Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Tak, mokry filtr cząstek stałych (FAP) również się wypala. W przypadku mokrej odmiany filtra proces samoregeneracji trwa krócej, tak więc jest on bardziej przystosowany do miasta. Temperatura spalin może osiągnąć około 400 stopni Celsjusza i będzie ona wystarczająca do skutecznego dopalenia sadzy. Jak wypalić mokry filtr DPF? Tak naprawdę nie ma większej potrzeby wyjechania na autostradę bądź poza miasto, bo bez problemu sadza powinna się wypalić podczas normalnych warunków w mieście. Zanim więc kupisz auto z filtrem cząstek stałych, to zastanów się, która odmiana podzespołu najlepiej się Tobie sprawdzi.
Jak działa DPF mokry?
Filtr cząstek stałych FAP działa podobnie jak DPF, z tą różnicą, że co pewien czas do paliwa dodawany jest płyn katalityczny, dzięki któremu obniża się temperatura samozapłonu sadzy. Eolys jest wlewany do 5-litrowego zbiorniczka i wystarcza na okres użytkowania pojazdu od 80 do 200 tysięcy kilometrów. Samooczyszczanie FAP rozpoczyna się co 500-800 kilometrów i trwa do 5 minut. Jak można zauważyć, czas wypalania sadzy z FAP jest znacznie krótszy w porównaniu do filtra DPF. Ważne, aby pamiętać o uzupełnianiu płynu do mokrego DPF, bo w przeciwnym razie pojawią się problemy z prawidłową pracą jednostki napędowej.
Jaki DPF lepszy - suchy czy mokry?
Ciężko stwierdzić, czy lepiej zakupić pojazd z DPF suchym, czy mokrym, ponieważ pierwszy z nich sprawdzi się na dłuższych trasach poza miastem lub na autostradzie, a drugi zdecydowanie w użytku miejskim. Zastanów się więc, który filtr cząstek stałych pasuje do Twojego stylu eksploatacji pojazdu. Filtr DPF potrzebuje bardzo wysokiej temperatury spalin, aby mógł się swobodnie wypalić. Taką temperaturę osiąga się poprzez dłuższą, szybszą jazdę i na wyższych obrotach (dlatego też wspomnieliśmy wcześniej o dłuższych trasach za miastem). Jeśli chodzi o filtr FAP, to jest znacznie mniej wymagający, choć eksploatacja pojazdu z mokrą odmianą filtra cząstek stałych jest nieco droższa. Wybór należy do Ciebie, bo tak czy inaczej, oba mają zadanie chronić środowisko przed wydostawaniem się do atmosfery toksycznych związków chemicznych, pochodzących z gazów spalinowych.
Jak jeździć, żeby filtr DPF się nie zatkał?
Zadaniem właścicieli pojazdów z Dieslem oraz filtrem cząstek stałych DPF / FAP jest:
-
regeneracja aktywna / pasywna i czyszczenie hydrodynamiczne podzespołu,
-
stosowanie olejów do silnika z niską zawartością popiołów,
-
uzupełnianie paliwa ze sprawdzonych stacji,
-
dbanie o sprawność innych elementów w samochodzie,
-
po dłuższej trasie pozwól schłodzić się turbosprężarce i nie gaś od razu silnika.
Komentarze