Czy te podzespoły są rzeczywiście potrzebne? Odpowiedź na to pytanie zależy od kilku czynników:
1. Normy emisji spalin - wiele krajów wprowadziło surowe normy dotyczące emisji spalin, które wymagają ograniczenia emisji cząstek stałych. W takich przypadkach filtry DPF są nie tylko zalecane, ale wręcz wymagane, aby pojazdy spełniały aktualną normę EURO.
2. Zanieczyszczenie środowiska - cząstki stałe emitowane przez spaliny mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia publicznego oraz środowiska. Zatem filtry DPF są niezbędne do ograniczenia negatywnego wpływu emisji cząstek stałych na środowisko.
3. Konsekwencje usunięcia – często się zdarza, że właściciele pojazdów próbują usunąć filtry DPF w celu poprawy osiągów lub zmniejszenia kosztów konserwacji. Jednakże usunięcie DPF / FAP jest nielegalne i może prowadzić do wycofania pojazdu z eksploatacji lub nałożenia wysokich kar. Co więcej, usunięcie filtra DPF zwiększa emisję cząstek stałych, co stanowi zagrożenie dla zdrowia publicznego i środowiska.
Z powyższych czynników jasno wynika, że filtr cząstek stałych jest niezbędnym podzespołem w pojeździe i nie wolno się go pozbywać. Warto również wiedzieć, co szkodzi DPF? Otóż wrogiem filtra cząstek stałych jest jazda miejska.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy można usunąć filtr cząstek stałych?
Absolutnie nie. Jeżeli samochód został wyposażony przez producenta w filtr cząstek stałych, jego użytkownik nie może ingerować w podzespół ani dokonywać zmian w mapach sterownika silnika. Podlega to karze w wysokości nawet do 5 tysięcy złotych, jak również skonfiskowaniem dowodu rejestracyjnego auta. Ponadto pojazd może nie przejść przeglądu technicznego, co jednoznacznie wyklucza go z ruchu drogowego.
Czy filtr cząstek stałych to katalizator?
Nie, filtr cząstek stałych nie jest katalizatorem. Filtr cząstek stałych służy do usuwania cząstek stałych z wydechu pojazdów z silnikami Diesla. Jest to część systemu kontroli emisji, która ma na celu redukcję emisji toksycznych związków ze spalin. Katalizator z kolei to urządzenie, które przyspiesza reakcję chemiczną bez zmiany swojego składu. W przypadku silników spalinowych reaktory katalityczne są używane do przekształcania szkodliwych gazów wydechowych, takich jak tlenki azotu (NOx) i tlenki węgla (CO), w mniej szkodliwe substancje, takie jak azot (N2), woda (H2O) i dwutlenek węgla (CO2). Podsumowując, nie można mylić obu podzespołów, ponieważ pomimo spełnienia podobnej funkcji, ich zasada działania jest zupełnie inna.
Czy można jeździć bez filtra cząstek stałych DPF?
Ważne jest, aby zrozumieć, że przepisy dotyczące pojazdów oraz ochrona środowiska mogą się różnić w zależności od kraju i regionu. W wielu miejscach ustawodawstwo wymaga, aby pojazdy wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF) były z nim zainstalowane i funkcjonowały prawidłowo. Usunięcie DPF może mieć następujące konsekwencje:
1. Przepisy prawne – usunięcie DPF może naruszać przepisy dotyczące emisji spalin i prowadzić do kar finansowych lub innych sankcji.
2. Ochrona środowiska - filtry cząstek stałych są zaprojektowane w celu usuwania toksycznych substancji ze spalin. Jeżeli wytniesz DPF, wpłynie to negatywnie na jakość powietrza.
3. Problemy techniczne – jeśli filtr cząstek stałych zostanie niewłaściwie usunięty, odbije się to na pracy silnika, jak również innych podzespołów.
Komentarze