Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli zaobserwowałeś w swoim samochodzie codzienne wypalanie filtra cząstek stałych, to nie jest to zdrowy objaw i powinieneś jak najszybciej zwrócić się z tym do ASO, bo być może podzespół znajdujący się w Twoim samochodzie jest uszkodzony lub wymaga dokładnego oczyszczania. Ponadto warto sprawdzić, czy inne elementy są w dobrej kondycji i czy nie ma problemów z jakąś nieszczelnością, a dobrze by było sprawdzić czujnik różnicy ciśnień, czy przypadkiem nie jest uszkodzony. Dobrze pracujący filtr DPF powinien wypalać się po przejechaniu od 400 do 700 kilometrów, więc nie jest normalne, jeżeli domaga się tego po 100 kilometrach tudzież co gorsza, codziennie. Zbagatelizowanie poważnych objawów może przysporzyć Ci sporo kłopotów i wygenerować ogromne koszty.
Częste wypalanie filtra DPF — dlaczego tak się dzieje? - Częste wypalanie DPF — przyczyny
Przyczynami częstego wypalania filtra cząstek stałych są problemy z samym podzespołem, nierozpoznane usterki w jednostce napędowej, notorycznie przerywane procesy samoregeneracji, jak również zużycie tego elementu wynikającego z wielu lat eksploatacji. Sadza, która gromadzi się wewnątrz DPF, musi być wypalana, bo im więcej jej jest, tym bardziej zatykają się kanaliki filtrujące, przez co podzespół ten nie może pracować poprawnie. Dodatkowo pamiętaj także o profesjonalnym czyszczeniu filtra DPF w zaufanym ASO.
Częste wypalanie DPF — przyczyny, technologia — DPF wypala się co 100 km
Najlepszą metodą na zapchany filtr cząstek stałych jest mycie hydrodynamiczne, ponieważ dzięki niemu odtykają się kanaliki filtrujące i przywracane zostają jego parametry. Tak jak napisaliśmy wyżej, za częste wypalanie tego podzespołu mogą odpowiadać awarie w silniku, nieszczelności lub wyeksploatowany filtr cząstek stałych. Pamiętaj, że wypalanie DPF po 100 kilometrach nie jest normalne, więc należy zgłosić się z tym do serwisu.
Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?
Jeśli na bieżąco wypalasz filtr cząstek stałych, to wiesz, że należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ cała procedura może trwać od 15 do nawet 30 minut. DPF nie powinien wypalać się wcześniej niż po 400 kilometrach, dlatego po raz kolejny nakłaniamy Cię, abyś w miarę możliwości szybko zareagował, gdy tylko zauważysz taki problem w swoim samochodzie.
Komentarze