Częstotliwość czyszczenia lub wymiany filtra cząstek stałych (DPF - Diesel Particulate Filter) zależy głównie od kilku czynników, takich jak rodzaj użytkowania pojazdu, styl jazdy, jakość paliwa i konstrukcja samego filtra. Trudno zatem jednoznacznie stwierdzić ile kilometrów wytrzymuje DPF do kolejnego czyszczenia. DPF jest często stosowany w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, zwłaszcza w samochodach z napędem na olej napędowy (diesel).
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jakie są wytyczne dotyczące konserwacji DPF?
Styl jazdy: Regularna jazda po mieście, gdzie często występują krótkie trasy, może przyczynić się do szybszego zanieczyszczania się DPF. Długotrwała jazda na autostradzie może pomóc w samoczyszczeniu filtra.
Jakość paliwa: Niska jakość paliwa, zawierająca duże ilości zanieczyszczeń, może przyspieszyć proces zatykania się filtra. Używanie wysokiej jakości paliwa może pomóc w utrzymaniu DPF w lepszym stanie.
Przeglądy i konserwacja: Regularne przeglądy pojazdu mogą pomóc w wykryciu problemów z DPF na wczesnym etapie. Często producenci samochodów zalecają okresowe regeneracje DPF, które pomagają w czyszczeniu filtra poprzez podniesienie temperatury spalin.
Konstrukcja pojazdu: Niektóre pojazdy są wyposażone w bardziej zaawansowane systemy kontroli emisji, które mogą wpływać na żywotność DPF.
Czy można samodzielnie regenerować DPF
Samodzielna regeneracja DPF (Diesel Particulate Filter) może być niewskazana z kilku powodów, tj. brak specjalistycznej wiedzy, ryzyko powstania poważniejszych uszkodzeń, bezpieczeństwo i zdrowie własne. Proces regeneracji DPF generuje wysokie temperatury w celu spalenia nagromadzonych cząstek stałych. Samodzielne podejmowanie działań w tym obszarze bez odpowiednich środków ostrożności może zwiększyć ryzyko poparzeń lub innych obrażeń. Wiele nowoczesnych pojazdów wyposażonych w systemy kontroli emisji spalin korzysta z zaawansowanych technologii, a proces regeneracji często wymaga specjalistycznego sprzętu, który nie jest dostępny dla przeciętnego kierowcy.
Jak zapobiec zapchaniu DPF?
Aby uniknąć problemów z zapychaniem się filtra DPF, zaleca się przestrzeganie poniższych zasad:
Unikaj krótkich tras: Regularna jazda tylko na krótkie dystanse może przyczynić się do nagromadzenia się sadzy w filtrze DPF. Długa jazda na autostradzie pomaga podnieść temperaturę spalin, co sprzyja naturalnej regeneracji filtra.
Dodatki do paliwa: Korzystanie z odpowiednich dodatków do paliwa, takich jak K2 DPF, może wspomagać proces regeneracji filtra. Te dodatki zawierają składniki ułatwiające rozkładanie sadzy i sprzyjające skuteczniejszemu wypalaniu.
Pielęgnacja mokrego filtra FAP: W przypadku mokrego filtra FAP należy regularnie kontrolować poziom płynu, aby zapobiec ewentualnym uszkodzeniom silnika.
Regularne sprawdzanie stanu filtra DPF: Okresowe sprawdzanie stanu filtra DPF pozwala na wczesne wykrywanie potencjalnych problemów i uniknięcie kosztownych napraw.
Reagowanie na objawy zapchania DPF: Jeśli zauważysz objawy zapchania DPF, takie jak spadek mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa lub sygnały ostrzegawcze na desce rozdzielczej, natychmiast udaj się do serwisu. Szybka reakcja może pomóc w uniknięciu poważniejszych uszkodzeń.
Komentarze