Czy każdy Diesel wymaga użycia AdBlue? Powinieneś o tym wiedzieć!


Nie, nie każdy Diesel wymaga użycia AdBlue. Wymagają go pojazdy z silnikami Diesla, które są wyposażone w system SCR
, czyli selektywnej redukcji katalitycznej. System SCR wykorzystuje płyn AdBlue do redukcji tlenków azotu (NOx) z gazów wydechowych.
W pojazdach z silnikami Diesla wyprodukowanych po roku 2015 system SCR jest obowiązkowy w celu spełnienia norm emisji spalin Euro 6. W takich pojazdach konieczne jest stosowanie płynu AdBlue, aby zapewnić prawidłową pracę systemu SCR i redukcję emisji tlenków azotu.
Zmieniające się normy emisji oraz rosnąca świadomość ekologiczna mogą sprawić, że stosowanie AdBlue stanie się powszechne w większej liczbie pojazdów, nawet tych o mniejszych rozmiarach silników.

Filtr DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
kamerka diagnostyczna DPF

Czy można jeździć dieslem bez AdBlue?

Nie, w przypadku pojazdów wyposażonych w system SCR, który wymaga stosowania AdBlue, niemożliwe jest użytkowanie silnika wysokoprężnego bez tego dodatku. AdBlue odgrywa istotną rolę w procesie redukcji emisji tlenków azotu (NOx) w tym systemie.
System SCR pozwala na konwersję NOx na bezpieczne substancje, takie jak azot i wodór. Bez AdBlue system SCR nie będzie w stanie efektywnie spełniać swojej funkcji, co prowadziłoby do znacznego przekroczenia norm emisji i utraty zgodności z obowiązującymi standardami środowiskowymi.
W praktyce oznacza to, że jeśli pojazd jest wyposażony w system SCR, konieczne jest systematyczne uzupełnianie AdBlue zgodnie z zaleceniami producenta. Brak AdBlue może prowadzić do utraty mocy silnika, aktywacji trybu awaryjnego, a nawet do zatrzymania pojazdu. Ponadto brak stosowania AdBlue skutkuje znacznym wzrostem emisji szkodliwych substancji, co jest niezgodne z obowiązującymi przepisami emisji spalin.

Ile AdBlue zużywa diesel?

Zużycie AdBlue przez diesel zależy od wielu czynników, w tym:

Typ silnika: silniki o większej pojemności silnika zużywają więcej AdBlue niż silniki o mniejszej pojemności.
Sposób jazdy: jazda z dużą prędkością lub w mieście zużywa więcej AdBlue niż jazda z niską prędkością lub na autostradzie.
Temperatura otoczenia: niskie temperatury otoczenia mogą zwiększyć zużycie AdBlue.
Stan techniczny pojazdu: zużyte lub uszkodzone części silnika mogą również wpłynąć na zwiększenie zużycia tego płynu.
Ogólnie rzecz biorąc, zużycie AdBlue przez diesel wynosi około 2-5% zużycia paliwa. Oznacza to, że jeśli pojazd wykorzystuje 10 litrów paliwa na 100 kilometrów, to zużywa również około 0,2-0,5 litra AdBlue na 100 kilometrów.

nowy model filtra cząstek stałych

Jaka jest kara za brak AdBlue?

Mandat karny za brak AdBlue jest nakładany przez funkcjonariusza Policji lub Inspekcji Transportu Drogowego. Wysokość mandatu wynosi 500 zł. Dodatkowo pojazd z brakiem AdBlue może zostać zatrzymany przez funkcjonariusza Policji lub Inspekcji Transportu Drogowego. Dowód rejestracyjny pojazdu zostanie zatrzymany do czasu uzupełnienia AdBlue lub naprawy systemu SCR.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

6 Grudzień 2022

Ile kosztuje wymiana filtra DPF?

Wymiana filtra cząstek stałych może kosztować Cię kilka tysięcy złotych, biorąc pod uwagę cenę zakupu nowego elementu, montaż oraz adaptację w sterowniku silnika. Wymiana tego podzespołu jest niezbędna, jeśli jest on uszkodzony lub po prostu wyeksploatowany ...

15 października 2021

Regeneracja FAP

Regeneracja filtra cząstek stałych FAP nie różni się niczym od czyszczenia DPF, ponieważ możesz go tak samo potraktować wodą pod ciśnieniem oraz preparatami w domowym użytkowaniu typu K2 Cleaner, Liqui Moly i tak dalej. ...