Jakie czynniki mogą wpływać na skuteczność procesu wypalania filtra cząstek stałych? Tego jeszcze nie wiesz! !


Proces regeneracji filtra cząstek stałych ma kluczowe znaczenie w układach oczyszczania spalin wykorzystywanych w pojazdach napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Na efektywność tej procedury mogą wpływać różne czynniki, poniżej prezentujemy kilka z nich:

1. Temperatura spalin, wypalanie filtra cząstek stałych zazwyczaj zachodzi w wyniku podwyższonej temperatury spalin. Jeśli temperatura spalin jest zbyt niska, może to uniemożliwić efektywne wypalanie cząstek stałych.
2. Czynniki eksploatacyjne pojazdu: intensywność ruchu pojazdu, długość trasy, styl jazdy i obciążenie silnika mogą wpływać na skuteczność procesu wypalania filtra cząstek stałych. Na przykład, krótkie trasy miejskie, gdzie silnik rzadko pracuje na pełnych obrotach, mogą utrudniać osiągnięcie wymaganej temperatury w celu wypalania cząstek.
3. Standard paliwa: substancje zanieczyszczające obecne w paliwie mogą mieć wpływ na funkcjonowanie DPF. Cząsteczki stałe zawarte w oleju napędowym mają zdolność przedostawania się przez silnik i osadzania się we filtrze, co komplikuje jego efektywne działanie.
4. System kontroli silnika: nowoczesne pojazdy wyposażone są w zaawansowane systemy kontroli silnika, które monitorują i optymalizują różne parametry, w tym procesy regeneracji filtra cząstek stałych. Usterki w systemie kontroli mogą negatywnie wpływać na skuteczność procesu.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Kamerka do diagnostyki DPF

Jak wypalić filtr cząstek stałych podczas jazdy?

Aby dokonać regeneracji DPF podczas jazdy, należy spełnić poniższe kryteria:
• Temperatura spalin musi osiągnąć wystarczająco wysoki poziom, aby skutecznie spalić zgromadzoną sadzę i popiół. Minimalna temperatura spalin powinna wynosić 600°C.
• Silnik musi obracać się na podwyższonych obrotach przez minimum 15-20 minut, utrzymując wartość obrotomierza w zakresie 2500-3500 obr./min.
Aby sprostać tym warunkom, zaleca się wybieranie tras, na których można utrzymać stałe, podwyższone obroty przez dłuższy czas. Najbardziej odpowiednie do tego celu są drogi o szybkim ruchu, zwłaszcza autostrady.

Co powoduje zapychanie filtra DPF?

Najczęstszym powodem zatkania filtra DPF jest nagromadzenie się w nim sadzy i popiołu. Powstawanie sadzy wynika głównie z niepełnego spalania paliwa w silniku Diesla, natomiast proces wypalania sadzy w filtrze DPF generuje popiół.

Zatkanie filtra DPF może być spowodowane przez następujące czynniki:

Niewłaściwe użytkowanie pojazdu, zwłaszcza krótkie trasy w terenie miejskim. Krótkie trasy uniemożliwiają silnikowi osiągnięcie wymaganej temperatury do efektywnego wypalania sadzy.
Korzystanie z paliwa niskiej jakości, które mogą zawierać więcej substancji szkodliwych, przyczyniających się do szybszego zatkania filtra DPF.
Usterki w układzie DPF, które mogą zakłócić proces wypalania sadzy, co prowadzi do jej gromadzenia się w filtrze.
Zanieczyszczenia olejem silnikowym, który może przedostać się do filtra DPF poprzez nieszczelności w układzie dolotowym lub układzie smarowania.

Nowy filtr cząstek stałych w pudełku

Przy jakiej temperaturze silnika wypala się DPF?

Temperatura, w jakiej wypala się DPF, zależy od rodzaju filtra i zastosowanego układu. Zwykle jednak musi ona być wyższa niż 500°C, gdyż dopiero w tej temperaturze sadza zaczyna się prawidłowo wypalać.
W filtrach DPF wykonanych z metalu temperatura wypalania sadzy wynosi około 600°C. W filtrach DPF wykonanych z ceramiki temperatura wypalania sadzy wynosi około 500°C.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

3 lutego 2022

Czy GPF się wypala?

Filtr GPF wypala się, jednak to samooczyszczanie nie wygląda tak samo, jak w przypadku posiadania w samochodzie filtrów cząstek stałych DPF i FAP. Procedura ta nie jest skomplikowana do wykonania, bo w zasadzie kierowca czasami nawet nie wie, że jego podzespół wszedł w stan wypalania, a dodatkowo zakłada się, że domaga się wypalania dopiero po przejechaniu od 10 do 15 tysięcy kilometrów ...