z DPF/FAP wszystko w porządku, diagnostyka filtra DPF VCDS lub za pomocą innego interfejsu diagnostycznego w zupełności wystarczy. Chcąc dokładnie, rzetelnie i wręcz namacalnie sprawdzić i przeanalizować przepustowość filtra DPF, warto pokusić się jednak o demontaż filtra cząstek stałych w serwisie zajmującym się diagnostyką DPF/FAP. W wyspecjalizowanej pracowni Twój filtr cząstek stałych może zostać prześwietlony promieniami RTG i zbadany kamerką wpuszczaną do jego wnętrza, co pozwoli nie tylko sprawdzić poziom zapchania, ale także rodzaj substancji, które blokują przepływ w kanalikach filtracyjnych. Tego typu diagnostyka tu punkt wyjściowy do tego, jak usunąć popiół z DPF, ponieważ to właśnie niedopalone resztki sadzy często stanowią najpoważniejszy i wymagający ingerencji mechanika problem. Oprócz tego pod określeniem zapchany filtr cząstek stałych może kryć się duża zawartość sadzy w jego wnętrzu. Być może nasi Czytelnicy zapoznali się już z informacjami o tym, że zawartość sadzy w DPF jest sukcesywnie zmniejszana dzięki wypalaniu DPF, jednakże mocno wyeksploatowany filtr cząstek stałych niestety nie będzie w stanie uporać się z aktywną lub pasywną regeneracją. Przeprowadzana w serwisie diagnostyka to jedno, natomiast drugą równie istotną kwestią jest uważne obserwowanie tego, w jaki sposób działa Twój samochód. Jeśli akurat pracuje w nim zapchany filtr cząstek stałych, objawy będzie dosłownie widać, słychać i czuć. Widoczną oznaką pogłębiających się problemów z przepustowością DPF/FAP jest zadymienie, które może przyjąć postać zabarwionego na ciemno dymu wydostającego się w dużych ilościach z rury wydechowej. W określonych przypadkach kierowcy sygnalizują, że słyszą różnicę w dźwiękach towarzyszących pracy pojazdu zarówno pod obciążeniem, jak i na biegu jałowym, silnik, dławiąc się spalinami, pracuje po prostu głośniej. To, co obok gryzącego i duszącego zapachu spalin użytkownicy pojazdu z zapchanym DPF mogą odczuć swoimi zmysłami, to znaczne osłabienie mocy jednostki napędowej oraz pogorszenie jej osiągów. Wystąpienie tych objawów zazwyczaj wskazuje na konieczność regeneracji DPF/FAP poprzedzonej diagnostyką filtra.

Wykonywanie czyszczenia DPF

Lepiej tego unikać – jazda na zapchanym DPF

Nietrudno sobie wyobrazić, że użytkowanie samochodu z zapchanym filtrem cząstek stałych DPF/FAP oznacza jazdę autem, z którego spaliny nie mają dostatecznego ujścia. Mając zapchany filtr cząstek stałych, narażamy nie tylko sprawność pozostałych układów w pojeździe, ale także własne bezpieczeństwo. Nieoczekiwana awaria samochodu podczas jazdy lub brak możliwości uruchomienia jednostki napędowej to zawsze dla kierowcy spory kłopot, dlatego nie warto bagatelizować kontrolki DPF/FAP lub check engine, ponieważ ich aktywacja to zwiastun usterki lub zaistnienia uszkodzeń mechanicznych. Skoro już wiesz, jakie objawy stanowią o zatkanym lub uszkodzonym filtrze cząstek stałych, nie wahaj się wykorzystywać tych informacji w praktyce, dążąc do usunięcia zarówno samej usterki, jak i jej przyczyn. Zanieczyszczony, zapchany sadzą i popiołem filtr cząstek stałych DPF/FAP zdemontuj i oddaj w ręce specjalistów, którzy dysponują narzędziami do zdiagnozowania stanu filtra, a także odpowiednią aparaturą do skutecznego wyczyszczenia jego wnętrza oraz odzyskania fabrycznych przepływów porównywalnych w niemalże 99% do skuteczności działania fabrycznie nowego filtra cząstek stałych.

Zapchany filtr DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Piotr
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Diagnostyka filtra cząstek stałych (DPF) pozwala na określenie stanu filtra oraz jego działania. W trakcie diagnostyki specjalista będzie mógł wykryć szereg objawów, które wskazują na problemy z DPF. Niektóre z objawów, które mogą wykazać diagnostyka filtra DPF to: Zwiększone zużycie paliwa: Jeśli filtr jest zanieczyszczony, silnik będzie musiał pracować ciężej, co prowadzi do zwiększonego zużycia paliwa. Spadek mocy silnika: Zanieczyszczony filtr może również prowadzić do spadku mocy silnika, ponieważ silnik musi pracować ciężej, aby przepchnąć spaliny przez filtr. Check Engine: W przypadku problemów z filtrem, komputer pojazdu może wyświetlić komunikat Check Engine. Zwiększone emisje spalin: Jeśli filtr jest zanieczyszczony, emisje spalin będą zwiększone. Częste komunikaty o konieczności regeneracji filtra: Jeśli filtr jest zanieczyszczony, komputer pojazdu może często wyświetlać komunikat o konieczności regeneracji filtra. W przypadku wykrycia jakichkolwiek objawów problemów z DPF należy skontaktować się z autoryzowanym dealerem lub serwisem, którzy pomogą rozwiązać problem i zapewnić prawidłowe działanie systemu.
KIkut
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim odczuciu diagnostyka filtra DPF jest bardzo ważna. Lepiej to robić wcześniej niż później mieć problem nie do zniesienia.
AMADEO
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany DPF- czy mozna jezdzic? Czy to pytanie powinno miec miejsce? Raczej nie.. przeciez kiedy masz zapchany filtr to pojazd w kazdym momencie moze zatrzymac sie na ulicy i zagrozisz sobie i innym uczestnikom ruchu ulicznego... Masz zapchany DPF - nie jedz.. no chyba, ze chcesz go wypalic.. w innym przypadku jedz prosto do serwisu...
Radek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak sprawdzić poziom zapchania DPF? Udać się do mechanika na diagnostykę,...

Popularne wpisy

1 października 2021

Kiedy mycie DPF jest wymagane?

Kiedy filtr cząstek stałych powinien być podawany myciu? Otóż w momencie, gdy jest on maksymalnie zapchany zalegającymi złogami popiołu oraz sadzy. O ile sadza nie jest tak szkodliwa dla wkładu DPF, o tyle popiół już tak, ponieważ nie jest on palny. ...

12 listopada 2021

Co odpowiada za wypalanie DPF?

Za wypalanie DPF odpowiada zbyt duża różnica ciśnień czujników, które znajdują się przed i za filtrem cząstek stałych, a jest to spowodowane dużym nagromadzeniem się osadów, dlatego w takiej sytuacji wyświetli Ci się kontrolka filtra DPF na desce rozdzielczej. ...