Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ten krótki artykuł odnosić się będzie do pytania, co zrobić, gdy temperatura spalin jest zbyt wysoka (benzyna).
Wysoka temperatura katalizatora - jak sprawdzić czujnik temperatury spalin?
Na początku chcielibyśmy zaznaczyć, że prawidłowa temperatura pracy katalizatora jest wysoka i może wynosić nawet 900 stopni Celsjusza. Wynika to z nadanego mu trybu pracy, można zatem stwierdzić, że katalizator samochodowy funkcjonuje w trudnych warunkach także ze względu na jego umiejscowienie pod podwoziem pojazdu. Więc gdy temperatura spalin podnosi się jeszcze bardziej, myślenie o tym, jak sprawdzić czujnik, czy nawet jak go oszukać, jest stratą czasu. Najlepiej od razu zgłosić się do mechanika w celu weryfikacji. Tak samo będzie w sytuacji, gdy zbyt wysoka temperatura spalin zdarzy się w silniku Diesel, a przez okres zajmujący zastanawianie się nad tym, jaka jest temperatura spalin, może dojść do uszkodzenia turbosprężarki. A objawy zepsutego czujnika temperatury spalin są widoczne gołym okiem np. jako kontrolka check engine. W takiej sytuacji także warto wybrać się do mechanika, który sprawdzi kody błędów zapisane w ECU silnika. W przypadku uszkodzenia czujnika konieczna będzie jego wymiana na nowy. Dosłownie czerwony katalizator świadczy o zbyt wysokiej temperaturze pracy, co jest spowodowane przepełnieniem zanieczyszczeniami, które można usunąć za pomocą procesu, jakim jest efektywna regeneracja katalizatora w specjalistycznym serwisie.
Komentarze