Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. W ilu wariantach występuje czujnik DPF?
Element, jakim jest czujnik różnicy ciśnień - konkretnie G450, jest jednym z kluczowych fragmentów układu oczyszczania spalin. Warto zaznaczyć, że ten czujnik DPF pojawia się w dwóch odmianach. Pierwsza mierzy ciśnienie przed filtrem i porównuje je do optymalnego wyniku zapisanego w komputerze pojazdu. Druga mierzy i porównuje ciśnienie przed i za filtrem, a różnica między nimi powoduje odkształcenie membrany i wysyła sygnał napięciowy do wzmacniacza. Tym sposobem działają na zasadzie układu tensometrycznego. Skutkiem podniesienia ciśnienia jest proporcjonalny wzrost napięcia sygnału. Tak, jak już wspominaliśmy reakcja membrany związana z działaniem ciśnienia po obu stronach, a od jej odkształcenia zależy wartość sygnału czujników piezoelektrycznych, mieszcząca się w przedziale 0,5 - 5 V i na podstawie tej wartości czujnik odczytuje poziom zapełnienia filtra. Dlatego tak ważne jest jego prawidłowe działanie i właściwy odczyt wartości związanych z ewentualnym zapchaniem filtra.
Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF - objawy
Trwały defekt filtra cząstek stałych może nastąpić w przypadku braku reakcji na uszkodzony czujnik różnicy ciśnień i objawy, które wykazuje. Zatem jak rozpoznać uszkodzony czujnik ciśnienia spalin? Kiedy pojawia się spadek mocy z jednoczesnym wzrostem zużycia paliwa, a często zdarza się także zapach paliwa wewnątrz samochodu. Bardzo często można zauważyć też, że zapaliła się kontrolka DPF sygnalizująca problem w okolicy filtra lub też kontrolka silnika związana z objawem, jakim jest zwiększona temperatura silnika spowodowana zatkanym filtrem. W takich okolicznościach kwestia taka, jak sposób na to, jak oszukać czujnik różnicy ciśnień jest rozwiązaniem eliminującym jedynie sygnał, a nie jego źródło. Warto wiedzieć, jak sprawdzić taki czujnik i odpowiednio zareagować. Jeśli widać jakiekolwiek uszkodzenia na czujniku lub jego przyłączach, najlepiej będzie wszystkie te elementy wymienić na nowe. Jeśli użytkownik pojazdu nie chce poświęcać własnego czasu na remont usterki tego typu, warto zgłosić się z nią do mechanika, dla którego nie będzie to żadne wyzwanie. Dodatkowo warto pamiętać, że każdą wymianę czujnika, czy demontaż filtra cząstek stałych należy zasygnalizować ECU i zaprogramować podzespoły na nowo, by ich działanie było wspierane przez sterowniki.
Komentarze