Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zastanawiasz się, kiedy powinna zostać przeprowadzona diagnostyka filtra DPF? Objawy, które wymienimy w kolejnych akapitach niniejszego artykułu, w przypadku filtrów cząstek stałych potrafią okazać się naprawdę charakterystyczne, dlatego też po wnikliwej lekturze z pewnością będziesz wiedział, co zwiastuje problemy z tym elementem odpowiedzialnym za oczyszczanie spalin. Jeśli masz Diesla lub auto z silnikiem benzynowym wyposażone w filtr cząsteczek stałych, informacje na temat tego, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany lub tego, po czym poznać, że DPF jest zapchany, prędzej czy później okażą się dla Ciebie niezbędne. Specyfika działania filtrów DPF/FAP w samochodach poruszających się obecnie po drogach na całym świecie sprowadza się do tego, że prędzej czy później ulegają one zapchaniu, co oznacza, że zostaje zaburzona ich drożność. Sprawdź, jak wykonać skuteczne dla elementu, jakim jest filtr cząstek stałych, czyszczenie metodą hydrodynamiczną, aby odzyskać jego fabryczne parametry.
Sprawdzamy, czy trzeba wykonać czyszczenie filtra DPF
Dostępne i stosowane przez mechaników samochodowych metody sprawdzania filtrów cząstek stałych DPF/FAP nie zawsze wiążą się z koniecznością demontażu owego filtra, jednakże zazwyczaj dopiero po wyjęciu go z układu wydechowego diagnosta może uzyskać całościowy obraz sytuacji. Jeśli chcemy wstępnie sprawdzić, czy z DPF/FAP wszystko w porządku, diagnostyka filtra DPF VCDS lub za pomocą innego interfejsu diagnostycznego w zupełności wystarczy. Chcąc dokładnie, rzetelnie i wręcz namacalnie sprawdzić i przeanalizować przepustowość filtra DPF, warto pokusić się jednak o demontaż filtra cząstek stałych w serwisie zajmującym się diagnostyką DPF/FAP. W wyspecjalizowanej pracowni Twój filtr cząstek stałych może zostać prześwietlony promieniami RTG i zbadany kamerką wpuszczaną do jego wnętrza, co pozwoli nie tylko sprawdzić poziom zapchania, ale także rodzaj substancji, które blokują przepływ w kanalikach filtracyjnych. Tego typu diagnostyka tu punkt wyjściowy do tego, jak usunąć popiół z DPF, ponieważ to właśnie niedopalone resztki sadzy często stanowią najpoważniejszy i wymagający ingerencji mechanika problem. Oprócz tego pod określeniem zapchany filtr cząstek stałych może kryć się duża zawartość sadzy w jego wnętrzu. Być może nasi Czytelnicy zapoznali się już z informacjami o tym, że zawartość sadzy w DPF jest sukcesywnie zmniejszana dzięki wypalaniu DPF, jednakże mocno wyeksploatowany filtr cząstek stałych niestety nie będzie w stanie uporać się z aktywną lub pasywną regeneracją. Przeprowadzana w serwisie diagnostyka to jedno, natomiast drugą równie istotną kwestią jest uważne obserwowanie tego, w jaki sposób działa Twój samochód. Jeśli akurat pracuje w nim zapchany filtr cząstek stałych, objawy będzie dosłownie widać, słychać i czuć. Widoczną oznaką pogłębiających się problemów z przepustowością DPF/FAP jest zadymienie, które może przyjąć postać zabarwionego na ciemno dymu wydostającego się w dużych ilościach z rury wydechowej. W określonych przypadkach kierowcy sygnalizują, że słyszą różnicę w dźwiękach towarzyszących pracy pojazdu zarówno pod obciążeniem, jak i na biegu jałowym, silnik, dławiąc się spalinami, pracuje po prostu głośniej. To, co obok gryzącego i duszącego zapachu spalin użytkownicy pojazdu z zapchanym DPF mogą odczuć swoimi zmysłami, to znaczne osłabienie mocy jednostki napędowej oraz pogorszenie jej osiągów. Wystąpienie tych objawów zazwyczaj wskazuje na konieczność regeneracji DPF/FAP poprzedzonej diagnostyką filtra.
Lepiej tego unikać – jazda na zapchanym DPF
Nietrudno sobie wyobrazić, że użytkowanie samochodu z zapchanym filtrem cząstek stałych DPF/FAP oznacza jazdę autem, z którego spaliny nie mają dostatecznego ujścia. Mając zapchany filtr cząstek stałych, narażamy nie tylko sprawność pozostałych układów w pojeździe, ale także własne bezpieczeństwo. Nieoczekiwana awaria samochodu podczas jazdy lub brak możliwości uruchomienia jednostki napędowej to zawsze dla kierowcy spory kłopot, dlatego nie warto bagatelizować kontrolki DPF/FAP lub check engine, ponieważ ich aktywacja to zwiastun usterki lub zaistnienia uszkodzeń mechanicznych. Skoro już wiesz, jakie objawy stanowią o zatkanym lub uszkodzonym filtrze cząstek stałych, nie wahaj się wykorzystywać tych informacji w praktyce, dążąc do usunięcia zarówno samej usterki, jak i jej przyczyn. Zanieczyszczony, zapchany sadzą i popiołem filtr cząstek stałych DPF/FAP zdemontuj i oddaj w ręce specjalistów, którzy dysponują narzędziami do zdiagnozowania stanu filtra, a także odpowiednią aparaturą do skutecznego wyczyszczenia jego wnętrza oraz odzyskania fabrycznych przepływów porównywalnych w niemalże 99% do skuteczności działania fabrycznie nowego filtra cząstek stałych.
Komentarze