Czemu DPF się zapycha? - Źródła problemów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Kierowcy, którzy często poruszają się po krótkich, miejskich trasach, często doświadczają problemów z zapychaniem tych filtrów. Warunki miejskie stają się więc coraz większym wyzwaniem dla filtrów cząstek stałych, takich jak DPF i FAP. Przyczyną zatykania się podzespołu jest brak wystarczająco wysokiej temperatury, która jest niezbędna do efektywnego spalania cząstek stałych w tych filtrach. Zamiast tego, cząstki zbierają się wewnątrz filtra, co prowadzi do jego zapychania. Rozwiązaniem tego problemu staje się konieczność regularnego czyszczenia DPF lub nawet jego całkowitej wymiany. Niestety koszty związane z wymianą filtra mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych, nawet jeśli zdecydujemy się na zamiennik.

Co może uszkodzić zapchany DPF?

Zapchany filtr cząstek stałych może uszkodzić silnik. Problemy z jednostką napędową wiążą się z koniecznością częstszego dolewania paliwa. Jest to nie tylko nieekonomiczne dla właściciela, ale i niekorzystne dla samochodu. Przy przepełnionym filtrze olej napędowy miesza się z olejem silnikowym, co może doprowadzić do zatarcia silnika. Już po wystąpieniu pierwszych objawów zapchanego DPF powinno się pozwolić oczyścić podzespołowi. W tym celu warto się udać w dłuższą podróż np. na autostradzie i utrzymać jednostajny styl jazdy na wyższych obrotach przez około 15 minut.

Co powoduje częste wypalanie DPF?

Filtr DPF

Częste zapychanie DPF może być wynikiem zużycia, występowania usterek w silniku, a nawet problemów z układem wtryskowym. Jeśli więc w Twoim aucie zauważasz, że DPF szybko się zapełnia, to czas najwyższy go zdiagnozować w serwisie. Jeśli diagnostyka wykaże, że to wina filtra cząstek stałych i trzeba go wymienić, to niestety właściciela pojazdu czeka spory wydatek.

Jak jeździć Dieslem, żeby nie zapchać DPF?

Tak naprawdę nie da się całkowicie zapobiec zapchaniu filtra cząstek stałych, ponieważ taka jest jego praca. Natomiast ważne jest, aby pomóc mu się oczyszczać, aby na bieżąco wypalać z niego sadzę. Ponadto istotna jest eksploatacja pojazdu. Każdy użytkownik Diesla powinien wiedzieć, że na żywotność filtra DPF (ale też na inne podzespoły w pojeździe) wpływa paliwo, różnego rodzaju dodatki do paliwa, oleje, odpowiedni rozruch silnika itp. Zadbaj więc o jakość tankowanego oleju napędowego, wlewaj oleje o niskiej zawartości popiołów, nie dodawaj gazu, jeśli jednostka napędowa nie jest dobrze rozgrzana, naprawiaj usterki, stosuj preparaty czyszczące DPF. Jeżeli masz FAP w pojeździe, nie zapominaj o uzupełnianiu płynu katalitycznego. Raz w tygodniu staraj się przejechać dłuższą trasę w celu dopalenia zalegającej w filtrze sadzy. Dlaczego filtr DPF się zapycha? Po prostu nie eksploatujesz poprawnie auta  z DPF.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

14 Grudzień 2020

Wyłączenie AdBlue - forum

Dlaczego nie zaleca się wyłączania AdBlue? Wyłączenie AdBlue i forum jest to bardzo często wyszukiwane zapytanie. Prawdopodobnie wynika, to z tego, iż wiele osób ma mieszane uczucia co do tego procederu. Powszechnie wiadomo, iż samochody z systemem AdBlue są przyjaźniejsze dla środowiska, ponieważ wy ...