Proces regeneracji filtra cząstek stałych ma kluczowe znaczenie w układach oczyszczania spalin wykorzystywanych w pojazdach napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Na efektywność tej procedury mogą wpływać różne czynniki, poniżej prezentujemy kilka z nich:
1. Temperatura spalin, wypalanie filtra cząstek stałych zazwyczaj zachodzi w wyniku podwyższonej temperatury spalin. Jeśli temperatura spalin jest zbyt niska, może to uniemożliwić efektywne wypalanie cząstek stałych.
2. Czynniki eksploatacyjne pojazdu: intensywność ruchu pojazdu, długość trasy, styl jazdy i obciążenie silnika mogą wpływać na skuteczność procesu wypalania filtra cząstek stałych. Na przykład, krótkie trasy miejskie, gdzie silnik rzadko pracuje na pełnych obrotach, mogą utrudniać osiągnięcie wymaganej temperatury w celu wypalania cząstek.
3. Standard paliwa: substancje zanieczyszczające obecne w paliwie mogą mieć wpływ na funkcjonowanie DPF. Cząsteczki stałe zawarte w oleju napędowym mają zdolność przedostawania się przez silnik i osadzania się we filtrze, co komplikuje jego efektywne działanie.
4. System kontroli silnika: nowoczesne pojazdy wyposażone są w zaawansowane systemy kontroli silnika, które monitorują i optymalizują różne parametry, w tym procesy regeneracji filtra cząstek stałych. Usterki w systemie kontroli mogą negatywnie wpływać na skuteczność procesu.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak wypalić filtr cząstek stałych podczas jazdy?
Aby dokonać regeneracji DPF podczas jazdy, należy spełnić poniższe kryteria:
• Temperatura spalin musi osiągnąć wystarczająco wysoki poziom, aby skutecznie spalić zgromadzoną sadzę i popiół. Minimalna temperatura spalin powinna wynosić 600°C.
• Silnik musi obracać się na podwyższonych obrotach przez minimum 15-20 minut, utrzymując wartość obrotomierza w zakresie 2500-3500 obr./min.
Aby sprostać tym warunkom, zaleca się wybieranie tras, na których można utrzymać stałe, podwyższone obroty przez dłuższy czas. Najbardziej odpowiednie do tego celu są drogi o szybkim ruchu, zwłaszcza autostrady.
Co powoduje zapychanie filtra DPF?
Najczęstszym powodem zatkania filtra DPF jest nagromadzenie się w nim sadzy i popiołu. Powstawanie sadzy wynika głównie z niepełnego spalania paliwa w silniku Diesla, natomiast proces wypalania sadzy w filtrze DPF generuje popiół.
Zatkanie filtra DPF może być spowodowane przez następujące czynniki:
• Niewłaściwe użytkowanie pojazdu, zwłaszcza krótkie trasy w terenie miejskim. Krótkie trasy uniemożliwiają silnikowi osiągnięcie wymaganej temperatury do efektywnego wypalania sadzy.
• Korzystanie z paliwa niskiej jakości, które mogą zawierać więcej substancji szkodliwych, przyczyniających się do szybszego zatkania filtra DPF.
• Usterki w układzie DPF, które mogą zakłócić proces wypalania sadzy, co prowadzi do jej gromadzenia się w filtrze.
• Zanieczyszczenia olejem silnikowym, który może przedostać się do filtra DPF poprzez nieszczelności w układzie dolotowym lub układzie smarowania.
Przy jakiej temperaturze silnika wypala się DPF?
Temperatura, w jakiej wypala się DPF, zależy od rodzaju filtra i zastosowanego układu. Zwykle jednak musi ona być wyższa niż 500°C, gdyż dopiero w tej temperaturze sadza zaczyna się prawidłowo wypalać.
W filtrach DPF wykonanych z metalu temperatura wypalania sadzy wynosi około 600°C. W filtrach DPF wykonanych z ceramiki temperatura wypalania sadzy wynosi około 500°C.
Komentarze